בוארון: הפלאפליה עם הצ’יפס הכי טעים שיש

פלאפל בוארון הוא כנראה הפלאפל הכי מיתולוגי של העיר נתיבות. גיל גוטקין נסע לבדוק האם הוא באמת טעים כל כך ועל הדרך גילה את הצ'יפס הכי נוסטלגי שיש

אין עיר בארץ שאין לה את הפלאפל המיתולוגי שלה. כל אחד אוהב את הפלאפל שהוא גדל עליו, ולא מעט ריבים ניצתים בויכוחים על הפלאפל הכי טוב בעיר, עוד לפני שאפילו מגיעים לפלאפל הכי טוב בארץ. בנתיבות המצב דווקא די ברור. לא היה אדם אחד ששאלתי אותו על פלאפל בעיר שלא ענה לי “פלאפל בוארון“. אז הייתי חייב לנסוע ולבדוק על מה מדובר.

פלאפל בוארון פתוח בנתיבות כבר מעל 50 שנה. מאז כבר נפתחו סניפים באשקלון ובאשדוד ועוד ועוד אנשים בדרום הארץ מכירים את השם. הסניף בנתיבות מרגיש משופץ ומואר, ובניגוד ללא מעט פלאפליות, יש בו גם מקומות ישיבה מסודרים בפנים וגם בחוץ.

פלאפל בוארון. צילום: גיל גוטקין
יש איפה לשבת. פלאפל בוארון. צילום: גיל גוטקין

אפשר להזמין פה פלאפל, סביח או שקשוקה, ואני ניסיתי להתרכז בפלאפל כמובן, אבל המוכרים, החייכנים והדברנים באופן יוצא דופן, שכנעו אותי לקחת מנה שנקראת סביחלאפל (20 שקלים) ולא מופיעה בתפריט, והיא שילוב של פלאפל וסביח בפיתה אחת, אז הקשבתי להם.

בזמן שהם הכינו את הפיתה, גיליתי את מה שעשה את הביקור פה עבורי. בבוארון מכינים את הצ’יפס העגול של פעם, זה שקוראים לו לפעמים “צ’יפס נפוח” וכבר די קשה להשיג אותו ברוב הפלאפליות של המרכז. אם אתם לא מכירים את הציפס הזה, מדובר בטבעות של תפוח אדמה רכות מאוד שעטופות במעין בלילה פריכה במיוחד. זה מאוד שמנוני, אבל בחיי שזה אחד הדברים הכי ממכרים שיש והשילוב הזה בין רך לפריך יוצר ביס מושלם.

אם במקומות המעטים שעוד מכינים את הצ’יפס הזה ישימו לכם פרוסה אחת ממנו בפיתה, פה לא רק דוחסים כמה וכמה פרוסות כאלה בין כדורי הפלאפל, אלא אפשר להזמין גם צלחות מלאות בו, בגודל קטן (7 שקלים), בינוני (10 שקלים) או גדול (15 שקלים). אם אתם משום מה מעדיפים צ’יפס רגיל, גם אותו יש פה.

צ'יפס מתנפח, פלאפל בוארון. צילום: גיל גוטקין
אין כמו הצ’יפס הזה. צילום: גיל גוטקין

ועכשיו לעניין המרכזי, מנת הסביחלאפל. ראשית, מבחר הסלטים שאפשר להוסיף פה לפיתה גדול מהרגיל וכולל כמה סוגים של ממרחים וירקות, כך שהפיתה עשירה בטעמים. העניין המרכזי, כדורי הפלאפל עצמם, טעימים, אם כי שייכים לסוג הפחות מועדף עליי. אני אוהב את כדורי הפלאפל עמוסים בירק ופה הכדורים בהירים מבפנים וכמעט חסרי ירק לחלוטין. על הטעם החסר של עשבי התיבול מחפים פה לא מעט תבלינים, ולכדורי הפלאפל יש טעם מובהק של כמון ועוד טעמים נוספים. אני אמנם לא חובב גדול של כדורי פלאפל חיוורים וחסרי אופי, אבל התבלינים פה מצליחים להפוך את הכדורים למעניינים יחסית.

מנת סביחלאפל, פלאפל בוארון. צילום: גיל גוטקין
סביחלאפל- שילוב של סביח ופלאפל בפיתה אחת. צילום: גיל גוטקין

יחד עם פרוסות החצילים המטוגנות ובעיקר פרוסות תפוחי אדמה הפריכות-רכות מדובר בפיתה מוצלחת מאוד, שהייתי אוכל שוב ושוב בשמחה, גם אם קציצות הפלאפל הן לא העניין המרכזי שבה. והאופציה להזמין את הצ’יפס הזה בצלחת תגרום לי לחזור לכאן שוב בוודאות.

פלאפל בוארון

כתובת: יוסף סמילו 9, נתיבות
טלפון: 08-6882299

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar