חג שבועות רקע

אהרוני מלמד אתכם: איך בוחרים חציל?

אחת השאלות שהכי חוזרת בסדנאות בישול היא: איך בוחרים חציל? השף ישראל אהרוני מלמד אתכם איך בוחרים חציל ואיך זה קשור לבוטוקס ולדיאטות. רשומת חובה! גזור ושמור!

 

אוהבים חצילים? גם אנחנו. החציל הוא אחד מהירקות החשובים במטבח הישראלי והים תיכוני. הוא טעים קלוי, אפוי, מוחמץ ומטוגן. החציל משתלב נפלא בתבשילים, מנות ראשונות, מאפים וסלטים. אבל איך בוחרים חציל?

השף ישראל אהרוני מלמד אותנו איך בוחרים חציל.

דבר ראשון: החציל חייב להיות יפה ומתוח, כאילו הרגע חזר מטיפול יופי + בוטוקס. לחצו על החציל, אם נשאר שקע, סימן שהחציל ידע ימים טובים יותר.

דבר שני: החציל חייב להיות קל, אם החציל כבד זה אומר שיש בו הרבה גרעינים והוא יהיה מר.

דבר שלישי: טריות העלים. העלים בחלק העליון של החציל צריכים להיות כמה שיותר ירוקים וללא קצוות יבשים. העלים צריכים להיות ר צמודים לחציל ולא מתרופפים. כשהעלים של החציל מתרופפיםוהופכים לחומים, סימן שהחציל בילה בקירור ולא הגיע ישר מהשדה.

חציל אפוי, סחוט וקצוץ
בגדול, החציל צריך להראות מהמם כמו קרין גורן!

עוד פטנט עולמי שיעזור לכם לבחור את החציל הטוב ביותר הוא נקודה בתחתית. אם לחציל יש נקודה בתחתית ולא קו, סימן שמדובר בחציל נקבי שיש לו טעם עדין יותר.

מתכונים נפלאים עם חצילים:

 

באבא גנוש סלט חצילים עם טחינה
באבא גנוש – סלט חצילים על האש ב-5 מרכיבים בלבד
כל העולם מטורף על באבא גנוש! סלט חצילים טורקי עם טחינה בניחוח שום וגריל. תוך דקות מתקבל סלט חצילים קל להכנה שהופך לחגיגה! המלצה: הכינו כמות כפולה!
שמרו

 

קנלוני במילוי חציל וגבינה של אהרוני
כל שולחן חג זקוק ל"מנת רושם" שנראית כאילו מסובך להכין אותה, אבל היא בעצם קלילה וסוחטת מחמאות. קבלו קנלוני חציל וגבינה של ישראל אהרוני, שאף אחד לא יישאר אדיש אליו
שמרו

 

קצת איטליה בצלחת – חצילים ברוטב עגבניות פיקנטי וגבינת פרמזן
גם אנשים שלא אוהבים חצילים יתאהבו במנה הזו של אושר אידלמן - חצילים ברוטב עגבניות שטוגנו קלות עם פירורי לחם עם פרמזן
שמרו

 

חציל בדריג'אני עם ממרח אגוזי מלך מהמטבח הגאורגי
בדריג’אני – גלילות חצילים במלית ממרח אגוזי מלך מהמטבח הגאורגי
בעקבות מאסטר שף כולם מדברים על האוכל הגאורגי. קבלו מתכון לבדריג'אני - גלילות חצילים במלית אגוזי מלך. זה טבעוני ואתם הולכים להתאהב. לשנה הבאה בטיבליסי הבנויה
שמרו

 

תבשיל קציצות בשר עם חצילים, עגבניות וגרגירי חומוס
תבשיל בשרי עשיר לארוחה משפחתית חגיגית - קציצות בקר רכות שמתבשלות בסיר אחד עם קוביות חציל, עגבניות שרי, גרגירי חומוס ושלל תבלינים. תבשיל מצוין שיתחסל במהירות!
שמרו

 

 

קטגוריות

תגיות

תגובה (1)

Avatar

    Avatar
    פרנקו

    תודה על ההסבר סוף סוף עשיתם לי סדר איך בוחרים חציל