אלו המנות שאתם חייבים לטעום בפסטיבל תלאביבEAT

פסטיבל האוכל של תל אביב חוזר בפעם הרביעית ומצטרף השנה לחגיגת האירוויזיון. אנחנו בחרנו עבורכם את המנות הכי הכי טעימות בפסטיבל, תגיעו רעבים

פסטיבל תל אביבEAT חוזר בפעם הרביעית ומתארח הפעם עד ה-18 במאי יום שבת הקרוב. לדברי האמרגנים הפסטיבל מציע השנה 85 דוכני מזון ממיטב המסעדות בישראל לחגיגה של אוכל, כשכל המנות לא יעלו יותר מ-35 שקלים. השנה הפסטיבל מוצמד לכפר האירוויזיון בגן צ’רלס קלור, כך שמלבד חגיגת האוכל, המבקרים יוכלו ליהנות כל ערב משלל הופעות וצפייה משותפת באירוע שהפך להיות כבר אירוע לאומי.

פסטיבל תלאביבEAT. צילום: רותם דרוב
פסטיבל תלאביבEAT. צילום: רותם דרוב

צוות FOODY הגיע לפסטיבל כדי לעשות לכם את החיים קלים וטעימים יותר. בדקנו את כל המנות בפסטיבל (טוב, 85 דוכנים זה נשמע הרבה, אבל אם מורידים את דוכני המשקאות, בירות, מיצים, חטיפים ופיצוחים ועוד כמה דוכני אלכוהול עדיין נשארים עם הרבה דוכנים, אבל פחות מ-85 זה בטוח) והכל כדי שלא תבזבזו זמן מיותר. הנה התוצאות.

אגריפס

מסעדת אגריפס הירושלמית הגיעה לפסטיבל ומבין כל הדברים הטעימים שהיא מציעה בפיתה, בחרנו באנטריקוט חתוך דק דק שמוגש בפיתה עם טחינה וירקות מהאש, כן זה טעים כמו שזה נשמע - 35 שקלים.

סאלוף ובניו

מסעדת סאלוף ובניו משוק התקווה הגיעה כדי לעשות שמח עם הרבה מזרחית אולד סקול ומלבד כל הלהיטים הידועים כמו מלוואח וג’חנון, אנחנו דווקא הלכנו על מנה טיפה יותר רצינית ובחרנו בשאוייה - קדירת בשר בבישול ארוך שמוגשת על אורז תמורת 35 שקלים. המנה אמנם צנועה יותר ביחס למנה במסעדה, אבל המחיר משתלם ובסך הכל זו מעלה, כי אנחנו ממשיכים הלאה עם עוד מקום בקיבה.

בשאוייה - קדירת בשר בבישול ארוך. צילום: רותם דרוב
בשאוייה - קדירת בשר בבישול ארוך. צילום: רותם דרוב

דוכן הבורקס המפונפן משוק הכרמל TLV Bourekas (לא להתבלבל עם הבורקס הטורקי שבכניסה) מגיש בפסטיבל את המאפים הכל כך מיוחדים שלו. אם אתם בקטע של בורקס שרימפס עם גבינת עזים, מנגולד ובצלים קצוצים תמורת 30 שקלים, זה המקום בשבילכם, אנחנו טעמנו ואהבנו, מאפה בצק פילו פריך ומתפצפץ עם מילוי שלא תוכלו לטעום בשום מקום אחר.

בורקס TLV. צילום: גיל גוטקין
בורקס TLV. צילום: גיל גוטקין

טש וטשה
מסעדת טש וטשה הגיאורגית מיפו מציגה בדוכן שלה את שלל מאפי החצ’פורי המפורסמים שלה. אנחנו הלכנו על “אצ’רולי שובב” (נשבעים שלא המצאנו את השם). המאפה בצורת סירה מגיע עם מילוי גאודה, עגבניות ונענע תמורת, ניחשתם נכון, 35 שקלים.

ברטון קרפרי

הדוכן של ברטון קרפרי מאבן גבירול בתל אביב מציגים את מיטב המסורת של חבל ברטון בצרפת, קרפ צרפתי, אך כזה שמוכן מקמח כוסמת ללא גלוטן. אנחנו הלכנו על מילוי ארטישוק צרוב על הפנלצ’ה, קרם פרש, בצל ירוק, עגבניות שמש וכל הטוב הזה (שדי משביע) עולה גם הוא 35 שקלים.

ברטון קרפרי. צילום: רותם דרוב
ברטון קרפרי. צילום: רותם דרוב

יפו תל אביב

מסעדת יפו תל אביב של חיים כהן מציעה פיתה נהדרת עם אוסובוקו עגל, תפוחי אדמה, בצל צנון וטחינה במחיר 35 שקלים. בשר עגל עסיסי במיוחד, לא אורח שגרתי בפיתה ישראלית, מצטרף לצנון מתפצפץ, תפוחי אדמה אפויים ועוד דברים טובים.

NUNUNU

השף גיא גמזו ממסעדת אריה ודוכן NUNUNU הגיעו עם לחמניות החלב הנהדרות והמושחתות שלו לפסטיבל. הלכנו על הבשר המפורק הנהדר והעסיסי שאמנם לכלך אותנו אבל נשארנו מרוצים - 35 שקלים.

לחמניית בקר מפורק, NUNUNU. צילום: רותם דרוב
לחמניית בקר מפורק, NUNUNU. צילום: רותם דרוב

לקינוח הלכנו על גלידת וניל שחורה (יש גם בטעם תות שמגיעה בצבע רגיל). הטעם אמנם בדיוק אותו הטעם, אבל לגלידה הוסיפו אבץ (שכמובן לא מזיק לבריאות ולא משפיע על הטעם) התוצאה - גלידה שחייבת ללכת לסטורי שלכם ועכשיו. רק 15 שקלים.

גלידת וניל שחורה. צילום: רותם דרוב
גלידת וניל שחורה. צילום: רותם דרוב

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar