הדבש הכי טוב בארץ נמצא בכלל במכוורות הבוטיק

במקום לקנות ברשתות הגדולות, הגיע הזמן להבין שהדבש הכי טוב בארץ נמצא בכלל במכוורות הבוטיק. תמר שורצברד יצאה לבדוק ומצאה - הדבש של השכן (הקטן) מתוק יותר

בכל שנה בחודשי אלול ותשרי הסופרמרקטים והחנויות מתמלאים בצנצנות ענקיות של דבש מהמכוורות הגדולות בישראל. המבצעים מסנוורים ואנחנו קונים דבש בלי הכרה, כי מי לא רוצה לקנות 1 ק”ג דבש ב-50 שקל?

אבל מה שאנחנו לא מבינים ואולי הגיע הזמן שנבין הוא שהדבש הכי טוב בארץ נמצא דווקא במכוורות הבוטיק הקטנות, אלו ששומרות על תו תקן איכותי (כמו הגדולות) אבל גם מתחייבות לדבש טבעי, ללא חימום וללא האכלת סוכר את הדבורים.

אספתי עבורכם כמה המלצות לדבש איכותי ממכוורות הבוטיק הקטנות שאתם חייבים להכיר. קנו אותו במתנה לעצמכם או הביאו כמתנה לאורחים - אני בטוחה שהם יודו לכם עד ראש השנה הבא.

כליל הדבש

הדבש של כליל הדבש הוא דבש אורגני, הנאסף משטחים שלא רוססו בחומרי הדברה. את הדבורים בשטחי הגידול לא מאכילים בסוכר, ולכן הדבש נחשב טבעי לחלוטין.

משום שבתהליך הייצור שלו הדבש לא חומם מעל 40 מעלות, כל הערכים התזונתיים של הדבש נשמרו - ויטמינים רבים מקבוצות C ו-B, מינרלים וחומרים נוגדי חמצון אנטי אוקסידנטים, שפעולתם מחזקת את המערכת החיסונית ועוזרת במניעת מחלות שונות.

לבירורים ורכישה: משפחת ארז (כליל) 054-5306799

 מכוורת אופיר

מכוורת אופיר מאלון הגליל נוסדה על ידי צביקה והדס אופיר בשנת 1984 ביישוב אלון הגליל. כיום, המכוורת מונה כ-800 כוורות המפוזרות בנקודות מרעה בארץ - בין הפרדסים בשרון ועד לשלומי שבגליל מערבי.

צביקה אופיר מסווג את הדבש שלו ל-9 סוגים שונים. ארבע דבשים זניים - חרוב, תלתן, הדרים ושיזף ועוד 5 דבשים מפרחי בר המסווגים לפי אזורים שונים בארץ, כך שבכל אזור יש פריחת בר שונה.

צביקה אופיר בכוורת בשלומי
צביקה אופיר בכוורת בשלומי

בשנה האחרונה הצטרפו גם ילדיהם של צביקה והדס למשק המשפחתי ולמלאכת ייצור הדבש, שהוא טהור ואיכותי ולא עובר חימום. אהבתי במיוחד את דבש החרוב, עם טעם אגוזי עמוק ונהדר.

חשוב לציין שבנוסף למכוורת אופיר, מגדל צביקה גם כרמים לענבי יין וכן המשפחה מייצרת יין ביקב הבוטיק שלהם - יקב יפתחאל. ניתן לבקר במרכז המבקרים של המשק בסופי שבוע וליהנות מטעימות יין, פלטת גבינות עיזים וטעימות מכל תשעת סוגי הדבש השונים.

לבירורים ורכישה: מכוורת אופיר 052-4641849

הדבש של מכוורת אופיר
הדבש של מכוורת אופיר

 דבורת התבור

את דבורת התבור חלקכם ודאי מכירים (במיוחד אם אתם הורים לילדים) ממרכז המבקרים המקסים שלהם למרגלות הר תבור, שבו ניתן ללמוד על הדבורים, הדבש ותהליכי הייצור שלו. למכוורת יש דבש טהור מחורש התבור, שטעמו מזכיר מעט את ריחן של החרציות והוא חריף יותר ומורכב.

הדבש של דבורת התבור הוא דבש עונתי ולא דבש זני. מה הכוונה? הכוורות של דבורת התבור אינן ניידות - הן נמצאות כל השנה באותו שטח מרעה, בניגוד לדבש זני - שהכוורות שלו מצויות בשטחי מרעה שונים. לכן הדבש של דבורת התבור הוא דבש עונתי, כלומר, של עונת הקיץ או האביב, והוא נחשב יותר טבעי כי כוורות בטבע הרי לא זזות ?

לבירורים ורכישה: דבורת התבור 04-676998

צילום: דבורת התבור
צילום: דבורת התבור

הכוורת

מכוורת הדבורים של שי ספקטור נוסדה עוד בשנת 1979 כמכוורת חובבים עם שש כוורות בלבד. כיום הכוורת היא אחת מהכוורות הפרטיות הגדולות בישראל שמייצרת לא פחות ולא יותר מ-12 זני דבש. המגוון הזני מתאפשר בזכות פריסה רחבה של נקודות המרעה של הדבורים, מהצפון הרחוק ועד הדרום.

הדבש של שי ספקטור זכה בתו איכות של מועצת הדבש והוא לא מחומם ומוגדר כ-100% טבעי. במגוון הזנים ניתן למצוא דבש שיזף, דבש מפרחי בצל, דבש מרווה וקורנית, דבש זעתר ושלמון ועוד מגוון זנים מעניינים ומקוריים. חשוב לדעת ששטחי המרעה בהחלט משפיעים על הניחוח ועל הטעם של הדבש. אהבתי במיוחד את המיתוג המקסים שהופך את הדבש למתנה מתוקה עוד יותר.

לבירורים ורכישה: הכוורת 052-3211360

דבש מהכוורת של שי ספקטור
דבש מהכוורת של שי ספקטור

 משק לין

משק לין הינו משק משפחתי קטן מכפר בילו העוסק בגידול דבורים ובייצור מגוון רחב של מוצרים טבעיים. הדבש של משק לין אינו מסונן ואינו מחומם, מה שמאפשר לו להישאר טבעי ו”להוציא” את הטעמים הייחודיים לו.

למשק מספר סוגי דבש ביניהם דבש אזורי, דבש זני וגם דבש בטעמים שילדים עשויים לאהוב במיוחד, כגון דבש פטל ושושנים, דבש לימון וג’ינג’ר ודבש וניל ותות.

אחד הפרויקטים המקסימים שיצא מהמשק הוא “הדבש של טליה”, שבמכירותיו מגולמת תרומה לבית החולים אלי”ן. התרומה החברתית הזו נועדה להזכיר את טליה מרזוק, שנפטרה בגיל 13 ממחלת שרירים נדירה.

לבירורים ורכישה: משק לין 08-9415859

הדבש של טליה ממשק לין
הדבש של טליה ממשק לין

רזאלה

הסיפור של דבש רזאלה הוא סיפור מיוחד וקסום, כולו תוצר של אהבת הדבורים. הכוורת של אסף תעוז ורעיה זלצר, זוג בעבודה ובחיים, ממוקמת ליד ביתם בהרי ירושלים, ליד נחל קטלב - שמורת טבע יפהפייה ופראית. בשל המיקום המיוחד שטחי המרעה לא נחשפים לריסוסים או זיהומים.

הדבש משתנה מעונה לעונה בהתאם לעבודת הדבורים המיוחדת. באביב הן רועות בעיקר על עצי הקטלב, אשר מצוף זה מתקבל דבש בהיר ועדין מאוד. בקיץ רועות הדבורים בשטחי מרעה ממשפחת השפתיים, ואז הדבש מקבל טעמים ארומטיים יותר ומתגבש במהירות.

לבירורים ורכישה: אסף תעוז 052-5377772

הדבש של רזאלה מהרי ירושלים
הדבש של רזאלה מהרי ירושלים

מכוורת שטרן

יותר משישים שנה שבני משפחת שטרן ממושב בית ינאי רודים דבש טבעי ומשובח. הכוורות מצויות בפרדסי עמק חפר ובשדות הבר ברמת הגולן. הדבורים המייצרות את הדבש ניזונות מהצוף הטבעי לבדו. הדבש אינו עובר חימום ואין בו כל תוספות.

דור ההמשך של מכוורת שטרן
דור ההמשך של מכוורת שטרן

בוקי שטרן, דור שלישי למקימי מושב בית ינאי, ממשיך את המסורת החקלאית המשפחתית וממשיך להפעיל ולנהל את מכוורת שטרן תוך שילוב שיטות עבודה מסורתיות ומודרניות במטרה לייצר דבש טבעי ואיכותי בלבד.

לבירורים ורכישה: בוקי שטרן 054-566-0702

מכוורת שטרן
מכוורת שטרן

פתורה

משק פתורה הוקם על ידי חקלאים בעלי מודעות אקולוגית, החיים את הטבע ומקפידים על תהליכי גידול טבעיים. בחפירות שנערכו באזור לפני מספר שנים התגלה כי המשק ממוקם על פני קרקע ששימשה עוד בימי המקרא לפעילות חקלאית ענפה.

בפתורה מייצרים דבש מזה שנים רבות בדרך העתיקה ביותר: רדייה ידנית. הדבש אינו עובר חימום והוא נקי לחלוטין מסוכר שכן הדבורים ניזונות מצוף בלבד, ללא תוספת של סוכר מלאכותי.

כוורות הדבורים ממוקמות בכמה אזורי מרעה, מה שמאפשר הפקה של 3 סדרות דבש טהור - פרחי בר, פרחי הדרים ואקליפטוסים. כל דבש שונה במרקמו ובטעמו בזכות אזורי המרעה המגוונים. לקראת ראש השנה הדבש מככב במגוון מארזי מתנה המשלבים את מיטב תוצריה של החקלאות הישראלית.

לבירורים ורכישה: פתורה 054-9852860

דבש פרחי אקליפטוס של פתורה. צילום: יח"צ
דבש פרחי אקליפטוס של פתורה. צילום: יח”צ

ממרח צוף אורגני - עם דבש, שומשום וצוף קוקוס

מותג מוצרי הדבש האורגניים “צוף” השיק ממרח חדש לרגל ראש השנה, המורכב משומשום אורגני, צוף פרחי קוקוס ודבש אורגני. הממרח מתאים מאוד למריחה על לחם, פתית, כתוספת לעוגות ועוגיות ועוד. הבונוס הגדול הוא שהממרח לא מכיל ממתיקים מלאכותיים, חומרים משמרים או צבעי מאכל, ולכן מתאים מאוד לתזונת ילדים ומשפחה. עוד בונוס הוא כמות החלבון בממרח - 17 גרם חלבון ל-100 גרם ממרח!

לרכישה בחנויות טבע פרטיות ובשרתות טבע קסטל, קסם הטבע ועוד

ממרח צוף אורגני (צילום: פוטו נהריה)
ממרח צוף אורגני (צילום: פוטו נהריה)

ולסיום סיומת, חייבת לחלוק אתכם קסם מופלא שגילו לי השכנים שלי, זהר וגידי. איך יודעים שדבש הוא טבעי? יש מבחן מאוד פשוט שאפשר לעשות בקלות בבית. שמים בקערה קטנה 4 כפות דבש ומעליהן 1/2 כוס מים. מתחילים לטלטל בתנועות סיבוביות את הקערה. אם הדבש בתחתית מתחיל לייצר צורות של כוורת - הדבש טבעי. אתם קולטים? הוא חוזר לצורתו המקורית!

צילום תמונה ראשית: דבורת התבור

קטגוריות

תגובות (8)

Avatar

    Avatar
    אחמד

    כתבה מעניינת אבל חסר בה את הכתובות של המוכרים

      Avatar
      מערכת Foody

      היי אחמד, אפשר לברר את הפרטים מול המוכרים עצמם, יש פרטי קשר

הצג עוד