אתם חייבים לנסות – בורקסביח מושלם

מה זה בורקסביח? גילינו בפרדס חנה דוכן שמכין בורקס ביתי והופך אותו לכריך סביח קראנצ'י ומושחת במיוחד. כמה זה טעים? בואו לקרוא

בתל אביב לא חסרים מקומות שמכינים מאכלים מיוחדים, מושחתים או מוגזמים שכולם מגיעים כדי לטעום ולצלם, אבל מחוץ לעיר הגדולה קצת יותר קשה למצוא מקומות שכאלה. כנראה שבגלל זה האוכל במקום הקטן’ שהוא קצת דוכן וקצת מסעדונת, “הטורקיה”, כל כך הפתיע ושימח אותי. אולי זה גם בגלל שאני ממש אוהב חצילים, ופה לוקחים את הירק (שהוא בעצם פרי) המופלא הזה ועושים איתו קסמים אמיתיים.

זה מתחיל בחיוך הענק ובאווירה החברותית של כל מי שעובד כאן ובעיצוב השובב. התקרה כולה עשויה מלוחות שש בש מחוברים, כולל חיילים ואפילו קוביות שמודבקות לכל לוח. אי אפשר שלא לחייך עוד לפני שמתחילים לאכול.

עיקר העניין פה הוא הבורקסים שמכינים פה לבד, ואפשר גם לקנות אותם הביתה קפואים כדי לשלוף מהמקפיא מתי שרוצים, אבל מסביבם יש עוד כמה מנות כולל סביח, חומוס וכמה סלטים.

המאכל שהביא אותי לפה מלכתחילה הוא משהו שככל הנראה המציאו פה, בורקסביח (29 שקלים). שבלול בורקס גדול (לבחירתכם מתוך מבחר שכולל גבינה, תרד ותפוחי אדמה בין השאר) שנחצה לשניים והופך לסנדוויץ’ סביח פריך במיוחד, עם סלט, חמוצים, חצילים מטוגנים וביצה קשה בתוכו. אני בחרתי בבורקס תפוח אדמה שהרגשתי שהכי יחמיא לסביח, פלוס קצת חריף בשביל הכיף. ומה אגיד לכם? מדובר בשיחוק של ממש. הבורקס הפריך והחמים הוא המלווה המושלם לסלט המרענן ולחצילים השמנמנים, כאילו מעולם לא הוגשה המנה הזו בפיתה. נכון שמדובר בחתיכת מפלצת קלורית, אבל בשביל משהו שחוטאים איתו מדי פעם, מדובר בחטא די מושלם, שרק הוא שווה הגעה לפה, או לפחות עצירה בדרך לצפון.

בורקסביח, הטורקיה. צילום: גיל גוטקין
בורקסביח - שיחוק של ממש, הטורקיה. צילום: גיל גוטקין

החצילים המטוגנים בסביח היו כל כך טובים, שהחלטתי לנסות עוד מאכלים שכוללים אותם. חומוסביח (35 שקלים) הוא בעצם חומוס, שגם אותו מכינים במקום, עם המון קוביות של חצילים מטוגנים מעליו, יחד עם עגבניות קצוצות, טחינה ועמבה, ממש כמו בסביח. החומוס היה חמים, רך וטיפה מתקתק. זה ז’אנר החומוס האהוב עליי, בניגוד לחומוסים החמצמצים, יחד עם קוביות החציל הפריכות זו ארוחה נהדרת של ממש, אם כי קצת כבדה, בזכות השילוב של חומוס עם אוכל מטוגן.

חומוסביח, הטורקיה. צילום: גיל גוטקין
חומוסביח, הטורקיה. צילום: גיל גוטקין

מי שרוצה להנות מהחצילים המטוגנים אבל עם קצת פחות ייסורי מצפון יכול להזמין את הסלט סביח (37 שקלים) סלט ירקות טרי כשמעליו לא מעט טחינה ואותם קוביות חציל מטוגנות לשלמות. כמובן שמדובר בשילוב טעים במיוחד, כמו שרק סלט ישראלי יכול לספק. החצילים מעט חמימים, הסלט קריר, והטחינה מחברת איכשהו את הכל ביחד.

סלט סביח, הטורקיה. צילום: גיל גוטקין
למי שבכל זאת רוצה להרגיש קצת בריא: סלט סביח, הטורקיה. צילום: גיל גוטקין

בפעם הבאה שאתם עוברים באיזור, אל תשכחו לעצור פה, להזמין בורקסביח ולחשוב על כמה גאוני הוא המוח הישראלי שהמציא את השילוב המושלם הזה.

כתובת: דרך הנדיב, מול בית חולים שוהם, פרדס חנה-כרכור

טלפון: 04-6214941

שעות פתיחה: ראשון-חמישי: 09:00-16:00. שישי: 08:00-15:00

קטגוריות

תגיות

תגובות (4)

Avatar

    Avatar
    יהודית הרץ

    מחפשת מתכון של בורקסביח כפי שצוין שיש מירשם אך הבטחות לחוד וחבל

      Avatar
      מערכת Foody

      היי יהודית, לא הבנו מי הבטיח מתכון. מדובר באייטם על מקום שחייבים לנסות. 🙂

    Avatar
    רמי טויטו

    הבורקסביח נראה טוב אך בא לי להכין ניתן לקבל את המתכון

      Avatar
      מערכת Foody

      שמחים שאהבת! המתכון שמור בדוכן הטורקיה, שווה לנסוע ולטעום