מגרב – מעדניה חדשה ומטריפה

נועה ברוך ביקרה במקום החם החדש - מגרב, מעדניה צפון אפריקאית חדשה במתחם יגאל אלון שהיא גם מסעדה וגם חנות לכלי בית. בפיתה או במטפונה, בישיבה או בלקחת

אמצע שבוע, שעת צהריים מוקדמת, כל ההייטקיסטים נוהרים לכיוון המסעדה-מעדנייה החדשה שממוקמת ברחוב יגאל אלון בתל אביב. שלא תבינו לא נכון, יש להם הרבה אופציות לארוחות צהריים באזור: פיצות, פסטות, סושי והמבורגרים, אבל כמעט כולם מתרכזים במקום המרשים שנפתח ממש לא מזמן. מסעדת מגרב מתמחה באוכל צפון אפריקאי ומתפקדת גם כמעדנייה לכל דבר. על מתחם האוכל החדש חתומים אנשי קולינריה רציניים במיוחד שאחראים על מסעדת משייה, קיטשן מרקט ואונזה. תודו שזה כבר נשמע ממש מבטיח.

אפילו השם האקזוטי נשמע מבטיח. צילום: נועה ברוך
אפילו השם האקזוטי נשמע מבטיח. צילום: נועה ברוך

יש המון מקומות ישיבה במתחם, שולחנות עץ גבוהים בפנים, שולחנות בחוץ ואפילו טריבונות עם כריות נוי בסגנון אתני, שזה יפה והכול אבל כנראה שלא יהיה כל כך נוח לאכול שם. מה שכן, בשביל הסטורי באינסטוש זה לגמרי יהיה שווה את זה. אפשר לאכול בישיבה וכמובן גם לקחת הביתה. תלוי בכם, או בזמן ההפסקה שיש לכם. קחו בחשבון שמפוצץ שם והתורים לא קצרים.

אל תשכחו שיש תורים - אבל הם שווים את זה. צילום: נועה ברוך
אל תשכחו שיש תורים - אבל הם שווים את זה. צילום: נועה ברוך

בפעם הראשונה שתיכנסו למגרב כנראה שקצת תתבלבלו ותרגישו חוסר אונים לדקה או שתיים, אז החלטנו לעשות לכם קצת סדר בדברים. מצד ימין ממוקמת המעדנייה עם מגוון סלטים כמו גזר מרוקאי, עדשים שחורות, סלט קינואה וכרובית בטחינה. ממש ליד נמצאים כל התבשילים: סופריטו בשר ותפוחי אדמה, קציצות דג ברוטב מרוקאי, מפרום חציל, קציצות עוף עם קישואים ושומר ועוד ועוד. בהמשך תמצאו את הטאבון, שם תוכלו להזמין מגוון מאפים, החל מספיחה שמייה ועד למאפה ירוקים. המחירים נעים בין 36 ל-52 ₪, בנוסף למאפה הפריך שלכם תקבלו גם סלט טאבולה טרי. אם מתחשקת לכם ארוחת צהריים רצינית וכבדה יותר תוכלו למצוא בצד שמאל את הגריל, שם ניתן להזמין שיפוד פרגית, נקניקיית מרגז, שווארמה דג, קבב, שיפוד כבד עוף וגם לביבת ירק. המנה שבחרתם יכולה להגיע בפיתה או במטפונה, צלחת גדולה שמלאה בכל טוב (38-56 ₪).

הטאבון הגדול שבמקום מוציא מיני מאפים מעולים מהמטבח הצפון אפריקאי. צילום: נועה ברוך
הטאבון הגדול שבמקום מוציא מיני מאפים מעולים מהמטבח הצפון אפריקאי. צילום: נועה ברוך

חוץ מכל כמויות האוכל הללו, תוכלו לרכוש במקום כלים אותנטיים לבית החל מכפות הגשה מעץ, חותכני עוגיות בצורת חמסות, צנצנות מעוטרות לאחסון קפה וסוכר, צלוחיות מיוחדות, טאג’ין צבעוני להגשה ועוד מגוון פריטים שהמשפחה שלכם לגמרי תשמח לקבל בתור מתנה לחג. תחשבו על זה, אתם יכולים גם לחטוף ארוחת צהריים וגם לקנות לאמא מתנה בו זמנית. שיחוק של ממש. ואם כבר מדברים על מתנות שוות, תוכלו למצוא שם סטנד של עוגות פס שאפשר לנשנש במשרד אחרי ארוחת הצהריים או לשמור לחגיגות של סוף השבוע. אנחנו עדיין מתלבטים בין הקראנץ חלבה לעוגת הגזר הבחושה.

שפע של מנות חמות וקרות לאכול במקום או לקחת הביתה. צילום: נועה ברוך
שפע של מנות חמות וקרות לאכול במקום או לקחת הביתה. צילום: נועה ברוך

מכל השפע הזה לקחנו סופריטו עם תוספת קוסקוס ושני סלטים מהמעדנייה, כרובית בטחינה וסלט ירקות טרי. הסופירטו עצמו היה טעים והבשר היה רך, רק שהקוסקוס קצת הרס לנו את ההרמוניה כי הוא היה מעט יבש. טעמנו גם מהקבב שמגיע במטפונה. הקבב היה רך וטעים, והטחינה שמעליו לגמרי תרמה לכל הסיפור להיות מוצלח עוד יותר. המנה הגיעה עם תפוחי אדמה אפויים, אורז לבן וירקות צלויים. אגב, כשאנחנו אומרים טעמנו אנחנו באמת מתכוונים לזה, המנות היו עצומות בגודלן, נדיבות על גבול המוגזמות. במילים אחרות: אפשר לחלוק את המטפונה עם חבר, או לבקש לארוז את השאריות ולשמור למחר.

קבב עסיסי וטעים במטפונה - צלחת מלאה בכל טוב. צילום: נועה ברוך
קבב עסיסי וטעים במטפונה - צלחת מלאה בכל טוב. צילום: נועה ברוך

אם תשאלו אותנו, העומס הגדול במגרב לא קשור רק לזה שהיא חדשה. היא ככל הנראה הולכת להיות מקום המפגש הקבוע של אנשי התן הביס ועוברי האורח שיש להם במקרה בדיקה באסותא. אנחנו אהבנו, התרשמנו ובעיקר התפוצצנו. עם מי מדברים כדי לזרז את הפתיחה של מערך המשלוחים?

מגרב
יגאל אלון 94 תל אביב
ראשון - חמישי: 11:30-19:00
שישי: 09:00-15:00

 

קטגוריות

תגובות (3)

Avatar

    Avatar
    יהודית שריג

    רוצה לקבל את המתכונים ולא מאפשר לי. ngmci/

    Avatar
    נועה

    וואי סיקור מעולה. עכשיו אני חייבת ללכת לאכול שם. תודה