כל המקומות הטעימים לאכול בהם כשמטיילים בעוטף עזה

איזור עוטף עזה עולה לכותרות לא פעם בהקשר החדשותי, אבל אנחנו יצאנו לבדוק איפה הכי טעים לאכול כשבאים לבקר באזור וחזרנו עם מסקנות טעימות במיוחד

על עוטף עזה אנחנו שומעים בדרך כלל בחדשות ובמבזקים, אבל בעצם מדובר באחד האזורים הכי יפים בארץ, שמשלב נופים מדבריים של דרום הארץ עם המון שדות ירוקים שכיף לבקר בהם עם המשפחה. אבל איפה אוכלים כשבאים לבקר פה? בדיוק בשביל זה יצאנו למצוא את כל המקומות הטעימים בעוטף, וחזרנו עם רשימה טעימה במיוחד, ששווה נסיעה בפני עצמה.

פטיסרי רבקה

המאפייה הקטנה של הקונדיטורית ריקי דודאי פועלת בעיקר בימי שישי (בשאר הימים אתם יכולים להזמין ממנה עוגות ומאפים מראש), בהם אפשר גם להגיע ולקנות עוגות ועוגיות הביתה או לדרך אבל בעיקר לאכול את אחד הבראנצ’ים הכי משתלמים שאנחנו מכירים. תמורת 55 שקלים מקבלים ארוחת בופה לא גדולה מאוד, אבל טעימה בטירוף.

רבקה פטיסרי. צילום: גיל גוטקין
רבקה פטיסרי. צילום: גיל גוטקין

תמצאו שם בורקסים גדולים שריקי מכינה לבד, כריכים עם גבינות, חלקם מקרואסונים וחלקם מלחמים שמכינים פה, מאפה של בצק פריך עם גבינת שמנת וסלמון מעושן שנראה ממש כמו עוגת מספרים מאינסטגרם, סלטים, מאפי בוקר, עוגות שמרים ומיצים טבעיים. הכל באפייה ביתית והכל טעים ומוקפד. יושבים על דק עץ חמוד, והילדים בינתיים יכולים להתרוצץ בדשא הסמוך. מה צריך יותר מזה?

כתובת: קיבוץ נירים.

טלפון: 052-6208526‏

בורקס ביתי, רבקה פטיסרי. צילום: גיל גוטקין
בורקס ביתי מושלם, רבקה פטיסרי. צילום: גיל גוטקין

מחלבת צאלה

אל מחלבת צאלה אפשר להגיע כדי לקנות את גבינות העיזים המעולות שמכינים כאן, וגם לסיור במחלבה עצמה אם אתם קבוצה שקובעת מראש. אבל בימי שישי אפשר להגיע לכאן לארוחת בוקר מפנקת (80 שקלים לאדם או 140 שקלים לזוג) שכוללת לא רק את הגבינות של המחלבה אלא גם לחמים ביתיים, מאפים מלוחים משתנים כמו קישים או פשטידות, סלטים, גרנולה ממרחים ביתיות, ריבות שמכינים במקום ושתיה חמה וקרה. שווה להגיע רק עבור הגבינות הבאמת מצוינות, וגם לקנות עוד מהן הביתה.

כתובת: חוות בודדים, ליד עין הבשור.

טלפון:  052-8478935

ארוחת בוקר, מחלבת צאלה. צילום: גיל גוטקין
ארוחת בוקר, מחלבת צאלה. צילום: גיל גוטקין

גרין פאב

נכון, במבט ראשון הגרין פאב נראה כמו פאב של צעירים שחייבים את המקום שלהם באזור המגורים כדי להשתכר, אבל עם וותק של 15 שנה מדובר במקום שהוא הרבה יותר מזה. בשעות הערב המוקדמות אפשר להגיע לפה עם החברים והמשפחה לארוחת ערב, בזכות תפריט די רחב שכמעט כל אחד ימצא בו מה לאכול. ההמבורגר פה נהדר, יש גם פיצות מצוינות ואפילו מנה או שתיים עם השפעה ברזילאית בזכות הברזילאים הרבים שחיים באיזור. אנחנו לגמרי התמכרנו לכדורי הפאו דה קייג’ו שהם כדורים קטנים מבצק גבינתי שמוגשים עם פסטו פיקנטי. כשהערב ממשיך המקום הופך לאט לאט לפאב של ממש, עם מוזיקה ואפילו הופעות מדי שבוע.

כתובת: קיבוץ ניר-עם

טלפון: 050-3399374

גרין פאב. צילום: גיל גוטקין
גרין פאב. צילום: גיל גוטקין

רוזי - אוכל הודי

אוכל הודי אמיתי נדיר מאוד למצוא בישראל, אז את האוכל הביתי של רוזי שמחנו מאוד לגלות. רוזי היא בעצם סלעית דקל, שאומצה על ידי הורים הודים, ולמדה לבשל מהדודות שלה רק אחרי שהילדים התחילו לבקש אוכל הודי גם בבית. אפשר להגיע אליה לסדנאות בישול, אבל הכי כיף לבוא לארוחה ביתית שהיא תבנה לכם על פי התקציב והצרכים שלכם. את כל האוכל היא מבשלת ומגישה במטבח הביתי שלה, והוא לא יהיה חריף מדי (אלא אם תבקשו!). אכלנו פה תבשילי ירקות נהדרים, כיסונים מושלמים (ויש לנו גם מתכון לסמוסה שלה) ואפילו עוגיות וקינוחים עם פירות יבשים, שלא הכרנו לפני כן. מי שרק מטייל באזור ורוצה לקחת אוכל לדרך, יכול להזמין קופסאות טייק אווי זולות במיוחד (39-49 שקלים). אל תוותרו על הכיסונים!

כתובת: מבואים

טלפון: 054-7473503

רוזי - אוכל הודי. צילום: גיל גוטקין
רוזי - אוכל הודי. צילום: גיל גוטקין

פלאפל בוארון

כל מי שגר בדרום הארץ מכיר את פלאפל בוארון. מדובר בפלאפל הכי פופולרי בנתיבות, עם סניפים חדשים יותר בעוד ערים בסביבה. הסניף בנתיבות גדול ונקי והפלאפל פה שונה מהרבה כדורי פלאפל אחרים. הוא זהוב מאוד, ללא ירק בכלל, בניגוד לכדורי הפלאפל הירוקים שאהובים במרכז ובצפון. במקום עשבי תיבול הכדורים פה מתובלים בהרבה תבלינים, מה שמקנה להם טעם ייחודי מאוד. חוץ מהכדורים יש פה גם מבחר גדול מהרגיל של סלטים וממרחים שאפשר לשים בפיתה (ואפשר גם לשלב בין סביח ופלאפל בפיתה אחת) אבל השוס הגדול עבורנו הוא הצ’יפס המתנפח של פעם. כבר מעטים המקומות בארץ בהם עוד מכינים את הצ’יפס הגאוני הזה, שהוא פריך ושמנוני מבחוץ אבל רך מאוד מבפנים. גם אלו שעדיין מכינים אותו, מתקמצנים עליו ושמים אחד ממנו בכל פיתה. פה ישימו לכם כמה כאלה בפיתה, ואם רק תרצו, אפשר לקנות עוד המון מהם בצלחת, ממש כמו צ’יפס רגיל. הסיבה הכי טובה להגיע לנתיבות? לא נכחיש.

כתובת: יוסף סמילו 9, נתיבות

טלפון: 08-6882299

פלאפל בוארון. צילום: גיל גוטקין
הסוד הוא הצ’יפס של פעם, פלאפל בוארון. צילום: גיל גוטקין

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar