כל מה שרציתם לדעת על טופו חומוס ולא העזתם לשאול

אולגה טוכשר, גורו האוכל הטבעוני, עושה לנו קצת סדר בענייני טופו ומסבירה לנו מה ההבדל בין טופו סויה לטופו חומוס, איך ומה מכינים איתו ולמה זה טוב לנו בכלל?

האם קיים בעולם עוד חומר גלם שנוי במחלוקת כמו הטופו? הוא כן בריא הוא לא בריא, הוא כן מועיל הוא לא מועיל, כן טעים ממש לא טעים. יש לו מרקם של מחק, של חייזר או שסתם מדובר באוכל בלי טעם. לקח לנו זמן להכיר ולאהוב את הטופו ובסופו של דבר הבנו שללא ספק מדובר בטעם נרכש.

עד שזה קרה, עד שהכל סוף סוף הסתדר לנו בראש, הגיע למחוזותינו טופו חדש - טופו חומוס. כאילו, מה?

אז בואו נעשה קצת סדר. טופו רגיל עשוי מחלב סויה שעבר תהליך של גיבון. טופו נפוץ בכל מדינות מזרח אסיה ומקורו בסין. אבל היום יש לטופו אזרחות כבוד בכל מקום בעולם. טעמו של טופו גולמי הוא ניטרלי. לפני שעושים איתו משהו, הוא נראה כמו גוש גבינה חסר אופי שמגיע בכמה מרקמים שונים. טופו הוא מקור נפלא לחלבונים מן הצומח. הוא יכול להחליף גבינות ובשר ולכן יש לו מקום חם בלב של כל צמחוני או טבעוני. אך לא רק אצלם.

לטופו חומוס יש סיפור דומה, אבל שונה. או כמו שאוהבים להגיד במזרח “same same, but different”.

טופו חומוס נולד בבורמה ולפעמים קוראים לו טופו בורמזי או טופו שאן. הטופו הזה עשוי מקמח חומוס או קמח אפונה צהובה, ואינו מכיל סויה. איזה חדשות נפלאות לאנשים שאלרגיים לסויה או נמנעים מצריכת חומר הגלם הזה! המרקם של טופו חומוס מוצק, וכשחותכים אותו הוא יציב אך גם קרמי. בגדול אפשר לעשות איתו כמעט כל דבר שעושים עם טופו רגיל. אפשר לאכול אותו כמו שהוא ואפשר גם לטגן, לאפות, לטחון, למעוך ולגרד בפומפייה. אפשר להשרות אותו במרינדה, כדי לתת לו טעמים רצויים ואפשר להקפיץ ברוטב. הוא ילך מעולה כתוספת לסלט, או כתחליף למנה בשרית.

טופו חומוס מגיע בשני טעמים: טעם טבעי וטעם מעושן. בדומה לטופו רגיל, גם טופו חומוס מכיל כמות גבוהה של חלבון מהצומח ובנוסף מביא איתו את כל היתרונות התזונתיים של החומוס: יש בו ברזל שטוב לחיזוק המערכת החיסונית, סידן שעוזר לחיזוק העצמות, מגנזיום, אבץ ואשלגן. הוא מכיל גם סיבים תזונתיים יש לו אינדקס גליקמי נמוך, מה שהופך אותו למאכל סופר משביע לאורך זמן. כמעט ואין בו שומן, הוא לא מכיל גלוטן ויהיה חבר טוב ונאמן בכל דיאטה, או סתם בשמירה על אורח חיים בריא.

טופו חומוס מיוצר ע”י משק וויילר, יצרן וותיק של טופו סויה טעים, בריא ואיכותי. טופו חומוס מצטרף למשפחת מוצרים אהובים ובדומה לטופו רגיל, גם טופו חומוס מגיע באריזת וואקום עם נוזל בישול בפנים, אותה קובייה מוכרת במשקל 300 גרם.

אז איך מתחילים? קודם כל מסננים את הטופו חומוס מהנוזל, מייבשים את הטופו בעזרת נייר סופג (אפשר בניגוד לטופו רגיל לא להפעיל לחץ) ופשוט מתחילים להתמכר לטעם חדש, חומוסי למדי, שיגרום לכן לתהות איך זה שהוא לא היה כאן קודם?!

קטגוריות

תגובות (18)

Avatar

    Avatar
    תמי

    מאוד טעיםת הכנתימעם אורז מלא שבישלתי עם תבלינים. ויצא טעים ממש ממש

      Avatar
      מערכת Foody

      נשמע מעולה!

הצג עוד