אשדוד הקולינארית: ביקור טעים במיוחד באשדוד

פיצה נפוליטנית מטריפה, המבורגרים מושחתים, פיש אנד צ'יפס ובר עם קוקטיילים וצ'יבורקי - בביקורנו האחרון באשדוד מצאנו מקומות סופר מגניבים שהיו נותנים פייט אמיתי לסצינת הבילוי של תל אביב. כתבה שאחריה תאלצו לאלתר לעצמכם ארוחה, ראו הוזהרתם!

כעיר קולטת עלייה בהיקפי ענק, אשדוד הפכה כבר מזמן לקיבוץ גלויות של מטעמים עם מגוון קולינארי מטריף ומוסדות שהפכו שם דבר, אבל לא רק. בביקורנו האחרון שם מצאנו מקומות סופר מגניבים שהיו נותנים פייט אמיתי לסצינת הבילוי של תל אביב. קבלו ארבעה מקומות ששווים ביקור באשדוד.

פיצרייה נפוליטנית עם קינוחים איטלקיים מושלמים - פארינו

יאן הרוש הוא די ג’יי אשדודי שנסע לטיול לאיטליה עם חברים ונכווה. בנאפולי הוא אכל באחת הפיצריות האותנטיות והחליט שמוסיקת חייו הולכת להפוך לבעבוע בצק בתנור אבן ועשה מעשה. הוא חקר ולמד, הביא טאבון אימתני ופתח במרכז מסחרי מנומנם בשכונה א’ את “פארינו” פיצרייה חמודה שמוציאה תחת ידה פיצות שהן לא פחות ממושלמות. המאפיינים של הפיצה הנאפוליטנית מוטבעים בהן: השוליים המפוחמים והתפוחים, שיאן מלמד שחייבים לחורר עם מספריים בזהירות לפני שגוזרים, כן גוזרים את הפיצה ולא חותכים, בשביל לא להרוס את האוויריריות, הבצק הדק והטעם הנהדר. יש פה תוספות נהדרות כמו ריקוטה, בוראטה ובלסמי, תפוח אדמה, קרם פרש ובצל ירוק ועוד. חוץ מפיצות יש פה קינוחים ששווה לנסוע עד אשדוד רק בשבילם, וזה תלוי באיזה יום בשבוע תגיעו. בימים א’, ג’ וה’ יאן מכין פה מאריטוצו, שהוא קינוח איטלקי מסורתי עשוי לחמניית בריוש שמנמנה ממולאת קרם מסקרפונה וניל וזה חלום! הלחמנייה דקה ועדינה, המילוי לא מתוק נורא, והכל מתחבר לביס שהוא אחד המושלמים שאכלנו השנה. אבל אל דאגה, אם הגעתם בימים ב’ וד’ תזכו לספוליאטלה, עוד קינוח איטלקי שאין להשיג בהרבה מקומות עשוי בצק מדופדף במילוי ריקוטה והדרים וההבטחה היא שלא תשארו מקופחים.

פארינו פיצה, האשל 9, אשדוד

פיצה אשדוד
נאפוליטנית כהלכתה!
מאריטוצו
התאהבנו! מאריטוצו מושלמים

המבורגרייה מושחתת על הים עם בשר משובח ומליון תוספות - ZE

החופים של אשדוד הם באמת מחזה יוצא דופן למי שמגיע מתל אביב. רצועת החוף הרחבה, הבלתי נגמרת, והשקט ששורר בהם באמצע השבוע, שמאפשר לך לתפוס פינה בודדת ולהרגיש רובינזון קרוזו, היא עוד סיבה נהדרת לעשות פה יום. אם כבר ביליתם בים, וידוע שים עושה תיאבון, תוכלו לסור לאכול ב-ZE. “זה” היא המבורגרייה ויותר, והיא יושבת ממש על חוף הקשתות. השימוש פה הוא בבשר של “בלו קאו” המשובחת שבשדרות (ויש גם קצבייה בתוך המסעדה שמוכרת נתחים) שהם מגדלי בקר ששמו על דגלם לגדל את הבשר בהגינות והאיכות מורגשת. משתמשים פה במעשנה ובסו וויד ומתייחסים בכובד ראש לטיפול בבשר. תוכלו לאכול פה המבורגרים מושחתים עם מיליון תוספות (כולל ממרח לוטוס!), נתחים מהקצבייה וגם מגשי שרינג מגניבים ביותר של מיני צ’יפס עם תוספות מעליהן. למשל מגש צ’יפס בטטה ואסאדו עם סלסה ירוקים, חלפיניו ובצל מוחמץ או צ’יפס קלאסי שמעליו נתחי בריסקט, קולסלואו ואיולי חרדל. לשבת על מגש כזה עם חברים ובירה קרה לעת שקיעה, זה וואו.

זה אשדוד
מגשי צ’יפס ובשר. יאמי!
המבורגר בזה אשדוד
המבורגר עם לוטוס, מישהו?

ZE, מפקורה 1, אשדוד

בר לילי עם צ’יבורקי וקוקטיילים מעולים - מתילדה בר

מה דעתכם לעשות לילה באשדוד? כי אם הגעתם לעת לילה, המלצתנו החמה היא לבלות ב”מתילדה בר” שבתוככי הסיטי של אשדוד. פעם זו היתה מסעדה משפחתית שהגישו בה אך ורק מנה אחת, צ’יבורק, וכולם נהרו לשם בשבילו. אבל אז סב המשפחה התעייף והוריש לנכדו את המקום, וההוא, גוד וויבס כזה, הפך אותו לבר לילי עמוס חברים. צמוד לבר יש סטודיו לקעקועים והם עובדים בשיתוף, ולגמרי אפשר לדמיין, איך בסוף לילה רווי אלכוהול, מישהו זורם עם הרעיון של לקעקע צ’יבורקי על האגודל. הקוקטיילים נהדרים (נסו את הליצ’י) והצ’יבורקי ההוא מהמערכה הראשונה עדיין מככב. זוג מאפים מטוגנים אימתניים במילוי בשר או גבינות עם סלט עגבניות ובצל קטן בצד עולה, שימו לב, רק 36 שקל, והוא ה-דבר כדי להוריד את מפלס האלכוהול בדם. חוץ מהצ’יבורקי יש תפריט די מכובד יחסית לבר שכולל גם סלט קפרזה טעים, סלט קיסר, כרובית מטוגנת, המבורגרים ועוד, ורק מלראות את צוות המקום שמח שם בינו לבינו, ברור לנו שאם היינו אשדודים, היינו הופכים לאחד הקבועים.

מתילדה בר, ההגשמה 58, אשדוד

מתילדה בר אשדוד
וויב טוב, אנשים חמודים. מתילדה בר
צ'יבורקי
צ’יבורקי ואלכוהול. שילוב מושלם

טייק אווי לחוף של מגש פיש אנד צ’יפס - הולנד צ’יפס

כמי שקולטת עלייה בהיקפים מטורפים, אפילו הולנדי אחד הגיע לאשדוד, והחליט להרים פה מקום ראוי לצ’יפס הולנדי. בינתיים הוא עזב חזרה להולנד, אבל הצ’יפס נשאר והבעלים החדש של המקום החליט להרחיב את היריעה ל”פיש אנד צ’יפס”, יש פה צ’יפס בטטה נהדר, סיגרים שמכינים בעבודת יד עם דגים, “שרימפסים” מטוגנים עשויים דג זהבון כשרים למהדרין שבאופן מפתיע מצאו חן בעיננו מאוד ועוד ועוד מטוגנים כמו טבעות בצל, כדורי פירה ודג קוד בטמפורה. הכי כיף? לקחת פלטה גדולה וקולה קרה ולרדת לחוף, לטבול במלא רטבים טעימים שמכינים פה, ולשטוף את הידיים השמנוניות בגלים.

הולנד צ’יפס, רוגוזין 74, אשדוד

פיש אנד צ'יפס באשדוד
ובאמצע: זהבון שהתחפש לשרימפס!
פיש אנד צ'יפס
לקחת ולזלול מול הגלים. פיש אנד צ’יפס בהולנד צ’יפס. צילומים: מלי זיידמן, שירן כהן שי

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar