תארזו לי את החג בטייקאווי בבקשה: מאיפה מזמינים אוכל לחג?

אין לכם כח לבשל החג? ליהי רוזנברג שוב עושה לכם את החיים קלים והיא אספה עבורכם את כל המקומות הכי הכי להזמין מהם אוכל לחג. חג שמח!

הקורונה מאלצת אותנו להמשיך לעבוד על שריר “יצירת לימונדה מלימונים” . לקראת ארוחת ערב החג, שמסתמן שתהיה בפורמט משפחתי מצומצם, חיפשנו ומצאנו את המסעדות והמקומות שידאגו שיהיה שמח וטעים, ועל בדרך גם נתמוך במסעדנים. בואו נעשה לנו חג!

קייטרינג רן שמואלי
רן שמואלי הוא איש שכל הווייתו היא אכילת משותפת, אנשים, ואוכל משובח שמביא עימו קרבה ושמחה. ” עם פרוץ הקורונה נכנסנו לסוג של הלם. כל מה שעברנו ב-30 שנות קיום קבוצת שמואלי (קייטרינג שמואלי, מערבה ומסעדת קלארו) הפך ללא רלוונטי בתוך מספר ימים”. אחרי כמה ימי הסתגלות הקים שמואלי מערך משלוחים שרותם את ניסיונו וכשרונו, ומביא אותו עד פתח הבית. ארוחת ראש השנה מורכבת פה ממנות מסורתיות, כמו הגיפלטע-פיש של סבתא של רן (108 שח ל6 יח), רגל קרושה מסורתית עם ביצים קשות (95 שח ל-4 מנות), שקדי עגל צלויים וכתף טלה (220 שח) מח עגל בלימון וצלפים (95 שח ל-2 מנות),ומנות חגיגיות של ברווז ממולא בפירות יבשים ומבושל בסיידר תפוחים (280 שח ל-6 מנות). יש קינוחים שמגיעים בקערות זכוכית יפות מוכנות להגשה, ואפילו על הקפה של אחרי החג חשבו, וניתן להזמין עוגות דבש ולואיזה, עוגת מייפל ואגוזים ועוגיות.

https://event.ranshmueli.co.il/shop

גפילטע של רן שמואלי. צילום: דרור גיל
גפילטע של רן שמואלי. צילום: דרור גיל

אנימר
אנימר, מסעדה שעושה הרבה כבוד למטבח הים תיכוני, העונתי והשמח, בניצוחו של השף הלל תווקולי מציעה תפריט שנע בין הביתי והמוכר - למנות מסעדה חגיגיות. התפריט ששף תווקולי הרכיב לוקח בחשבון את כל מה שצריך לארוחת משפחתית - החל מסלטי פתיחה ומנות עיקריות, ועד מנות ילדים ויין - לדוגמא מנת קוסא מחשי בייבי קישוא עגול ממולא בפריקי נגיס, בשר טלה מתובל היטב ומשמש מיובש שמוסיף מתיקות עדינה. הקישוא יגיע שלצידו ויניגרט עגבניות ורכז רימונים. רק לחמם, להרכיב ולהרגיש כמו במסעדה (55 שח).

קוסא מחשי באנימאר. צילום: ספיר קוסא
קוסא מחשי באנימאר. צילום: ספיר קוסא

סוליקה
שף אבי ביטון רצה לחזור לטעום, לבשל ולהגיש את המטעמים עליהם גדל בבית סבתו בפרדס חנה, והקים את סוליקה, בה הוא מבשל מדי יום את געגועיו למטבח הטרי והביתי. את המקום קרא על שם הסבתא האהובה, וכאן זה בדיוק המקום למצוא את האוכל שהיינו רוצים לאכול בעצמנו (הקציצות הבשרניות שמתבשלות ברוטב העגבניות הן מה שהסבתא המרוקאית הדמיונית שלי בישלה לי. אוי כמה שזה טעים).  לראש השנה סוליקה מציעה פשטידת מעקוד (או מעקודה) - פשטידת תפוחי אדמה מרוקאית (52 שח) ובנטאז’ - לביבות בשר ותפוחי אדמה טוניסאיות (60 שח ל-5 יח). בעיקריות מומלץ בחום שלא לוותר על קציצות הטלה העסיסיות והשמנמנות המגיעות עם טנזייה מתוקה של פירות יבשים וקרמל (95 שח). עוד ניתן להזמין גם מחמוצי וממרחי השף כדי להתקין ארוחה מרוקאית אמיתית (עריסה, לימון כבוש ומטבוחה מהמתכון של סבתא סוליקה עצמה).

https://www.sulica.co.il/

סוליקה של אבי ביטון. צילום: יח"צ
סוליקה של אבי ביטון. צילום: יח”צ

אוזריה
אוזריה היא המקום אותה דמיינו אביבית פריאל אביחי (טאפאו לשעבר) ושותפתה אופיר, כמקום אליו הן היו בעצמן רוצות לצאת לבלות. השתיים יצרו בר שמח עם אוירה לא מחייבת, שאומנם נמצא בלב שוק לוינסקי, אבל לגמרי לוקח את הוייב של הברים הספרדיים והאוזריות היווניות. תפריט החג של המקום איכותי ומוקפד אבל גם קליל, קאז’ואלי  -  סביצ’ה ראששנה הוא חגיגה כייפית של דג ים, המוגש עם רימונים שקדים וסורבה תמרים צהובים - מדובר על מיצוי סמלי החג בטעמים שלא דימיינתם (62 שח), פילה דג ים המוגש על מצע עלי סלק ולוביה ברוטב שמן זית ולימון (66 שח), ופסטה פרסקה נהדרת עם קרם דלעת ומרווה (58 שח).

https://www.ouzeria.co.il/menu/menu1

הסביצ'ה של האוזריות. צילום: נועם לאמי
הסביצ’ה של האוזריות. צילום: נועם לאמי

חוות צוק
במעדניה של חוות צוק נערכים לארוחות ראש השנה הקרובות תחת הקונספט שמנחה את השף אסף שנער תמיד - עקרון הfarm to table. התפריט שיצר מבוסס על מנות החג המסורתיות ומיטב התוצרת העונתית של החווה. למי שרוצה בכל זאת לבשל בעצמו - מציעים פה קטגוריה שלמה של “להכניס לתנור או לזרוק לסיר” בדגש על בשר טלה - ערכות מובנות שנוצרו סביב נתחי החווה המובחרים וכוללות הוראות מפורטות כך  שכל מה שצריך לעשות הוא לחמם את התנור לטמפרטורה הנכונה או להדליק את הגז, ולתת להם לעשות את העבודה. חובה חובה לטעום את הקיגל המוכן פה במקום (49 שח) ואת הכבד הקצוץ הפולני עם הבצל המתובל (96 שח לקג) לצד חלת הויז’ניץ (19 שח). אם בכל זאת תרצו לבשל - ערכת הספייריבס טלה  - צלעות המזוגגות ברוטב תפוזים וברביקיו (105 שח לקג) היא שיחוק שתגרום לליקוק אצבעות ללא בושה.

https://zuk-farm.co.il/

ספייריבס של חוות צוק. צילום: נתנאל ישראל
ספייריבס של חוות צוק. צילום: נתנאל ישראל

קיטון
קיטון היא מוסד קולינרי ותיק, בן למעלה מ-70 שנה, שכולו מוקדש לאוכל יהודי-אשכנזי. זה המקום לבוא להתענג על מטבח ידישאי מנחם ומופלא עם הקרפעלעך, הקישקע והלזעלע. תפריט החג מורכב מכוכבי המטבח - רגל קרושה, אולי המנה עם המוניטין הגרוע ביותר - וממש לא בצדק. מדובר על מה שקיטון מגדירים “מנה למביני עניין” - שמכינים פה (כמו שצריך) עם תועפות של שום שכל מה שצריך זה להוסיף סחיטת לימון מעל (95 שח ל-5 מנות), לזעלע - עוד מנת הארד קור מצוינת  - צוואר ממולא תפוחי אדמה, בצל ושומן אווז, שנתפר כמו שתפרו הסבתות (36 שח), עוד ניתן למצוא כאן מנת לשון ברוטב בשר (62 שח) שלצד השפצלה המעולה (סוג של בצקניות מהמטבח האוסטרי) מרגיש ממש כמו שם.

https://www.keton.co.il/

הראשונות של קיטון. צילום: דניאל לילה
הראשונות של קיטון. צילום: דניאל לילה

באלינג’ירה
פאנטה פראדה שלמה עסקה בכלל בעריכת דין, כשהבינה שמה שהיא באמת רוצה זה להכיר לישראלים את המטבח והתרבות ממנה היא באה, ואז פתחה את באלינג’רה, מסעדת אתיופית בכרם התימנים. ביומיום ניתן לאכול פה אוכל אתיופי אמיתי (למרות שיש גם התאמות כדוגמת סלטי פתיחה ישראלים לחלוטין, כיוון שבמטבח האתיופי אין סלטי פתיחה), אבל חוץ מזה - הכל כמו שהיא מבשלת בבית. לראש השנה פאנטה מציעה ארוחה טבעונית המלווה בלחם הדאבו המסורתי - לחם מעט חמצמץ בטעמו, אוורירי מאוד שמבוסס על קמח טף, ולצידו שבע תוספות - ממרח השורו  חומוס אתיופי פיקנטי טחון בתיבול שום, שמן זית ועגבניה טריה, אלצ׳ה דינץ:תבשיל גזר, תפוח אדמה וכרוב לבן בתיבול בצל, שום וג’ינג’ר’ גומן -עליי מנגולד בתיבול בצל ושום.  קיי מסר עדשים כתומות בתיבול צ׳או חריף עם בצל ושום. דפן מסר: עדשים ירוקות עם בצל ושום. טקיל גומן: תבשיל כרוב סגול עם בצל ושום  (99 שח לארוחה זוגית).

את הארוחה ניתן להזמין דרך אתר קוקין, שהוא השער לכל מיני מטבחים אותנטים מופלאים.

באלינגירה. צילום: מיטל סלמון
באלינגירה. צילום: מיטל סלמון

https://www.cookin.co.il/ui/dish/763/

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar