הארגון שמאכיל 50 אלף משפחות בשבוע משאריות מזון

2.5 מיליון טון של מזון מושלכים לפח בשנה, אבל הבשורות הטובות הן שניתן להציל 1.2 מיליון טון מהם. ארגון לקט ישראל מציל עודפי מזון ומיטיב עם נזקקי ארצנו

בואו נתחיל בכמה עובדות כדי לסבר את האוזן:
• 2.5 מיליון טון של מזון מושלכים לפח בישראל מדי שנה, כאשר 1.2 מיליון טון מתוכן ראויים למאכל וניתנים להצלה.
• אם מתרגמים את הנתונים האלה למספר ארוחות, מדובר ב-68 מיליון ארוחות שאפשר להעניק לנזקקים.
• משק בית פרטי בישראל זורק לפח מזון בשווי 3,200 ₪ בממוצע בשנה.
• אובדן המזון משפיע באופן ישיר על יוקר המחייה, ומייקר את החיים כאן ב-11% לפחות.

בתוך כל העובדות מבשרות הרעה האלה, יש נקודת אור בחשכה שאם ניתן לה להאיר, היא תצבע את החיים שלנו כאן באור גדול - אפשר להציל את המזון הראוי למאכל מהשלכה לפח. ועוד יותר מזה - את המזון הזה ניתן לחלק לנזקקים ולאפשר להם איכות חיים גבוהה יותר עם מזון בריא ומזין יותר.

אז השאלה המתבקשת היא איך? בשקט בשקט פועל לו ארגון שחרט על דגלו לשנות את המצב הקיים ולמנוע זריקת מזון הראוי למאכל - ארגון לקט ישראל. הארגון שהוקם בשנת 2003 מוביל את תחום הצלת עודפי מזון והוא בעצם הארגון היחיד בישראל שמתעסק אך ורק במטרה להציל את המזון למען הזקוקים לו.

חלוקת עודפי מזון בבית אבות ביפו. צילום: ארכיון לקט ישראל
חלוקת עודפי מזון בבית אבות ביפו. צילום: ארכיון לקט ישראל

הארגון פועל בכמה אפיקים כדי להיטיב עם הנזקקים במדינת ישראל. ראשית, מדי יום אוסף הארגון עודפי מזון טריים ממגוון מקורות ומשנע אותם בתנאי תברואת מזון מחמירים אל כ-175 אלף נתמכים באמצעות 47 אלף מתנדבים שעושים ימים כלילות עבור הנתמכים.

מעבר לאיסוף המזון המבושל, לקט ישראל גם אוסף לקט חקלאי בשיתוף עם חקלאי ארצנו, ובכך תורם הן לחקלאי, הן לנתמך והן להורדת המחירים במשק.

כשבארגון הבינו כי מגוון המזון החקלאי המוצע לנתמכים אינו ורסטילי דיו, הם החליטו לנטוע מטעים וחלקות גידול של לקט ישראל במספר מקומות ברחבי הארץ, ובכך הגדילו את היקף התוצרת החקלאית שנאספת ונשלחת לנתמכים בכל שבוע.

קטיף בחלקות הגידול של לקט ישראל. צילום: ארכיון לקט ישראל
קטיף בחלקות הגידול של לקט ישראל. צילום: ארכיון לקט ישראל

ואם לא די בכך, וזו אולי אחת העובדות הכי מרשימות שנתקלנו בהן עד כה, הארגון שם לו למטרה ללמד את הנתמכים ומשפחותיהם כיצד לצרוך מזון בריא ומזין יותר. לקט ישראל מעבירה 70 סדנאות תזונה בריאה בתקציב מוגבל בשנה בחינם לנתמכים, המסבירות כיצד לאכול בריא יותר גם כשנתמכים בעמותות ובמוצרי מזון עודפים. ההסברה המעולה הזו מביאה לירידה בתחלואה ולכך שהנתמכים אינם מהווים נטל גדול על החברה ועל המדינה.

אז איך אתם יכולים לעזור? טוב ששאלתם! אפשר להתנדב במרכז הלוגיסטי ברעננה, שם ממיינים ואורזים מדי יום בשתי משמרות את התוצרת החקלאית ומעבירים אותה לנזקקים. אפשר להתנדב בימי הקטיף הפתוחים שמתקיימים בדרך כלל במועדים וחגים וגם בימי שישי ולקטוף ירקות ופירות עבור הנתמכים. אם אתם עובדים במקום שיש לו מטבח מוסדי או מכירים כזה שיש לו עודפי מזון, צרו קשר עם הארגון והם ישמחו לבדוק את האפשרות שעודפי המזון ייתרמו לנתמכים ואם אתם רוצים לעזור אבל אין לכם הרבה זמן, אפשר תמיד לתת תרומה כספית לארגון.

יש כל כך הרבה דרכים להתנדב - רק צריך לבחור אחת. צילום: ארכיון לקט ישראל
יש כל כך הרבה דרכים להתנדב - רק צריך לבחור אחת. צילום: ארכיון לקט ישראל

ב-10 ביוני הארגון יקיים אירוע קטיף להעלאת המודעות לרגל חג השבועות שבו ישתתפו מובילי דעה, בלוגרים ושפים שיירתמו ויקטפו ירקות ופירות בחלקות הגידול של לקט ישראל. אתם מוזמנים לעקוב אחר האינסטגרם של הארגון על מנת להתעדכן באופן שוטף בימי קטיף פתוחים נוספים בעתיד. תוכלו גם להיכנס לאתר הארגון כדי ללמוד עוד על התרומה וההשפעה שלו ועל אפשרויות התנדבות.

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar