משלוחים בקורונה: לתמוך, להזמין וליהנות. המקומות הקטנים שזקוקים לנו

סגירת המסעדות, החנויות הקטנות ומקומות הבילוי שכפתה עלינו הקורונה, השאירה מקומות רבים ללא פרנסה. אריאלה אפללו מספרת לנו מאיפה אפשר עדיין להזמין משלוחים וליהנות מהתוצרת המקומית. לפרגן וליהנות

אנחנו סוגרים כמעט שבועיים בהסגר. מתגעגעים למשפחה, לחברים, לאנשים, לשגרה, לעבודה,לרחוב, לטבע, לנוף, לריח מאפה הבוקר הטריים בקונדיטוריה, לישיבה על הפוך ואספרסו בקפה השכונתי, לדייט השבועי עם הקופאית בסופר.

במקום אנחנו יותר מבשלים, יותר אוכלים, פחות סופרים קלוריות אבל כן סופרים ימים, ושעות, עד לשחרור המיוחל. יש ימים שאנחנו נבלעים שעות במטבח - מקלפים, חותכים, מערבבים, בוחשים, לשים, מבשלים ואופים רק כדי להעביר זמן, יש שאנחנו כבר לא יכולים לראות את ערימות הכלים ועוד רגע ננפץ צלחות כמו בטברנה יוונית, רק בלי היאמס, היאסו והסירטאקי של זורבה.

בימים כאלה אנחנו מזמינים ומתנחמים. מקפידים להזמין מיצרנים מקומיים, מחקלאים, מבשלנים, ממסעדות קטנות - להושיט יד ולעזור, לעודד, לתמוך. היום, יותר מתמיד, הם צריכים אותנו כדי לשרוד, אנחנו אותם כדי לשמור על מרחק נגיעה ומרחב סטרילי, וגם כדי להתנחם, כי לפעמים מטעמים ומתוקים הם סוג של נחמה, בעיקר עכשיו.

מה מזמינים, מה אוכלים ואיפה? אם אתם מאלה שמעדיפים לאסוף את המשלוח בעצמכם, ועל הדרך להתאוורר ולחלץ עצמות, הוספנו המלצות ללוקיישן סמוך לנקודת האיסוף, בו תוכלו לפתוח ‘שולחן’ וליהנות קצת מהבחוץ, עד לחזרה להסגר.

רוטנברג על הגבול
רוטנברג היא מהמסעדות האהובות עלינו בצפון, שמדורגת גבוה ברשימת המסעדות הטובות בארץ. היא ממוקמת במבנה היסטורי במרחק נגיעה מגבול ירדן, מוקפת בטבע ונופים פותחי תאבון, ומגדלת בעצמה את רב הפרודוקטים שלה - אם תרצו הכי farm to table. לצערנו, ולצערם, נראה שבקרוב לא ממש נתראה וכדי שלא נתגעגע מידי, וכדי שהם וחבריהם, המגדלים והיצרנים מהאזור, לא יזרקו לפח את היבול והתוצרת, הם הרכיבו תפריט משלוחים שמשתנה ומתעדכן בכל יום.

מסעדת רוטנברג. צילום: אריאלה אפללו
מסעדת רוטנברג. צילום: אריאלה אפללו

אם תבקשו יארזו בשמחה גבינות בוטיק ממחלבות גדיא וברקנית, שמני זית מתובלים מריש לקיש, חמוצים, כבושים ורטבים שרוקח השף יזהר סהר. לאנינים ולמביני עניין יש גם אבקות מעלי ליים וסרפד וזרעי חרדל ודייקון שמתסיסים במקום. בשביל מצב הרוח יוסיפו גם יינות מאוסף המסעדה, שאוצרת הילה רונן סהר, הבעלים.

מסעדת רוטנברג. צילום: אריאלה אפללו
מסעדת רוטנברג. צילום: אריאלה אפללו

איפה אוכלים? על הגבול, מעל נהר הירדן השוצף, ומול הנוף, הפריחות ועיניהם הפקוחות של חיילי המשמר הירדני. מסעדת רוטנברג, גשר הישנה, עמק המעיינות. 052-3225779

מסעדת רוטנברג. צילום: אפיק גבאי
מסעדת רוטנברג. צילום: אפיק גבאי

הקרוסלה של האסאדור
מריאנו שיינקמן הוא אסאדור, שף שמתמחה בגריל דרום אמריקאי, ובראשו מככב האסדו. ב2002, בהיות בן 27, עלה מארגנטינה והשתלב בעולם הפרסום והאסטרטגיה הבינלאומי. בשביל הכיף היה עורך חגיגיות קרנבוריות לחבר’ה. אחרי שנים הבין שלא יוכל להתחמק מהגנים וממה שבוער בו באמת, צליית בשר כמסורת אבותיו הארגנטינאיים, ועזב את הפרסום.

מריאנו שיינקמן. צילום: ענת פייזר
מריאנו שיינקמן. צילום: ענת פייזר

בימי שגרה הוא בעלים של חברת קייטרינג, ומי שתכנן ובנה את ה-la calecita - קרוסלה ראשונה מסוגה בארץ, שצולה מעל מדורה נתחים ב-360 מעלות ובצלייה איטית וארוכה. בצוק עיתי הקורונה עבר למשלוחים עד הבית. בתפריט שלוש חבילות לבחירה: בראשונה בריסקט עם בצל מקורמל, אסאדו, צ׳וריסוס, קציצות, מרגז פיקנטי, צימיצ׳ורי וחמוצים במחיר 280 שקלים; בשנייה אסאדו, בריסקט, פריים ריב, צ׳וריסוס,  קציצות, מרגז ועוף בלימון ב-330 שקלים;  בשלישית ברביקיו בקטנה עם צ׳וריסוס, קציצות, מרגז, פרגית וצימיצ׳ורי ב-130 שקלים. וגם קילו סטייק אנטריקוט ביין ב-280 שקלים, 3 ק”ג אסאדו ב-350 שקלים, אורז בסמטי עם שקדים, זוקיני וגזרים מקורמלים; תפוחי אדמה, בטטות, בצלים ושום קונפי, או שעועית ירוקה, כרוב ניצנים, ברוקולי, ותרד אפויים במחיר 30 שקלים. אפשר להזמין משלוח עד הבית או לבוא לאסוף מביתו בחדרה.

מריאנו שיינקמן. צילום: ענת פייזר
מריאנו שיינקמן. צילום: ענת פייזר

ואיפה אוכלים? על הגדות היפות של נחל חדרה, למרגלות ארובות החשמל, או במפרץ גדור הפראי, הממוקם בסמוך לחוף אולגה בחדרה. מריאנו שיינקמן - 072-3355577

הפיצה של ביונסה
פיצה היא החולשה שלי. ואם פיצה שתהיה מהזן הקריספי ועם טופ מעולה, כמו שביונסה, לידי גאגא והאחיות קרדשיאן אוכלות, כשהן לא ממש סופרות קלוריות. את הפיצה שלהן הן מנשנשות בסניף הניו יורקי של מסעדת סרפינה האיטלקית, את שלי אני זוללת בסניף שנפתח לפני כחצי שנה בצפון של העיר ללא הפסקה. ללא הפסקה? הצחקתי את עצמי. גב’ קורונה עצרה לי את הישיבה מול הטאבון, ממנו נשלפות הפיצות המבעבעות האהובות עלי. וגם ספגטי קאצ’ו פפה, ריזוטו פורצ’יני וקרודו נהדר - דג בתיבול שמן זית לימוני, מנטה ופיסטוק. כדי שלא אתגעגע מידי לפיצה-פסטה שלי עברו לתפריט משלוחים כשהבונוס -  טרמיסו לקינוח על חשבון הבית.

סרפינה. צילום: אריאלה אפללו
סרפינה. צילום: אריאלה אפללו

ואם יש נחמה, למסעדה 37 סניפים ברחבי העולם, שרובם נסגרו או עברו למתכונת חירום, בדיוק כמו אצלנו.
ואיפה אוכלים? גם תל אביב היא בסימן נחל. לקחתי את המשלוח, חציתי את הכביש וירדתי לשפך הירקון, למרגלות ארובת רידינג, מול הגלים המתנפצים על הסלעים. השקיעה, אויר הים והפיצה, עשו לי טוב לרגע. סרפינה TLV, מתחם איינשטיין BLVD, רמת אביב.   03-657-9080. איסוף עצמי ומשלוחים באזור תל אביב

סרפינה. צילום: אריאלה אפללו
סרפינה. צילום: אריאלה אפללו

טעמים מהואדי
ארז גולקו הוא מעצב אופנה, חובב אומנות, אוהב אוכל ובשלן בחסד. בשגרה הוא מוביל סיורים קולינריים בשכונת ואדי ניסנס וביחד עם רעייתו נטאלי הוא מבשל ומארח לארוחות מיוחדות בביתם. בימי קורונה עבר גם למשלוחים של אוכל נהדר ופרודוקטים שהוא ונטאלי, רעיתו, מלקטים מחנויות ודוכני שוק הוואדי, אורזים ושולחים שנעשה בם כרצוננו. בקופסה תמצאו חלבה, סומק וזעתר מזיאד, קפה ממוסטפא, שאליק - עוגיות אניס מנטע, טחינה משכם, ערק מנצרת, חלת דבש מהגליל, ריבות נהדרות שהוא רוקח, אבן יוגורט - הפרמז’ן של הערבים, ועוד.

בנוסף, בהזמנה מראש (עד רביעי) הוא יבשל לכם מג’דרה עם פריקי ועדשים שחורות, קציצות ירק מושלמות, מרק ירקות עשיר בטעמים, תבשיל קציצות עם שעועית ירוקה, מטבוחה וחלה בשביל לנגב את כל הטוב הזה, ולקינוח עוגיות חמאה של סבתא.

מחיר: 450 שקלים לקופסה, 20-45 שקלים לאוכל מוכן. איסוף מביתו שבחיפה. ארז גולקו, חיפה - 052-377-7955

ארז גולקו. צילום: נטאלי אנדצויג
ארז גולקו. צילום: נטאלי אנדצויג

המעדנים של צוק
גם במעדנייה של חוות צוק עברו לנוהל חרום. באם אתם גרים באזור גוש דן והשרון החבר’ה ישמחו לשלוח לכם ירקות אורגניים מהחווה, בשר מהאטליז, סלטים ואוכל מוכן ממטבח המסעדה. אם תזמינו עד 17:00 תקבלו את המשלוח בו ביום.
בנוסף, תושבי רמת אביב יכולים להזמין אוכל ביתי, שניצל פריך והמבורגר עסיסי מהמסעדה הצמודה, בשעות 12:00-19:00.
חוות צוק, רמת אביב החדשה, תל אביב. 077-5155905

חוות צוק. צילום: נתנאל ישראל
חוות צוק. צילום: נתנאל ישראל

שוק בשיק
שוק הנמל הוא מודל על לשוק חקלאי בו נמכרים התוצרת, היבול וחומרי הגלם הכי מיוחדים, איכותיים וטריים. חמישי-שישי הם ימי השוק השוקקים אך מאז הקורונה, כשהלקוחות לא ממש מגיעים, הוחלט שהשוק יגיע עד אליהם ארוז עם כל טוב הדוכנים.

שוק הנמל. צילום: שרית גופן
שוק הנמל. צילום: שרית גופן

מה אפשר להזמין? נקניקים ונקניקיות של Pepe Nero, בשרים מעושנים, שניצלים, בשר טחון ועוף של איוו, סלמון, נתחי טונה, לברק שלם ופילה מוסר הישר מפישנזון הדייג, פסטות, פיצוחים ורטבים מאיכר הבריאות, קלמנטינות, אבוקדו, תפוחים ותפוזים ממשק האחים לוי בכפר סירקין, סלקים וגזרים צבעוניים ומגוון תפוחי אדמה ממשק רבינוביץ’ במושב צופית, וגם פלפלים, עגבניות וחצילים מדוכן ארץ ערבה ונגב.
שוק הנמל, האנגר 12, נמל תל אביב. 077-5411393. משלוחים מראשון ועד כפר-סבא

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar