זהוב, קריספי וחם כמו השמש – בלדר השניצל מגבעתיים

בכל יום בגבעתיים משתרך תור ארוך של אנשים שמגיעים לקבל את המנה שלהם - שניצל מטריף וזהוב בפיתה או בבגט שמגיע בערימות ענקיות שפשוט אי אפשר להפסיק לאכול

שעת צהריים מוקדמת. שכונת כורזין בגבעתיים. בעלי עסקים מנומנמים מציעים למכירה פירות וירקות, מכשירי חשמל ופרחים. בין חנות שוקולדים למאפייה מסתתר לו מוסד שהפך את השכונה הקטנה לשם דבר בקרב מביני עניין. אם מביטים טוב אפשר לראות את התור משתרך כבר עד הדלת, ובשעות העמוסות חלק מהלקוחות נאלצים להמתין אפילו בחוץ, בחום, עד שיקבלו את המנה שלהם.

לא, לא מדובר בחומרים אסורים אבל בהחלט מדובר בחומר נרקוטי במיוחד שהוא חוקי ומותר: השניצל של תמיר, אותו שניצל פריך ועסיסי שמגיע בפיתה, בבגט, בצלחת או בחמגשית ומשגע את כל תושבי הסביבה (וגם את אלו שממש לא מהאזור).

הר של שניצל, קצת בגט - היחס הנכון ביותר. השניצל של תמיר (צילום: תמר שורצברד)
הר של שניצל, קצת בגט - היחס הנכון ביותר. השניצל של תמיר (צילום: תמר שורצברד)

ביום ביקורי שם תופס אותי אדון נחמד ליד הדלת ואומר: “אני בכלל לא מפה. בכל פעם אני מוצא תירוץ להגיע לסגור כל מיני עניינים בעיריית גבעתיים, ואז איכשהו הרכב מתגלגל לכאן ואני עומד בתור לשניצל הטוב בארץ”. כשלקוחות אחרים שומעים אותו, הם מהנהנים בראש ומספרים לי שמגיעים גם מתל אביב, חיפה, כפר סבא ובאר שבע.

רוב הסיכויים שכל הלקוחות יודעים על מה הם מדברים, אבל כדי להיות בטוחה, אני נכנסת למקום הקטן, הנקי והממוזג וצופה במתרחש לפני שאטעם. מאחורי הדלפק עומד איש צעיר וחסון שנוהג בכל לקוח בסבלנות אין קץ. הוא מברר איך הוא אוהב את הפיתה, כמה שניצלים לשים לו במגשית, עונה פעם אחר פעם לשאלות של תמחור וכמויות ועוד לא סיפרתי בכלל על המופע המרכזי - הכנת המנות לאורחים.

מגשית שניצלים עמוסה שדורשת לחטוף אחד תכף ומיד. השניצל של תמיר (צילום: תמר שורצברד)
מגשית שניצלים עמוסה שדורשת לחטוף אחד תכף ומיד. השניצל של תמיר (צילום: תמר שורצברד)

בידיים אוהבות הוא פותח כיס בפיתה וממלא אותה בסלטים טריים, כאשר כוכב המנה מגיע בכמויות כמעט לא הגיוניות - מוטב לומר כי מדובר בשניצלים עם קצת פיתה, ולא בפיתה עם שניצל. הנדיבות האינסופית הזו היא כנראה שם המשחק כאן, וגם מנות הבגט (35 שקל), הצלחת (45 שקל) והמגשית (50-70 שקל) כולן שופעות ומתפוצצות משניצלים קריספיים, חמים וטריים שמוגשים בהמון אהבה ורצון להיטיב עם האורח.

עוד לפני שאני מצייצת תמיר מזמין אותי לעמוד איתו מאחורי הדלפק ולראות בזמן אמת איך הקסם קורה. בין לבין הוא מסדר לי מנת שניצל בפיתה (30 שקל), וגם קצת פלאפל, ואולי גם חזה עוף וצלחת עמוסה צ’יפס כדי שלא אשאר רעבה. הביס הראשון בפיתה הוא לא פחות ממושלם - השיניים פוגשות במעטפת הרכה של הפיתה ואז בקריספיות של השניצל החם, רק כדי להגיע גם לסלטים ולחריף וחוזר חלילה.

האיש והאגדה - תמיר (צילום: תמר שורצברד)
האיש והאגדה - תמיר (צילום: תמר שורצברד)

תמיר, האיש והאגדה, הוא איש שכולו לב ושניצל. סביב האיש המקסים הזה שמכיר לקוחות בשמם מסתובבים אנשי צוות חייכנים ומקצועיים שדואגים כל הזמן לניקיון, לסדר, לארגון, לוודא שכולם שותים, אוכלים ויושבים כדי להנעים את ארוחת הצהריים שלהם.

נדמה שיש במקום הזה הרבה יותר מאשר מנות אוכל רחוב במחירים הוגנים שממלאות את הבטן באמצע היום. האכילה כאן היא קצת תרפויטית - בואו נשים רגע את כל ענייני הדיאטה, הבריאות, העבודה, החיים, החום של אוגוסט והלחצים בצד ונתמסר למשהו שהוא כל כך צנוע וכל כך מדויק כמו שניצל פריך וזהוב.

צילום: תמר שורצברד
צילום: תמר שורצברד

השניצל של תמיר
רחוב תפוצות ישראל 4, כורזין, גבעתיים
050-5271619
פתוח בימים א-ה, 10:00-17:00

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar