מה אוכלים בבאר שבע?

סיור טעימות בשוק, סדנת בישול ערבי, פסטות איטלקיות תוצרת יד ואוכל מרוקני בסגנון אלף לילה ולילה. יצאנו לטעום את באר שבע ויצאנו שבעים ומרוצים. רוצים טעימה? קבלו!

סיור טעימות בשוק העירוני

התגלית הגדולה בשבילנו בביקורנו הזה בבאר שבע היתה השוק העירוני. מדובר באחד מהשווקים הגדולים בישראל, המסודרים וגם המעניינים שבהם. השוק בבאר שבע בנוי מארבעה רבעים, שלכל אחד אפיון משלו וחוץ מהמון דברים נהדרים לטעום ולקנות בו, יש בו גם חנייה בשפע, ממש על פתחי השוק, מה שהופך את חווית הקנייה לנוחה במיוחד. אפשר לבוא לסייר בשוק של באר שבע לבד, ואפשר לתאם סיור טעימות מודרך, בו תכירו את הסוחרים ותטעמו מהדוכנים המגוונים.

פיש אנד צ'יפס 987

אם הזדמנתם לשוק של באר שבע לבד אל תחמיצו את דוכן הפיש אנד צ’יפס של אילוז דגים. ב-39 שקל תקבלו מגש אימתני של דג הייק נהדר טרי טרי בציפוי קריספי מתובל וצ’יפס נהדר לצידו. עוד תעברו ותעמיסו במאפייה הקווקזית, שם דבר בבאר שבע. פה מוכרים לחם קווקזי ופרנה מרוקאית נהדרים וגם סופגניות ריחניות וגדולות על הבוקר, בטעם של פעם ובמחיר של ארבע בעשר, מחיר שאנחנו כבר לא זוכרים מאז כל המצועצעות והיוקרתיות של רולדין.

מאפייה בבאר שבע 087
מאפייה בבאר שבע

עוד מקומות שווים עצירה בשוק: “בומביי סטור” (השווקים 5) סופרמרקט הודי נהדר שאפשר למצא בו פאני פורי לטיגון ביתי, תה צ’אי הודי אמיתי ועוד. בשישי בעלת המקום גם מכבדת בטעימות שהיא מכינה בעצמה. את הטיול אפשר לסגור ב”אידה הלב הרחב” מסעדה בפאתי השוק עם מפרום שאין כמותו. יש גם מוח, קובה סלק מעולה, קציצות דגים אבל בבקשה אל תתפתו לשום דבר אחר, לפני שאתם טועמים את המפרום של אידה, עשוי פרוסות דקיקות כנייר של תפוחי אדמה שעוטפות בשר שתובל באופן מושלם.

השוק העירוני בבאר שבע. סיורים מודרכים מתפרסמים באתר של רשות הטבע והגנים.

 

קובה סלק אצל “אידה הלב הרחב”

סדנת בישול ערבי עם ג’ולייט

אם אתם רוצים חוויה שלא תשכח, הזמינו סדנת בישול אצל ג’ולייט. ג’ולייט, אישה צעירה ערבייה, עזתית במקור, שחייתה שנים ברהט ואז התגרשה ועברה לבדה לבאר שבע, עם שבעה ילדים, קנתה בית בשכונת רמות היוקרתית (והיהודית) ומלאה ביוזמות כרימון, כישרון בישול נהדר ואהבת אירוח אמיתית שגורמת לה לפתוח את הבית ואת הלב בפני האורחים שלה, ולנו להתאהב.

בביתה היפה היא מארחת סדנת בישול בה תוכלו ללמוד להכין עלי גפן, טאבולה מושלם ומנסף כבש אדיר. אחר כך תתיישבו בגינה היפה, וג’ולייט תשב איתכם ותספר לכם את סיפור חייה, את אורחות חייהם של הבדואים שמתגוררים סמוך לבאר שבע ועל החיים בעזה כילדה. אם תרצו לחוות את החוויה במלואה, היא לא תוציא לכם סכו”ם. עם הפיתה הבדואית הגדולה והרכה תאספו מנסף וטאבולה ותאכלו בידיים, כמו הבדואים. הילדים, מובטח, ישתגעו מהנאה.

סדנה אצל ג’ולייט שכוללת גם ארוחה בסופה תעלה בין 200-400 שקלים, תלוי מה תחליטו איתה מראש שאתם מעוניינים לבשל.

סדנת הבישול של ג’ולייט 0524239084

כך תהפכו מומחים לגילגול
ג’ולייט, אישה שהיא השראה

פסטות תוצרת יד נפלאות ב”או-לה-לה”

“או-לה-לה” היתה יכולה להתמקם בלב תל אביב ועדיין היתה מרגישה בבית. מסעדה קטנה וסופר מעודכנת שמתפקדת גם כבית קפה בשעות הבוקר וכמעדנייה ובית ממכר יין לאורך שעות היום. הכל כשר, והתפריט מבוסס חלבי ודגים, אבל הם פתוחים בשבת. גולת הכותרת היא הפסטות תוצרת יד, שהן באמת מיוחדות. אל תפספסו את הרדיאטורי השחור (58 שקל) שמוגש ברוטב של שמנת, בלסמי ומייפל עם סוכריות שרי. אבל גם מנת הקדאיף קממבר (52 שקל) ראויה להיאכל על ידכם ולקינוח הזמינו את הברולה פיסטוק (40 שקל) שמכינים במקום והוא פשוט נפלא. תפריט היינות פה, כמי שמוכרים בעצמם יין, הוא זול, וביחס למחירים שגובים על יין לאחרונה במיוחד. כוס רוזה צרפתי מצוין שתלווה את הארוחה תעלה רק 26 שקל.

Ohlala, באר שבע

בין מנה למנה, אפשר לקנות יינות וגבינות הביתה.
אוכל תל אביבי במחירים באר שבעיים. צילום: עידן אסלן

פיתה עם לאבנה ותה בדואי ב”חוות חלב בראשית

חוות חלב בראשית הממוקמת בשולי הכפר תראבין א-צאנה, מרחק 20 דקות מהעיר, היא מרכז מבקרים ייחודי המציע חוויה בדואית מא’ עד ת’. המקום מציע רכיבה על גמלים, סדנה מעשירה על התרבות הבדואית, פיתות על הסאג’ עם לאבנה וזעתר, קפה ותה בדואי חופשי וגם קרמים מחלב נאקות שבעלי המקום מייצרים. משלמים 35 שקל בכניסה ומקבלים רכיבה חופשית על הגמלים ועל סוסי פוני,  תה, קפה ומים,  ליטוף ארנבות והאכלת נאקות. זה מתחם סגור שהילדים יכולים להסתובב בו חופשיים, בעוד אתם נחים קצת. בסוף סוגרים פינה עם פיתה עם לאבנה (או שוקולד, אם הילדים מתעקשים), ומעייפים את הילדים עד עילפון. וביננו, מה עוד צריך בן אדם?

חלב בראשית

להאכיל נאקות, לאכול פיתה מהסאג’

תבשילי טאג’ין וסלטים מצויינים ב”יקוטה”

“יקוטה” היא ארמון מרוקאי בלב העיר העתיקה, נכנסים ומרגישים בארץ אחרת. המפות צחות, המשקופים מעוטרים והכלים נאים ומרוקאים למהדרין. בבר, השף והבעלים, שנראה כמו אחיו התאום של בינו מ”ד”ר שקשוקה” מחזיק במקום כבר 50 שנה ומשקיע את כל כולו בשימור מסורת האירוח של יהדות מרוקו. כשאתם פה, אל תפספסו את סלט הירקות. אל תצחקו, גם סלט ירקות, כשהוא עשוי טוב, מירקות נהדרים, תיבול מושלם והמון שמיר ופטרוזיליה יכול להיות משהו להתגעגע אליו. יש פה עוד המון סלטים נפלאים שאי אפשר למצא בכל “פלטת סלטים” סטנדרטית: סלט ארטישוק וזיתים, סלט תפוזים, קומקווט ומי זהר, סלט עלי סלק מבושלים ועוד. חוץ מזה יש תבשילי בשר בטאג’ין, גם כאלו למיטיבי לסת כמו ריאות, זנב שור ושקדים. לקינוח, מוגש טס ממתקים מרוקאיים יפיפה, שמי שלא זכה למימונה בחייו, יוכל להתנחם בו, אחד לאחד.
יקוטה, מורדי הגטאות 27, סגור בשבת.

הטאג’ינים של בבר. צילום: קניבליידיז
אלף לילה ולילה, וגם ממתקי מימונה. צילום: קניבליידיז

וגם: איפה ישנים?

אם כבר הבנתם שיש פה יותר מידי מה לאכול בשביל יום אחד, מה דעתכם לעשות פה לילה? סופשבוע בבאר שבע אולי נשמע תמוה, אבל יש פה המון מה לעשות, וחוץ מאוכל טוב יש פה גם שני מוזאוני מדע נפלאים לילדים: הלונדע ופארק קרסו למדע, שניהם עמוסי תערוכות אינטרקטיביות נהדרות, שאפשר לבלות  בהן שעות עם הילדים. “מלון הנגב” הוא מלון בוטיק סופר חמוד ששוכן  בעיר העתיקה. הוא שופץ לגמרי לאחרונה ומחיריו מאפשרים לילה במחיר שפוי בחדר משגע ובלוקיישן נוח לכל האטרקציות.  בבדיקה אקראית שעשינו בבוקינג, לילה של שישי לזוג יעלה כאן בחדר דלוקס 446 שקל. בהחלט מציאה!
מלון הנגב

ואיפה שותים?

ב-29.10 יתקיים בבאר שבע פסטיבל מבשלות מקומיות  והוא יארח מבשלות מקומיות מהדרום, עם בירות שלא ניתן למצוא במקומות אחרים. האירוע יכול מגוון רחב של בירות, אוכל קליל ונשנושים.

הכניסה חינם והמחיר אחיד לכל סוגי הבירות: שליש בעשרים שקלים וחצי ליטר ב-28 שקל ואפשר לרכוש כרטיסיית שתייה משתלמת עוד יותר: 3 שלישים במחיר של 55 שקל, ו-6 שלישים במחיר של 100 שקל.

האירוע יתקיים במרחב הפתוח בהתאם לכללי משרד הבריאות. פסטיבל מבשלות - בית הבירה, החלוץ 29 באר שבע, בין השעות 11:00=15:00

 

 

 

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar