מדריך אפייה: אז סודה לשתייה או אבקת אפייה?

מתי משתמשים בסודה לשתיה ומתי משתמשים באבקת אפייה? המדריך המלא לסודות האפייה שיעשה לכם סדר בבלאגן ואפילו ילמד אתכם את הסוד לעוגיות רכות מבפנים ופריכות בחוץ

רבים האופים ששואלים - מה ההבדל בין אבקת אפייה ובין סודה לשתיה?

בואו נעשה סדר אחת ולתמיד ונבין מתי משתמשים בסודה לשתייה ומתי באבקת אפייה:

סודה לשתייה היא אבקה המבוססת על מלח אשר תוססת במגע עם נוזל חומצי (לימון, יוגורט, חומץ). לכן יש לה מגוון שימושים בתעשייה, בניקיון, בבישול ובאפייה.

סודה לשתייה משמשת בעיקר כחומר מתפיח באפייה המתחיל לפעול במגע עם מים (לכן כדאי להוסיפה קרוב ככל הניתן לרגע שמכניסים את המאפה לתנור). במתכוני עוגיות ועוגות תפקידה הוא להפוך את פני העוגייה או העוגה לפריכים יותר.

בבישול תפקיד הסודה לשתייה הוא נטרול חומציות (ברוטבי עגבניות למשל) לריכוך מהיר של קטניות יבשות ונטרול תחושת הנפיחות שהן עלולות לגרום.

אבקת אפייה היא אבקת כימית (המכילה גם מעט סודה לשתייה) ומתחילה את פעולתה במגע עם כל נוזל מכל סוג שהוא. הפעילות הכימית שלה במגע עם מים יוצרת תסיסה ובועות אויר המסייעות בתהליך ההתפחה. לכן שימוש באבקות אפייה בעוגות ועוגיות מסייע בתפיחתן ובהפיכתן לאווריריות ורכות.

טיפ חשוב: אם יש במתכון גם סודה לשתייה וגם אבקת אפייה (מה שקורה בדרך כלל במתכונים לעוגיות) אז העוגיות תצאנה פריכות מבחוץ ורכות ונימוחות מבפנים. שזה מצויין לעוגיות שוקולד צ’יפס למשל.

אז תעשו לעצמכם טובה, אל תחליפו ביניהן כשאחת מהן חסרה לכם במזווה ודאגו לחדש את המלאי כי זה באמת לא יקר…

קטגוריות

תגובות (7)

Avatar

      Avatar
      מערכת Foody

      תודה רבה טובה

הצג עוד