טיפ למיחזור – המדריך לממחזר המתחיל!

לפני שנים רבות היה רק פח אחד, אליו זרקנו את כל הפסולת בלי להשקיע בכך הרבה מחשבה. אז זהו עכשיו נגמרו התירוצים, כ-ו-ל-נ-ו מתחילים למחזר!

לפני שנים רבות היה רק פח אחד, אליו זרקנו את כל הפסולת, בלי להשקיע בכך הרבה מחשבה. אולם, רובנו ביקרנו בחו”ל וראינו שאפשר גם אחרת. אז זהו, שעכשיו גם אנחנו “אירופה” ונגמרו התירוצים, כ-ו-ל-נ-ו מתחילים למחזר!

הצעות לסידור הפחים בבית

1.במקום שקית אשפה אחת במטבח, הניחו שתי שקיות אשפה או שני פחים, כדי להקל על הפרדת הפסולת. כשאתם יוצאים לזרוק את הזבל, פשוט קחו אתכם את שקית המחזור שמיועדת לפח הכתום.

2.אם יש לכם בית פרטי- אתם יכולים ליצור פינת מיחזור נחמדה בחצר, בה תוכלו לשים את הפח למיחזור. המתקדמים מבניכם, יכולים ליצור פינת מיחזור עם 3 פחים שונים: 1. פח לאריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה (הפח הכתום). 2. פח לנייר וזכוכית (הפח הכחול). 3. פח לאריזות זכוכית (הפח הסגול).

3.במידה ותפרידו את הפסולת, בוודאי תגלו שכמות הפסולת בפח “הרגיל” שלכם, קטנה מאוד לעומת כמות הפסולת המיודעת לפח הכתום. אפשר להניח שקית קטנה בתוך הכיור או מתחתיו עבור הפסולת הרטובה ואילו הפח הגדול ישמש עבור הפסולת היבשה.

4.תוכלו להכין בעצמכם פח מחולק, או אם תרצו להשקיע אף יותר, תוכלו לרכוש פח מיחזור ייעודי בחנויות.

המדריך שיעשה לכם סדר בפחים

הפח הכתום - מיועד קודם כל לאריזות מסוגים שונים, רק לא זכוכית ונייר, כגון:

מוצרי חלב - קוטג’, יוגורט וכו’. קרטוני משקה - חלב, מיץ, שמנת מתוקה וכו’. חומרי ניקוי. בקבוקי פלסטיק של רטבים. קופסאות שימורים, תחליפי חלב לתינוקות, דאודורנט ספריי וכו’. אריזות חטיפים וממרחים. שקיות פלסטיק - שקיות אשפה ואוכל, שקיות של מוצרי מזון וכו’. אריזות מוצרי טיפוח והיגיינה - שמפו, מרכך, סבון נוזלי.

הפח הסגול - מיועד לאריזות זכוכית בלבד, כגון: בקבוק שמן זית, צנצנות קפה, צנצנות ריבה או דבש, צנצנות של מחית לתינוקות וכו’.

הפח הכחול - מיועד לנייר וקרטון דק, כגון: קרטון ביצים, קרטון פיצה וטייק אווי, אריזות דגני בוקר, שקיות נייר וכו’.

על מנת להקפיד על הפרדה נכונה, חפשו את סמלי המיחזור השונים על האריזות וכך תדעו לאיזה פח מיועדת האריזה. חשוב לציין, יש להשליך את האריזות כשהן ריקות מתוכן (בקבוקים ריקים, קופסאות ריקות וכן הלאה).

עושים סדר בפחים!

אז זהו, זה הזמן לקבל החלטה - שמהיום, אריזות זורקים רק לפח הכתום! כל אחד מאיתנו יעשה מאמץ קטן למען עתיד טוב יותר עבור כולנו.

רוצים לדעת עוד על מיחזור? הכנסו לאתר של תמיר!

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar