11 טיפים של הבלוגרים לעבודה עם בצק שמרים

הטיפ של נטלי לוין לעוגת שמרים רכה, למה חשוב להתפיח במקרר ואיך מלח עוזר למאפים מתוקים. הבלוגרים מגלים את הטיפים לעבודה עם בצקי שמרים

מי מפחד מבצק שמרים? בטוח שלא אתם, במיוחד אחרי שתגלו מה הטיפים הכי שווים של הבלוגרים המובילים ברשת לעבודה עם בצק שמרים. אז בין אם אתם חובבי קראנץ חלבה, שושני שמרים ושוקולד או עוגת תלושותי מלוחה עם גבינה - הטיפים הבאים יעזרו לכם להכין בצק שמרים שמצליח בכל פעם בקלות ובמהירות.

איך יודעים אם השמרים בתוקף | אלון שבו

חשוב להקפיד על שימוש בשמרים בתוקף. העבודה עם שמרים יבשים נוחה במיוחד משום שאפשר ורצוי לאחסנם בפריזר, מה שמאריך את אורך חיי המדף שלהם. יש לכם שמרים יבשים ואתם לא בטוחים אם הם עוד פעילים? עושים בדיקה קצרה ויעילה: מערבבים בכוס מים פושרים כפית סוכר וכפית שמרים ומשאירים בצד כ-10 דקות. אם התערובת מקציפה ותוססת מעט, השמרים פעילים ואפשר להשתמש בהם. אם לא, רצוי לקנות שמרים חדשים.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Alon Shabo • Pastry Chef • TLV (@alon_shabo) on

סדר הוספת המצרכים | אינס שילת ינאי

כשעובדים עם בצקי שמרים רצוי לערבב יחד קודם את הקמח, הסוכר והשמרים. בהדרגה מוסיפים אליהם לגומה במרכז את השומן ואת המלח. הערבוב המקדים “מגן” על השמרים ממגע ישיר בשומן או במלח, וכך נוצר בצק תפוח ואוורירי יותר וכזה שמבטיח תפיחה ועבודה טובה של השמרים.

 

 

View this post on Instagram

 

לישה, לחישה, קליעה ואור טבעי מושלם של שישי❤️ #הלוחשתלחלות

A post shared by Ines-shilat Yanai? (@ines_yanai) on

הוספת מלח למאפים מתוקים | רותם ליברזון

זה אולי נשמע קצת מוזר, אבל למלח יש חשיבות בהכנת בצקי שמרים מתוקים. הוא תורם לאלסטיות של הבצק ומאזן את הטעמים המתוקים שבו. באותו עניין, תמיד חשוב להוסיף גם קצת סוכר למאפי שמרים מלוחים, בדיוק מאותן סיבות.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by rottem_lieberson (@rottem_lieberson) on

לישה מספקת | יונית צוקרמן

חשוב ללוש את בצקי השמרים לפחות 10-15 דקות במיקסר עם וו לישה. הלישה עוזרת לפיתוח הגלוטן בבצק ומייצרת בצק גמיש וחלק שקל מאוד לעבוד איתו אחרי ההתפחה.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by יונית סולטן צוקרמן (@yonit_z) on

תפיחה ראשונה | רות אופק

אל תוותרו על ההמתנה הארוכה שאורכת לעתים שעה וחצי וגם שעתיים. ככל שלבצק יהיה יותר זמן לתפוח ולהתפתח, ככה המאפה שלכם יהיה יותר טוב. כדאי גם להקפיד על תפיחה שנייה שאורכה לפחות 30 דקות, כך הבצק יצא אוורירי במיוחד וישמור על צורתו.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by רות אופק ? שמח במטבח (@happykitchen_ruth) on

תפיחה שנייה | רחלי קרוט

למרות מה שאולי נהוג לחשוב, ההתפחה החשובה במאפי שמרים רכים, כמו חלה ועוגות שמרים, היא דווקא ההתפחה השנייה אחרי עיצוב הבצק. אם תקצרו את שלב ההתפחה השנייה תקבלו מאפה דחוס ובצקי ולא אוורירי ונעים. ועוד טיפ קטן על הדרך - אל תגדילו את כמות השמרים מעבר למה שכתוב במתכון, רבים נוטים לעשות זאת מרצון לקבל מאפה תפוח יותר אבל בפועל הבצק לא יכול להחזיק תפיחה כזאת ורוב הסיכויים שלאחר האפייה ייפול.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Raheli Krut | Krutit (@raheli) on

התפחה בחורף | אולגה טוכשר

כשקר ולוקח לבצק הרבה זמן לתפוח, מחממים תנור ל-40 מעלות, מכבים ומשאירים את הבצק לתפוח בתוך תנור סגור. דרך נוספת על אותו העיקרון היא להניס לתנור קר יחד עם הבצק קערה עם מים רותחים. זה מייצר סביבת תפיחה לחה וחמימה.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Olga Touksher / המרכיב הסודי (@markiv_sodi) on

התפחה במקרר | יונית צוקרמן

במדינה כמו שלנו קל מאוד בדרך כלל להתפיח בחוץ. בימי הקיץ חם מאוד ולא רצוי להשאיר בצק עשיר בחמאה מחוץ למקרר. אפשר להכין את הבצק יום לפני שרוצים לאפות את העוגות ולהתפיחו במקרר במשך הלילה. הבצק יתפח לממדים מדהימים והעבודה איתו תהיה קלה מאוד - רק חשוב לזכור להוציאו מהמקרר כ-20 דקות לפני שרוצים לעבד אותו. הקירור מאוד עוזר לרידוד קל ומהיר.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by יונית סולטן צוקרמן (@yonit_z) on

הענקת טעמים לבצק השמרים | תמר שורצברד

אפשר להעשיר את טעמו של בצק שמרים עם שימוש בתמצית וניל איכותית או במשקה אלכוהולי כגון ברנדי או אמרטו. דרך נוספת להענקת טעם ייחודי לבצק היא הוספה של גרידת לימון, שמתאימה במיוחד לעוגות שמרים במלית פרג או במלית מרציפן. במאפים מלוחים אני נוהגת להוסיף עלי טימין או אורגנו, שמקשטים את הבצק ומעניקים טעם נוסף.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tamar Schwarzbard תמר שורצברד (@einaimgdolot) on

מאפה זהוב | אינס שילת ינאי

כדאי למרוח את פני המאפה בביצה טרופה שמוסיפים לה כף חלב או כף מים. זה תורם מאוד לצבעו הזהוב של המאפה לאחר האפייה. עוד אופציה היא להוסיף מעט סילאן, דבש או מייפל לבלילת הביצה - גם מוסיף מתיקות וגם צבע.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ines-shilat Yanai? (@ines_yanai) on

עוגות שמרים רכות ואווריריות | נטלי לוין

יובש בבצק שמרים נובע מחוסר בנוזלים או בשומן, לכן עוגה שיוצאת יבשה אחרי האפייה ככל הנראה אינה מכילה מספיק שומן ו/או לא הוברשה במספיק סירופ. הנה כמה דרכים לקבלת עוגת שמרים עסיסית גם לאחר יום-יומיים:

  • כמות שומן מספקת (לפחות 1/3 מכמות הקמח) - בדרך כלל חמאה, אך לעתים שמן.
  • הברשת העוגות המוכנות בסירופ סוכר מיד בתום האפייה. הסירופ מחלחל לתוך העוגה ושומר עליה עסיסית מאוד. סירופ סוכר פשוט מכינים מכוס סוכר וכוס מים שמבשלים יחד ברתיחה 2-3 דקות.
  • עוגת שמרים רגילה (לא קראנץ) לעולם תהיה יותר “יבשה” מעוגה שמקפלים לתוכה חמאה (בצק שמרים כרוך) .

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by נטלי לוין | עוגיו.נט (@oogionetblog) on

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar