איך החלטתי לחצות את הקווים ולאפות עוגות ולא רק לאכול אותן

קרין גורן חוזרת לילדות ומספרת איך הדבר האחרון שחשבה שתעשה כשתהיה גדולה הוא להיות כל היום במטבח. ככה התחלתי - השפים והבלוגרים מספרים על התחלות ראשונות בעולם הקולינריה

אני יודעת שזה אולי מוזר, אבל אני ממש לא הייתי מהילדות שמסתובבות לאמא שלהן בין הרגליים במטבח. בישולים די הגעילו אותי, ובעצם גם היום נדיר שתתפסו אותי מבשלת משהו. יש אפילו איזו שמועה עיקשת שמסתובבת בין הקרובים אליי שגם מרק אני מסוגלת לשרוף או אולי הפוך… יש מרק או שניים שלא שרפתי.

לכן אין פלא שתחילת דרכי במטבח לא הייתה מתועדת וטוב שכך, לדעתי עד היום לפח האשפה יש סיוטים מאיזה פאי תותים נוראי שהגיע אליו שלא בטובתו. מצד שני האהבה למתוק תמיד היתה שם. עיקשת ודביקה כמו סוכריה מתוקה.

יעברו 30 שנים עד שאלמד להכין תפוח אדום על מקל בעצמי. קרין בגיל 8 חודשים
יעברו 30 שנים עד שאלמד להכין תפוח אדום על מקל בעצמי. קרין בגיל 5 חודשים

הנה אני בגיל 5 חודשים (רק נראית בת שנתיים…) מלקלקת ממתק אהוב במיוחד - תפוח בקרמל אדום. יעברו 30 שנה ואני אדע גם להכין כזה.

ביהדות אומרים עשה לך רב, והאיש שפתח לי את הדרך לעולם הבצקים והעוגות הוא הנס ברטלה, הקונדיטור המחונן, הוא והמתכונים הקלאסיים והנצחיים שלו ועל כך אודה לו לעולם. רק בסוף שנות העשרים לחיי החלטתי לחצות את הקווים ולאפות עוגות ולא רק לאכול אותן. היום קשה לי לדמיין את החיים בלי היצירה השמחה הזו, ואיזה מזל שקמתי באותו בוקר והחלטתי להגשים לעצמי חלום.

בימים אלה אני מגשימה לעצמי עוד חלום אחד, קורס אפייה און ליין שיגיע לכל בית בישראל. החלום שלי הוא “להעביר אתכם את הכביש”, לקחת אתכם יד ביד, שלב אחר שלב ולהפוך אתכם לאופים ביתיים-מקצועיים.

בקורס נטייל בעולם האפייה, נלמד להכין בצקים, קרמים, מרנג, עוגיות, עוגות שמרים, עוגות רושם ולחמים באופן הכי מקצועי שיש. ומה הכי כיף? נוכל להפגש מתי שתרצו, גם בפיג’מה (אתם, לא אני… אני אתלבש חגיגי) בזמן שנוח לכם. תוכלו לעצור את השיעור בכל נקודה בה תבחרו ולהריץ אחורה, אני מבטיחה להסביר שוב ושוב מבלי להתעייף.

אתם קולטים איזו שנה מושלמת תהיה לנו יחד?

ועכשיו, לפני פיזור, מתכון לתפוח העץ המצופה בקרמל אדום. המתכון הזה יזכיר לכם שכל ילד וילדה יכולים לחלום חלומות מתוקים וגם להגשים אותם. צרפו תפוח כזה לכל אחת מברכות החג, תראו איך הברכות חוזרות אליכם באלפים.

תפוח עץ אדום על מקל
תפוח עץ אדום על מקל

חמשת יסודות האפייה עם קרין גורן - לומדים לאפות עם קרין בקורס און ליין

קטגוריות

תגיות

תגובות (3)

Avatar

    Avatar
    מינה סמואל

    אני התכלתי קצת לפניך,אני בת 16 ואני שנים במיטבח,ואים מדברים על עשה לך רב ,אז מאז שגיליתי את הספרים שלך[יש לי כבר שתים] לא הנחתי אותם מהידים תודה רבה על המתכונים המטורפים שלך!!!

    Avatar
    רחלי מאיר

    למרות תחילת דרכך כפי שאת מעידה עליה, את ה- מקצוענית בתחום, והמומחית בכתיבת מתכונים מדוייקים שתמיד מצליחים, יישר כוח! שנה טובה!

      Avatar
      נורית נבון

      אלופה!!