איך לשרוד את סוכות בקלות – פעילויות קולינריות וטעימות במיוחד בחול המועד

הגעתם לישורת האחרונה בלי אוויר? כדי לעבור את סוכות בקלות, קבלו מאיתנו שפע המלצות של פעילויות קולינריות עם בן הזוג, המשפחה והילדים בכל רחבי הארץ

תאמינו או לא, הגענו לישורת האחרונה ברצף החגים שבא עלינו לטובה (ועל חלקנו קצת פחות), הלא הוא חג סוכות. החג הזה, שהחליט שיש לו שני ערבי חג כי אחד זה ממש לא מספיק, הוא די ארוך וכולל בתוכו ימים רבים של חופש בחול המועד. כדי שלא תמצאו את עצמכם שוב בפארק השעשועים או בבריכה, אספנו עבורכם מגוון פעילויות קולינריות לחול המועד שממש כיף להשתתף בהן כיחידים, זוגות, משפחה ועם הילדים. רק אל תשכחו לבוא רעבים ועם סלסילות פיקניק כדי לאסוף את התוצרים. חג שמח!

פעילויות לכל המשפחה

שוקולד, שוקולד, שוקולד - סדנאות שוקולדיות במיוחד במתחם עופר סנטר נוף הגליל

בתאריכים 15-16 באוקטובר ייערכו במתחם עופר סנטר נוף הגליל שליד נצרת סדנאות שוקולד חוויתיות וטעימות עם תמי המבשלת. בסדנאות ילמדו ילדים ומשפחותיהם כיצד להכין מטעמים משוקולד וריבת חלב וקאפקייקס שוקולד בציפוי שוקולד. הסדנאות יתקיימו ברחבה המרכזית של המתחם על ביסס מקום פנוי בשעות 16:30-18:30. הכניסה חופשית.

סדנאות שוקולד במתחם עופר סנטר. צילום: יח"צ
סדנאות שוקולד במתחם עופר סנטר. צילום: יח”צ

 

איך מכינים יין? פעילויות לכל המשפחה במרכז המבקרים של יקב רמת הגולן

במהלך חול המועד סוכות ייערכו במרכז המבקרים של יקב רמת הגולן סיורים מיוחדים למשפחות, שיכללו הסברים המותאמים לכל המשפחה על גידול ענבים, ייצור היין וכו’. לאחר הסיור, המבוגרים יופנו לחדר הטעימות שם יזכו לטעום ממגוון היינות של היקב, בעוד הילדים יופנו לפינת יצירה ליצירת קישוטים עבור הסוכה. לקטנצ’יקים שבחבורה סידרו פינת ציור וגם הם יזכו לטעימות של מיץ ענבים. מרכז המבקרים פתוח בימים א’ 9:00-17:30, ב’-ה’ 9:00-18:30 ובימי ו’ וערבי חג 9:00-15:00. עלות למשתתף מעל גיל 6 - 20 שקלים. את הסיור יש לתאם מראש בטלפון 04-6968435.

סיור לכל המשפחה עם טעימות למבוגרים בלבד. יקב רמת הגולן (צילום: יעל רסנר)
סיור לכל המשפחה עם טעימות למבוגרים בלבד. יקב רמת הגולן (צילום: יעל רסנר)

 

הולכים לאיבוד במבוך פסיפלורה - סיור חווייתי ב”שביל הסלט” במושב תלמי יוסף

איך גורמים לילדים להעריך את האוכל שמונח על הצלחת ולהבין מהיכן הוא בא? ב”שביל הסלט” במושב תלמי יוסף שבאזור הבשור יצרו במיוחד סיור חקלאי חווייתי שבמהלכו יבקרו המשתתפים בחממות עגבניות ויקטפו עגבניות בונבוניירה, מלפפונים ננסיים ועוד, יצעדו במנהרת תבלינים, יכינו פיתה בדואית עם זעתר, ישלפו גזרים מהאדמה ועוד. בסיום הסיור ישתתפו המבקרים במירוץ יוני דואר בהשראת הספר “יונה ונער” של מאיר שלו. הסיורים ייערכו במשך כל סוכות כולל שבת וחג בהזמנה מראש. אורך הסיור - כשעתיים וחצי. לפרטים והזמנה - 077-7295702. עלות למשתתף מעל גיל פעוט - 40 שקלים.

קטיף עצמי של עגבניות ב"שביל הסלט". צילום: מיטל סטרז
קטיף עצמי של עגבניות ב”שביל הסלט”. צילום: מיטל סטרז

איך מוסקים זיתים? סיורים משפחתיים בחוות הזיתים אלאדין בכפר רות

בחוות הזיתים אלאדין בכפר רות מציעים סיורים באווירה משפחתית שסובבים חומרי גלם איכותיים. בסיורים ילמדו המשפחות איך מוסקים זיתים, יכינו זיתים כבושים (וכמובן ייקחו את הצנצנות הביתה), יאכילו תרנגולות, יטחנו חיטה לקמח ואפילו יכינו פיתה מהחיטה שטחנו. הפעילות תתקיים לאורך כל חג סוכות. עלות לסיור - 35 שקלים. לפרטים ותיאום סיור - 054-3141822/4.

חווייה ייחודית בחוות הזיתים אלאדין. צילום: רימון ארצי
חווייה ייחודית בחוות הזיתים אלאדין. צילום: רימון ארצי

מדענים צעירים מכינים גלידה - ביקור במרכז המבקרים של גלידת “בוזה”

במרכז המבקרים של גלידת “בוזה” המעולה בסאסא יתקיימו בחול המועד סוכות סדנאות מדענים צעירים. שסדנאות יקבלו המשתתפים הצצה לעולמו של איש הגלידות ויקבלו הסברים פשוטים וברורים על התהליך המדעי של הכנת הגלידה. כמובן שכל סיור יהיה מלווה בטעימות נפלאות במיוחד. משך הסדנה - כשעה. עלות לילד - 60 שקלים. לפרטים נוספים ותיאום מראש - 04-6918880.

סדנאות מדענים צעירים בגלידת "בוזה". צילום: מאשה
סדנאות מדענים צעירים בגלידת “בוזה”. צילום: מאשה

הולכים לאיבוד במבוך התירס הראשון בישראל - פעילות קלחים ומבוכים במושב גני עם

בשקט בשקט נזרע לו במושב גני עם שבשרון מבוך התירס הראשון מסוגו בישראל. המיזם, שנקרא “קלחים ומבוכים”, מזמן חוויית חיבור לטבע בתוך מבוך ענקי מתירס, שבו ינסו המשפחות והילדים למצוא את דרכם החוצה ובדרך להתמודד עם משימות מגוונות. ליד המבוך יתקיימו שני מוקדים של קטיף עצמי - תירס מתוק ועגבניות שרי בשני צבעים, שניהם פיתוח של חברת “הזרע”, שמייצרת ומשווקת זרעי ירקות וגידולי שדה. עלות לילד מגיל 3 - 40 שקלים. עלות למבוגר - 20 שקלים (המחיר כולל כניסה למבוך, סלסילת עגבניות שרי ושלח תירס בקטיף עצמי ואכילה בשדה עצמו). לבירור ימי פעילות ועדכונים מומלץ להתעדכן בעמוד הפייסבוק.

מבוך התירס הראשון בישראל. צילום: ברצי
מבוך התירס הראשון בישראל. צילום: ברצי

 

פעילויות למבוגרים בלבד

סיור שבעת המינים בשוק הכרמל עם יוסי בן אודיס ממסעדת הטרקלין

במהלך חודש אוקטובר יתקיימו סיורים קולינריים שנושאם הוא שבעת המינים. הסיורים, שיועברו על ידי יוסי בן אודיס ממסעדת הטרקלין, יימשכו שעתיים וחצי ובהם יסתובבו המשתתפים בין דוכנים שונים בשוק ויטעמו מהמגוון שיש לשוק להציע - בירות בוטיק, יין ישראלי מיוחד, תבלינים, פירות יבשים, בוריק גורמה, מאפים גרוזיניים ועוד. עלות למשתתף - 250 שקלים. הרשמה מראש בעמוד הפייסבוק.

תבלינים בשוק הכרמל. צילום: שי בן אפרים
תבלינים בשוק הכרמל. צילום: שי בן אפרים

ארוחת טעימות משבעת המינים במסעדת רוטנברג בארם נהריים

כדי לחגוג את תנובת ארצנו ייצרו במסעדת רוטנברג תפריט טעימות מיוחד בהשראת שבעת המינים. ארוחת הטעימות, שתוגש במהלך כל חודש תשרי, שואבת השראה מאזכורם של שבעת המינים במקרא ותעניק חיים חדשים לחומרי גלם כגון שעורה, חיטה, גפן, תאנה ורימון בניצוחו של השף יזהר סהר. עלות לסועד - 250 שקלים. להזמנת מקום - 04-6752237.

ארוחת טעימות בהשראת שבעת המינים. מסעדת רוטנברג (צילום: אפיק גבאי)
ארוחת טעימות בהשראת שבעת המינים. מסעדת רוטנברג (צילום: אפיק גבאי)

סיור וטעימות במרכז המבקרים של יקב עמק האלה

במהלך חול המועד יתקיימו סיורים וטעימות יין במרכז המבקרים של יקב עמק האלה. בסיורים יוכלו המשתתפים ללמוד על תהליכי ייצור היין, גידול הכרמים והייחודיות של היקב. האירוח כולל טעימות יין ונשנושים וכן עמדת קפה ותה להתרעננות. עלות למשתתף - 50 שקלים. לתיאום סיור ופרטים נוספים - 02-9994885.

סיורים וטעימות ביקב עמק האלה. צילום: אייל גוטמן
סיורים וטעימות ביקב עמק האלה. צילום: אייל גוטמן

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar