מה ההבדל בין שמרים לחים לשמרים יבשים?

שמרים לחים, שמרים יבשים, כל כך הרבה התעסקות וכל כך הרבה ללמוד. כל מה שרציתם לדעת על ההבדלים בין שמרים יבשים לשמרים טריים, איך מאחסנים ובכמה משתמשים?

שמרים לחים, שמרים יבשים ומה שביניהם

שמרים הם למעשה סוג של פטרייה שברגע שהיא מתחילה לתסוס (בעזרת סוכר, מים פושרים ומלח) היא משחררת בועות המסייעות לבצק לתפוח.

שמרים טריים לחים
שמרים טריים לחים

שמרים לחים, הם שמרים טריים שאורך חיי המדף שלהם קצר (לכן שימו לב לתאריך התפוגה כשאתם קונים אותם) וקחו בחשבון שיש לעבוד מהר משלב הקנייה לשלב האפייה (לפני שיפוג תוקפם).

כדאי לשמור על השמרים הלחים במקרר (לא בדלת אלא בחלק קר ועמוק במקרר).

שמרים יבשים
שמרים יבשים - שמרים עם המון “כוח”

שמרים יבשים, הם גרגרי שמרים שהוספו להם חומרים משמרים, לכן חיי המדף שלהם ארוכים יותר. אפשר לשמור אותם בכלי אטום בטמפ’ החדר רחוק מאוויר ולחות אבל הדרך הכי טובה לאחסן שמרים יבשים היא במקרר, בכלי אטום, או בהקפאה (רק אם ממש חייבים). אם החלטתם להקפיא את השמרים היבשים,  כדאי להפשיר אותם יום קודם במקרר ולאחר מכן להביא לטמפרטורת החדר לפני השימוש.

המרה משמרים טריים ליבשים: מאחר ועוצמתם של השמרים היבשים רבה יותר משל השמרים הטריים, יש להפחית כ-70 אחוז בכמות השמרים היבשים.

קובייה של שמרים לחים שוקלת 50 גרם ושווה ל-2 כפות מחוקות שמרים יבשים.

 

לחמניות לבנות
לחמניות רכות שמכינים בקלות והילדים יעופו עליהן
אין כמו לפתוח את הבוקר בריח האפייה המשגע ובטעם הממכר של לחמניות חמות מהתנור - מתכון פשוט להכנה ללחמניות ביס רכות ומושלמות שלא תוכלו לעמוד בפניהן!
שמרו

 

שייט תענוגות בסירת חצ’פורי של ג’אנה חן
אם לא אכלתם את החצ'פורי סירה של ג'אנה חן, לא אכלתם חצ'פורי מעולם! חצ'פורי אורגינל עם ביצה נוזלת מעל תערובת גבינה ובצק אלוהי
שמרו

 

מלכת השבת: חלה מתוקה מקמח כוסמין מלא
חלת כוסמין! היא מתוקה, שחומה וחגיגית ואי אפשר לעמוד בפניה. חלה מתוקה מקמח כוסמין ברבע שעה עבודה בלבד. וכן, אפשר גם להמיר ללחמניות של סתם יום חול
שמרו

 

עוגת שמרים שנשארת טרייה כל השבוע
כל אחד צריך מתכון פשוט ומנצח לעוגת שמרים ביתית! קרין גורן מכינה עוגת שמרים במילוי של ממרח קינדר לבן וקינדר מריר - פשוט להגיש חם מהתנור ולהתכונן למחמאות
שמרו

 

בבקה גבינות ופסטו – עוגת שמרים מלוחה
אין סיבה לפחד משמרים! קבלו מתכון משגע של בבקה גבינות ופסטו, מאפה שמרים זהוב ונימוח, טעים ופשוט להכנה, עם כמה סוגי גבינות נפלאות
שמרו

 

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar