אז איפה אתם מזמינים החג? משלוחים כשרים לפסח, לסדר ובכלל

עדיין קורונה, הזמן עובר ופסח בפתח. אריאלה אפללו אספה עבורכם את המקומות שעושים משלוחים כשרים לפסח לליל הסדר ובכלל ומבטיחה לכם שגם אם אין לכם כח, יהיה בסדר בסדר!

שבוע שלישי ואנחנו עדיין באותו מצב - בידוד, הסגר, ניתוק, ריחוק או איך שתקראו לזה. עסקים קורסים, נסגרים, מושכים בקושי, מעטים, חיוניים, עדיין פתוחים ושורדים את היומיום, ובשבילם אנחנו שוב כאן מספרים, מרימים ושמחים לעזור, כי זה המעט שאנחנו יכולים לעשות עבורם ועל הדרך להפוך את הסגר שלכם לטעים יותר.

ואם לעזור ולשמח אין יותר מפסח - חג האביב, הפריחה והתקווה לצאת לחרות מ’מצרים’ הפרטיים שלנו - מהבית. ועד אז, קבלו את תפריט המשלוחים לחג שירימו לכם קצת את המורל.

אז מה נזמין, מה נאכל?

 טעמים גליליים
בשגרה הגליל המערבי הוא מיעדי הטיול האוהבים עלינו - הר, ים, נחלים, אמנים, מעצבים, יצרנים, מגדלים, מארחים, מסעדות ואוכל טוב. באין מטיילים, מבקרים וסועדים רבים מהם, שהם יצרני בוטיק בעלי עסקים קטנים, התאגדו תחת המטרייה של עמותת התיירות “זמן גליל מערבי” ויצרו חבילות שי מתוצרת האזור. החבר’ה הרכיבו 24 מארזים אותם ניתן לבחור בהתאם למקבלי השי ולעומק הכיס.

במארזים לילדים, למשל, תמצאו ערכות יצירה ושוקולדים של ODETTE; במארזי הפינוק תגלו שוקולדים, חמאת גוף לבנדר ותזקיקי אלכוהול של מזקקת יוליוס; במארז TO GO  יארזו יינות מובחרים מיקבי הבוטיק שטרן, יפתחאל, כישור ולטם, ומארזי הבריאות כוללים גרנולה, דבש טהור של מכוורת אופיר, סבון צמחים וקרם ידיים של תמרהינדי - רוקחות טבעית.

מחיר: מ-155 שקלים, כולל משלוח ברחבי הארץ, ובתוספת תשלום למשלוחים לחו”ל. להזמנות: 04-6015533 WESTGALIL.ORG.IL

מארזים מכל טוב הארץ. צילום: אנטולי מיכאלו
מארזים מכל טוב הארץ. צילום: אנטולי מיכאלו

בריוש חג
חגית שטרן הייתה הייטקיסטית שאהבה לאפות. כמו בסיפורים הטובים היא נטשה את ההייטק והתמסרה ללימודי האפייה, תחילה באסטלה ובהמשך ב- Perpignanשבצרפת. את אהבתה, מקצועיותה והקפדתה על חומרי גלם איכותיים, הביאה לבריוש - קייטרינג ובית הקפה שפתחה בנהריה, בו היא אופה מגוון מאפים צרפתיים.

הקורונה, והחג, הכניסו אותה לשעות נוספות במטבח שם יצרה תפריט חגיגי הכולל, בין השאר, פטה כבד, כבד בתפוחים וסילאן, חזה עוף במילוי פטריות, פלפלים ממולאים, ארטישוק במילוי בשר, צלי בשר, סלמון בעשבי תיבול, קינואה אדומה עם תפוח, קולורבי וחמוציות, וגם מנות מסורתיות של גפילטע ומרק קניידלך.

מחיר: 12-190 שקלים, 150 שקלים למינימום הזמנה (עד 6.4) ו-20-35 שקלים למשלוח מאזור הצפון ועד תל אביב. להזמנות: קייטרינג בריוש -  054-9445490, hagitstern1@gmail.com

בריוש, נהריה. צילום: מיכל גל נור
בריוש, נהריה. צילום: מיכל גל נור

סוליקה בסדר
לשף אבי ביטון היה חלום, לחזור למטבח של סבתא סוליקה ולהגיש את המטעמים, הריחות וזיכרונות הילדות שלו משכונת פרדס כץ. ב-2017 הגשים את החלום ופתח בתל אביב שתי מעדניות הנושאת את שמה של סבתו האהובה. בכל בוקר הוא מבשל את הקציצות העסיסיות שלה ברוטב עגבניות, את תבשילי הקדירה ואת הסלטים המבושלים.

תפריט החג שלו מאפיין מטבחים מרחבי העולם - מעקוד, סלט חצילים, קציצות דגים וקוסקוס ברברי ממרוקו, לביבות פרסה מבולגריה, אושפלו מבוכרה, סופריטו תפוחי אדמה מספרד, בנטז’ ותבשיל שעועית ועלי מנגולד מטוניס, וקיגל, גפילטע וכבד קצוץ מעדות מזרח אירופה. לאלה הוסיף גם סלמון בקרם חרדל ויין, ספייריבס ברוטב סילאן, קציצות עוף בראגו עגבניות וחצילים, עשרות סלטים טריים ומבושלים, חמוצים, ממרחים, קישים, עוגות ועוגיות, גם לצמחוניים, טבעוניים וללא גלוטן.

מחיר: משתנה בהתאם לסוג ולכמות המוזמנת. להזמנות: 03-9595525, 03-7988588, sulica.co.il

תפריט פסח בסוליקה. צילום: שני בריל
תפריט פסח בסוליקה. צילום: שני בריל

אביב שמואלי
רן שמואלי הוא השף והבעלים של מסעדת קלארו ושל מערבה - מתחם האירועים בשרון. הדגש במטבח של שמואלי הוא - Farm to Table פרודוקטים עונתיים, תוצרת חקלאית שמגיעה טרייה בכל יום, עשבי תיבול שנקטפים רעננים ונקצצים על המקום ודגים שעלו ברשת עם בוקר. לכבוד הפסח רקח תפריט המשלב את מנות החג המסורתיות, בהן צימעס, גפילטע וכבד קצוץ, לצד מנות עכשוויות בהן סלקים צבעוניים ברוטב אגוזים וטימין, פילה דג ברוטב לימון ועשבי תיבול, ועוד.

מחיר: מינימום הזמנה 300 שקלים, 80-120 שקלים למשלוח באזור השרון וגוש דן להזמנות (עד 3.4): 054-6543150, 052-8242777, miri@maarava-events.co.il.

רן שמואלי. צילום: יונתן בן חיים
רן שמואלי. צילום: יונתן בן חיים

סדר סיני
חן זולוטוב הוא הבעלים של מסעדת צ’ון לי, הסינית הכשרה מאשדוד. המסעדה הוותיקה הגבירה בימי הקוונה את כמות המשלוחים, בהם הם מתמחים כבר 35 שנה, כולל גם בליל הסדר ובשאר ימי החג. לאורך השנים צברו לקוחות קבועים שמקפידים להזמין מהם את כל ארוחת ערב החג, המתבססת על התפריט האותנטי של המסעדה.
מה אפשר להזמין? מגוון מרקים סינים, בהם תירס, ירקות, חמוץ-מתוק ווון טון, עוף חמוץ מתוק, עוף סצ’ואן, ברווז באננס, בקר עם ברוקולי, מנות אורז ועוד.
להזמנות: 054-3045704

צ'ון לי. צילום: שירן כהן שי
צ’ון לי. צילום: שירן כהן שי

אורגני בבשור
אמנון עוזיהו, ממושב עין הבשור שבצפון הנגב, הוא מראשוני החקלאים בארץ שמתמחה בגידולים אורגניים, עוד בטרם הפכו לצו האופנה. עוזיהו, מותיקי החקלאים בנגב, ראה וחווה כבר הכל ולמרות זאת מצליח לשמור על אופטימיות ואנרגיות שמחות גם בימים אלה, בהם הוא עובד עם כח אדם מצומצם. לאור המצב גייס גם את ילדיו ונכדיו וביחד הם יוצאים לעבוד שעות ארוכות בשדות. בנוסף לעבודה בשדות הוא מתרוצץ ברחבי הארץ ומספק משלוחים היישר לבתי המזמינים - מרעננה עד שדה בוקר וירושלים.

מה במשלוח? , פירות, ירקות - אספרגוס, סלק, דלורית, חצילים, כרישה, מלפפונים, עגבניות ובצלים, חבילות עלי חוביזה, מנטה, קייל ותרד, וכן מוצרים אורגניים נוספים בהם פירות יבשים, קמחים מלאים, פסטות, אורז, בורגול ולחמי מחמצת.
מחיר: מינימום הזמנה 150 שקלים והמשלוח חינם המשלוחים מגיעים אחת לשבוע לכל אזור. המשלוחים חינם במינימום הזמנה של
להזמנות: טבע הבשור -  teva-habsor.co.il

אמנון עוזיהו, עין הבשור. צילום: טבע הבשור
אמנון עוזיהו, עין הבשור. צילום: טבע הבשור

לא פוסחים על המתוק
אביב הגיע שמו בא
נראה שאין צורך להציג את מיקי שמו, שף-קונדיטור והאוטוריטה של העוגות והמאפים בארץ, אבל תמיד נחמד לדעת איך התחיל. ראשיתה של הקונדיטוריה ב-1992, אז הוקמה על ידי רותי ואיציק שמו, שהתמחו במאפים ומתוקים באזור הצפון. הצלחתה של הקונדיטוריה הובילה להצטרפותם של בני הדור השני, שהגדילו את העסק המשפחתי והפכו לרשת המונה 9 סניפים. מיקי הופקד על פיתוח קולקציית העוגות, העוגיות, הקישים, המאפים והקינוחים. לכבוד הפסח יצר קולקציה חגיגית הכוללת עוגיות פלורנטין, נוגטין, אלפחורס, קוקוס-אמרטי, בראוניז ומקרונים צבעוניים; עוגות בחושות של גזר, שקדים, שיש ותפוז-קוקוס; עוגות פאדג’ שוקולד, גבינה בראוניז, תפוח-דובדבן, עוקץ הדבורה ופאי ולרונה; ועוגות קרם עשירות עם פררו רושה, רוזמרי או ג’פונז. אוהבי המלוחים ילכו על קישים במילוי גבינות חצילים, בטטות, או פטריות. ההיי לייט - לחמניות כשרות.

לאור הקורונה לא תוכלו להגיע אליהם, מאידך הגודיס שלהם יגיעו במשלוח עד פתח דלתכם (באזור גוש דן, השרון, חיפה והקריות).
מחיר: 38-110 שקלים, 5 שקלים ללחמנייה להזמנות: .shemo.co.il

קונדיטוריית שמו. צילום: דניאל לילה
קונדיטוריית שמו. צילום: דניאל לילה

ביסקוטי מוזהב
גם ביסקוטי בענייני משלוחים בכל הארץ רק שכאן ההתלבטות מה לבחור היא קשה במיוחד. בקולקציית החג שלהם עוגת טופי קראנץ’ (פאדג’ עם קרם נוטלה) לקראמבל שוקולד וקריספי נוגט, קרם שנטילי במעטפת קרמל מלוח וגבישי שוקולד מוזהבים, עוגת גבינה פירורים, עוגת גבינה ניו יורקית, ועוגת שוויצריה עם מרנג אגוזים, מסקרפונה שכבה שוקולד ונטיפי שוקולד לבן. המבחר ממשיך גם עם עוגות בחושות, בראוניז פקאן ושקדים, מוס וסופלה שוקולד וקישים במילוי בטטה, אגוזים וגבינות או בצל וכרישה ביין.

מחיר: 38-178 שקלים לעוגה, 98-166 שקלים למארז להזמנות: קונדיטוריית ביסקוטי, בני ברק ופתח תקווה, 03-5704015/8

ביסקוטי. צילום: בועז לביא
ביסקוטי. צילום: בועז לביא

קטגוריות

תגיות

תגובות (2)

Avatar

    Avatar
    אורטל

    מידע כל כך חשוב בימים שכאלה:) תודה