איך מסמיכים תבשילים ומרקים בקלות ובמהירות?

כל מי שמבשל נתקל לא פעם ברוטב שלא ממש הסמיך כמו שצריך או בתבשיל שהמרקם שלו דליל מדי. קבלו את כל הטיפים שילמדו אתכם איך מסמיכים תבשילים ומרקים בקלות

למי מאיתנו זה לא קרה - הכנו תבשיל ריחני של קציצות ברוטב עגבניות, הוספנו קצת יותר מדי מים ופתאום הרוטב נהיה דליל ולא מספק; בישלנו מרק משגע שכבר ממש חיכינו לטעום, אבל משום מה הוא לא סמיך כמו שרצינו; או שהכנו רוטב קארי מטריף שלא יצא בדיוק כמו במשלוח מהמסעדה האהובה עלינו.

ממש אין סיבה להילחץ, כי יש פתרונות קלים ומהירים לשאלה שמעסיקה את כולנו: איך מסמיכים תבשילים ומרקים בקלות ובמהירות. קבלו את הטיפים הכי שווים שיהפכו את הרוטב שלכם למושלם. יש לכם עוד טיפים להסמכה? ספרו לנו בתגובות!

הסמכה באמצעות קמח: הנוסחה היא 2 כפיות קמח על כל ליטר נוזל. פשוט ערבבו את הקמח עם כמות שווה של מים בכוס עד לקבלת נוזל חלק, ושפכו לרוטב או לתבשיל בעודו רותח. המשיכו לבשל כ-10 דקות ברתיחה, תוך כדי ערבוב. 

הסמכה באמצעות קמח. צילום: שאטרסטוק
הסמכה באמצעות קמח. צילום: שאטרסטוק

הסמכה באמצעות קורנפלור: הנוסחה היא כפית קורנפלור על כל ליטר נוזל. מערבבים את הקורנפלור עם כמות שווה של מים בכוס עד לקבלת נוזל חלק, ושופכים לרוטב או לתבשיל בעודו רותח. מבשלים כ-10 דקות ברתיחה, תוך כדי ערבוב. פחות מתאים לתבשילים או רטבים חומציים. 

הסמכה באמצעות צמצום: אפשר לבשל את התבשיל או הרוטב על אש קטנה כך שיצטמצם לאיטו. הצמצום יסמיך את התבשיל או הרוטב. 

הסמכה באמצעות צמצום. צילום: שאטרסטוק
הסמכה באמצעות צמצום. צילום: שאטרסטוק

הסמכה באמצעות רביכה: אם הכנו את הרוטב בעבר והפעם אנחנו רוצים אותו סמיך יותר, נכין רביכה. הנוסחה היא 50 גרם שומן ו-50 גרם קמח על 500 מ”ל נוזל. מרכיב השומן יכול להיות חמאה, שמן קנולה או מרגרינה, אותם ממיסים בסיר. מוסיפים את הקמח ומטגנים עד שהוא מזהיב מעט, תוך כדי ערבוב. מוסיפים את הנוזל בהדרגה, 1 כוס בכל פעם, תוך כדי ערבוב. 

הסמכה של מרקים: נסו להוסיף עדשים כתומות למרק. העדשים מתפרקות ומסמיכות את המרק בקלות. 

הוספת עדשים כתומות למרקים מסמיכה אותם במהירות. צילום: שאטרסטוק
הוספת עדשים כתומות למרקים מסמיכה אותם במהירות. צילום: שאטרסטוק

קטגוריות

תגובות (3)

Avatar

    Avatar
    תמר

    בתבשילים מסוימים אני מוסיפה אבקת פירה, עושה יופי של עבודה.

      Avatar
      מערכת Foody

      היי דנה, אפשר להירשם לניוזלטר שלנו ולקבל לאימייל מתכונים שווים