טיפים להכנת מרנג: בעיות נפוצות בהכנת נשיקות

קצפיות, נשיקות או מרנג. רשימת החומרים קצרצרה וגם הוראות ההכנה פשוטות… מה כבר יכול להשתבש? צוות האתר הזיק לנשיקות מקצף חלבונים וסוכר (מרנג), בארבע דרכים שונות. כך תוודאו שלכם בבית זה לא יקרה.

בעיה מספר 1: גרגירי סוכר שלא הומסו

את הנשיקות הללו הכנו מחלבונים וסוכר שחוממו יחד בקערה מעל סיר עם מים רותחים (“מרנג שוויצרי”). אבל במקרה הזה, לא חיכינו שכל הסוכר יתמוסס לפני שההעברנו את התערובת לקערת המקצף. התוצאה- שני “קישוטים” שנוספו לנשיקות. סוכר שנמס במהלך האפייה יצר שורה של בועיות קרמל צהובות. הנקודות הקטנטנות על פני הנשיקה הן פשוט גרגירי סוכר שלא הומסו.

בעיה מספר 2: חלמון (צהוב) בתערובת החלבונים (השקופה)

אחד השלבים הקריטיים ביותר בהכנת קצף מחלבונים (למרנג או לעוגה) הוא הפרדת הביצים. אם שומן יסתנן לתערובת החלבונים, אפילו בכמות קטנה, יכולת ההקצפה של החלבון תפגע בצורה משמעותית. וחלמון הביצה, כידוע, מכיל לא מעט שומן. את תערובת החלבונים שבתמונה הקצפנו די הרבה זמן. ועדיין, הקצף נותר רך ו”נוזלי” יחסית, והנשיקות שזילפנו ממנו השתטחו על נייר האפייה.

כדי להמנע מהבעיה הזו בבית מומלץ להפריד כל ביצה בנפרד. על ביצים שבהן החלמון לא הופרד מהחלבון בצורה טובה עדיף לוותר, או להפנות אותן למשימה אחרת (כמו סתם חביתה טעימה).

בעיה מספר 3: חום גבוה, אפייה קצרה

מרנג שנאפה זמן קצר, בחום גבוה יחסית (180 מעלות ומעלה) יכול להיות נפלא לקישוט עוגות. ראו למשל את תסרוקות המרנג של פאי הלימונענע. אבל מרנג רך ושחום שכזה הוא לא “נשיקה”. רק אפייה ארוכה, בחום נמוך, תבטיח שהנשיקות ישארו בהירות מבחוץ ויבשות ופריכות מבפנים.

בעיה מספר 4: זמן אפייה קצר מדי

במקרה הזה חום התנור היה תקין. נשיקות המרנג נאפו בלי לאבד את הצבע הלבן וכבר נראו מוכנות לאכילה. למרות שלפי השעון נותר עוד מספיק זמן עד סוף האפייה, החלטנו שלא יזיק לבדוק… אבל כמו במקרה הקודם, פירוק של נשיקה אחת הוביל למסקנה: כדי לאפות נשיקות צריך סבלנות. או לפחות משהו לעשות במהלך זמן האפייה הארוך (אם תמיד רציתם להתחיל לסרוג- זה בדיוק הזמן).

קטגוריות

תגובות (2)

Avatar

      Avatar
      מערכת Foody

      תודה רבה!