מטיילים ואוכלים: 5 מסעדות כשרות לפסח לחופשת חול המועד

חול המועד הוא זמן מצוין לצאת לטיולים ברחבי הארץ, אבל איפה אוכלים אחרי הטיול? אספנו עבורכם 5 המלצות שוות למסעדות כשרות וטעימות לפסח, קרובות לאיזורי הטיולים

אם גם אתם מגיעים לחול המועד עם הלשון בחוץ, מעמידה אינסופית מעל לסירים מהבילים במטבח, וזה עוד לפני שדיברנו על פרץ היצירתיות שאתם צריכים להפגין נוכח מגבלת החמץ, עשו לעצמכם טובה, חדלו. בפסח הזה יוצאים לטייל בארצנו היפה, בלי צידה מוגזמת, צ’ימידנים, צידניות ואוכל שאחרי 4 שעות נראה כמו משהו שפעם היה אוכל.

אז לקראת חול המועד דאגנו לכם לרשימת מסעדות הפרוסות במקומות היפים בארץ שמציעות תפריטים כשרים ומנות יצירתיות ברוח החג.

למטיילים באזור הצפון

הגשם הרב שירד בחורף הביא לזרימה משמעותית בנחלי הארץ, לכל מי שיבחר ליהנות מהמראה המרהיב של הנחלים הגועשים, יש לנו הצעה קולינרית מהמטבח היפני, שתוכל להסתדר נפלא עם מסלול הנסיעה בדרך הביתה. מסעדת טטאמי הכשרה (שימו לב כי יש שתי מסעדות - אותו השם) של השף יאיר פיינברג. מדובר במסעדה אסיאתית המציעה תפריט מגוון שמתאים לכל המשפחה. בימי חול המועד תוכלו למצוא בתפריט: מנות דגים, מוקפצים ומנות פתיחה קרות - כולן כשרות לפסח לאוכלי קטניות ואורז. בין המנות הראשונות הבולטות: פיצה טונה, המוגשת על טורטייה כשרה לפסח (62) וטרטר סלמון (56). במגוון המנות העיקריות תמצאו את הצ’ילי רייס נודלס (65) המפורסם של המקום ופילה דניס (126).

כתובת: קדושי יאסי 1, חיפה

מסעדת טטאמי. קרדיט: יח"צ
מסעדת טטאמי. קרדיט: יח”צ

אם אתם צמחונים או מעדיפים את המטבח החלבי, מסעדת יקב התשבי בצומת בינימינה על כביש 652, יכולה להתאים לכם. המסעדה, הממוקמת בסמוך ליקב, מתהדרת באווירה כפרית בצל שריגי גפן מסתעפים והיא לחלוטין יכולה לסגור להוות סיום קולינרי מושלם לסיור טעימות יין במקום. אם תחליטו לסעוד טרם הסיור, המסעדה מציעה ארוחת בוקר כשרה לפסח עד השעה 12:30. בין המנות הראשונות המופיעות בתפריט צהריים מיוחד לחג תמצאו חציל על גריל (42) ומגש אנטיפסטי של מבחר ירקות אפויים וסלטים עם ג’בטה (52). למנה עיקרית תוכלו לבחור בין מגוון דגים, מנות ניוקי וסלטים דוגמת פיש אנד צ’יפס (115) וניוקי תפוחי אדמה אלפרדו (70).

כתובת: כביש 652, בנימינה

מסעדת יקב תשבי. צילום: דני גולן
מסעדת יקב תשבי. צילום: דני גולן

למטיילים באזור ירושלים

החלטתם לנסוע לירושלים? בין אם לפסטיבלים השונים ברחובות העיר העתיקה, ביקור בחומות ירושלים או טיול יומי בשוק מחנה יהודה - בפאתי השוק השוקק במדינה תמצאו את מסעדת “המוציא” של השף אבי לוי. המסעדה יצרה לכבוד החג תפריט מהודק, כשר לפסח על טהרת המטבח הצפון אפריקאי האותנטי. אז מה תמצאו בתפריט: מעקוד - פשטידה מרוקאית (48) וקוארה דל חוט, מנת קציצות דג ברוטב אלג’ירי חריף (69). במנות עיקריות: ארטישוק ממולא פרגית (76) ומעורב “המוציא” (77).

כתובת: יפו 113, ירושלים

מסעדת המוציא. קרדיט: יח"צ
מסעדת המוציא. קרדיט: יח”צ

מטיילים ליד נהר הירדן

בחרתם לבלות בחופשה קצת יותר אקטיבית הכוללת רפטינג בנהר ירדן? דקה משם נמצאת מסעדת “איסקנדר”. מסעדה לכל המשפחה המתמחה בגריל ים תיכוני עם נגיעות אותנטיות של המטבח התורכי. בחג יוגשו שם נתחי בשר עסיסיים, מנות נזיד שמחממות את הבטן, דגים טריים, ותבשילים - כולם כשרים לפסח. במסגרת התפריט: 8 יחידות מרגז צלוי על הגריל (28) וכנפי עוף מוקפצות ברוטב צ’ילי (38). מנות עיקריות: דג פורל טרי במעטפת עלי גפן (82) ופילה סלמון ברוטב חרדל דיז’ון, בזיליקום, שום, לימון ועשבי תיבול (74).

כתובת: אתר רפטינג נהר הירדן ראש פינה

מסעדת אסקנדר. צילום: עדי פרץ
מסעדת אסקנדר. צילום: עדי פרץ

למטיילים באזור ים המלח או אילת

לא רחוק מקו החוף של המקום הנמוך ביותר בעולם, נמצאת מסעדת הבשרים “ראנץ’ האוס” המציעה מנות בהשראת חג הפסח לצד התפריט הקיים .במסעדה תוכלו למצוא נתחים מובחרים היישר מנברסקה דוגמת אנטריקוט (200 גרם,165/ 500 גרם, 270), סינטה “נברסקה” מפרה שמנה 500 גרם (259) ולחובבי ההמבורגר קציצת 300 גרם עסיסית עם תוספת מעניינת (85). למדרימים עוד יותר, לרשת סניף נוסף במלון רויאל ביץ’ באילת, גם הוא כשר לפסח בכל ימות החג.

מסעדת ראנץ' האוס. צילום: גיל גוטקין
 מסעדת ראנץ’ האוס. צילום: גיל גוטקין

מלון ישרוטל ים המלח , עין בוקק

מלון רויאל ביץ’, אילת

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar