ניסוי וטעימה: מה חשבנו על ערכות האפייה החדשות של תנובה?

תנובה משיקה ערכות אפייה חדשות שמתאימות לאירוח מושלם במינימום מאמץ. האמנם? תמר שורצברד יצאה לבדוק אם הבצק של השכן תופח גבוה יותר

מרחבי האינטרנט המקומיים והבינלאומיים מוצפים בפלטפורמות שונות שמציעות לנו עזרה במטבח - מתכונים, סדנאות בישול אינטרנטיות, סרטוני How to, סרטוני טייסטי ועוד המון אמצעים שמבטיחים שיהפכו אותנו לשפים מדופלמים במטבח הביתי.

על אף שרבים מאיתנו מחשיבים את עצמנו כ-foodies, עדיין ישנם אותם אנשים שעבורם המטבח וחוויית הבישול הם לא ממש באזור הנוחות שלהם; שקשה להם להפריד ביצים; שלא מוצאים את המצרכים הנכונים בחנות או שחסרים להם אביזרים בבית להשלמת חוויית האפייה או הבישול.

אותם אנשים ממשיכים להיעזר בגורמים חיצוניים כדי להרשים את האורחים - עוגות קנויות בקונדיטוריה, קיש מוכן מהמעדנייה וכל מנה מוכנה באיכות גבוהה שיכולה לתפקד כמרכיב חיוני בארוחה. מה הם לא ייתנו כדי להוציא קריאות התפעלות מהאורחים שבאמת יתייחסו לאוכל שהם הכינו במו ידיהם ולא קנו בחנות הקרובה?

כנראה שהם ייתנו די הרבה. תנובה יצאה לאחרונה עם יוזמה חדשה בתחום הצרכנות - eaty, אתר מסחר אונליין שמאפשר לכל אחד להזמין בתהליך פשוט חבילה לביתו המכילה מצרכים ומתכונים להכנת עוגות, מאפים, טאפאסים ועוד בלי צורך בכישרון בישול ממשי.

את החבילות הרכיבו השפים של תנובה והן מכילות, לטענת החברה, כל מה שהמשתמש הביתי זקוק לו על מנת להצליח לייצר מנה טעימה, מרשימה ומושקעת. כדי להבין האם מדובר במיזם חדשני ויעיל או במראית עין בלבד הזמנתי חבילה אחת להתנסות ובדקתי מה יש לה להציע. הצלחה במטבח? תלוי את מי שואלים.

האתר של eaty מבית תנובה
האתר של eaty מבית תנובה

תהליך ההזמנה

האתר של eaty מעוצב בסגנון נעים ומינימליסטי ומאפשר התמצאות נוחה. כיום לא מוצעות הרבה חבילות ואפשר לבחור בין חבילות מתוקות - ביניהן אפילו חבילת מתוקים טבעונית; חבילת מאפים מלוחים; חבילת בראנץ’ טבעוני; וחבילת טאפאסים.

לגבי כל חבילה מצוין כמה זמן יידרש להכנת המנות שמצרכיהן מצויים בחבילה, מה רמת הקושי של ההכנה, כמה סועדים ייהנו ממנה והמחיר של החבילה (נחזור לזה מאוחר יותר).

בהוספה של החבילה לסל מועברים לעמוד תשלום, שם בכמה צעדים פשוטים משלמים בתהליך מאובטח. המשלוח שעולה 10 שקלים מגיע לבית הלקוח באמצעות שירות המשלוחים של Gett, וכרגע מוצע רק בשעות 19:30-21:30, שזה לא דבר רע היות שרוב האנשים מגיעים הביתה מהעבודה בשעות אלו, אבל נדמה לי שבכל זאת אפשר היה להציע גם שעות אחרות ביום.

 

משלוח

בשעת ערב קיבלתי הודעה משירות המשלוחים של   Gett שהמשלוח בדרך אליי, ותוך 20 דקות הופיע שליח חסון על דלת ביתי עם ארגז ע-נ-ק-י. בארגז, שהיה ארוז בקפידה עם קרחונים וניילון פצפצים, היו מגוון מצרכים שנועדו להכנת המנות שבחבילה.

כבר אמרתי ארגז ענק? הארגז של eaty. צילום: תמר שורצברד
כבר אמרתי ארגז ענק? הארגז של eaty. צילום: תמר שורצברד

מה בקופסה?

  • מגוון מצרכים להכנת שתי המנות שמוצעות בחבילה: עוגת שמרים שושנים במילוי גבינה ופירות יער; ומילפיי בצק עלים עם רוטב מנגו.
  • ספרון מתכונים מפורט עם תמונות שלבי ההכנה ומתכון, ובו גם קוד לסריקה לצפייה בסרטון המתכון
חלק מהמצרכים להכנת המנות וחוברת המתכונים. צילום: תמר שורצברד
חלק מהמצרכים להכנת המנות וחוברת המתכונים. צילום: תמר שורצברד

 

חוברת מתכונים מפורטת עם תמונות שלבי הכנה. צילום: תמר שורצברד
חוברת מתכונים מפורטת עם תמונות שלבי הכנה. צילום: תמר שורצברד

 מה לא היה בקופסה?

הופתעתי לגלות שאין בקופסה תבניות אפייה. מבדיקה באתר לא נכתב שיש צורך להצטייד מראש בתבניות אפייה מסוימות, אך בקריאת המתכונים בספרון המצורף יש צורך בכמה וכמה תבניות. מהבחינה הזו, החבילה לוקה בעיניי בחסר. אם האופה הביתי לא מחזיק במטבח מאובזר היטב, הוא ייתקל בבעיה.

כמו כן, בחבילה לא מוצעים מצרכי יסוד. כדי להשלים את המתכונים יש להצטייד במצרכים כגון ביצים, סוכר, שמן וכדומה. גם את העובדה הזו לא ציינו באתר - וחבל. הייתי צריכה לצאת להביא כמה ביצים מהשכנה כי בדיוק נגמרו לי, ומזל שתמיד יש לי סוכר בבית. אבל בגדול, הייתי חושבת שזה משהו שאמור לקפוץ, כמו הודעת פופ-אפ, ברגע שמזמינים את החבילה.

המתכון ואופן ההכנה

חוברת המתכונים נהדרת ומפורטת מאוד ותהליך ההכנה מאוד פשוט וקל. אני ניסיתי להכין את עוגת השמרים במילוי גבינה ופירות יער והתהליך היה פשוט ומהיר.

נדמה שמלית הגבינה והפירות רבה מדי ביחס לבצק. צילום: תמר שורצברד
נדמה שמלית הגבינה והפירות רבה מדי ביחס לבצק. צילום: תמר שורצברד

המתכון עצמו לוקה בחסר. נדמה שיש יותר מדי מילוי גבינה ופירות ביחס לכמות הבצק, מה שיצר רטיבות גדולה מאוד בעוגה לאחר האפייה. כמו כן, לאחר חיתוך הבצק לשושנים יש להתפיח את העוגה כשעה, במהלכה הפירות הקפואים מפשירים ויוצרים שלולית בתחתית התבנית. Nobody likes a soggy bottom ובמיוחד לא כשמדובר בעוגת השמרים שלי.

עוגת השמרים לפני האפייה ולפני ההתפחה. צילום: תמר שורצברד
עוגת השמרים לפני האפייה ולפני ההתפחה. צילום: תמר שורצברד

גם זמני האפייה היו שונים לגמרי ממה שהוצע, ואילו הייתי עוקבת באדיקות אחר המתכון, כנראה שהייתי מקבלת עוגה לא אפויה בעליל. במתכון נכתב 45-50 דקות, בפועל לקח לי 90 דקות לאפותה.

מבחן הטעימה

כשהעוגה יצאה מהתנור היא נראתה מיליון דולר - שחומה, פריכה ומגרה. חיכיתי כבר לקום מהשנ”צ כדי לחתוך לי פרוסה עבה, להכין כוס קפה וליהנות ממנה ברביצה על הספה.

יותר מגרה מזה כבר נשתגע - עוגת השמרים ביציאה מהתנור. צילום: תמר שורצברד
יותר מגרה מזה כבר נשתגע - עוגת השמרים ביציאה מהתנור. צילום: תמר שורצברד

אין דרך טובה לומר את זה - העוגה הושלכה לפח מיד אחרי הטעימה הראשונה שלה. משהו שם פשוט לא עבד. הבצק היה רטוב מדי, המילוי חמוץ מדי, טעם הבצק המעובד העיב על הכול והייתה תחושה של אכזבה גדולה.

יכול להיות שאני בררנית ורגילה להכין בצק שמרים בעצמי, יכול להיות שהמתכון לא מדויק ויכול להיות שמשהו במצרכים לא היה לגמרי בסדר. אבל התוצאה הייתה נפילה אמיתית.

מחיר

בסופו של דבר, המבחן האמיתי מלבד מבחן הטעימה הוא המחיר. מה שמעניין הוא האם קניית המצרכים הבודדים בסופרמרקט הקרוב לביתי תעלה יותר מאשר הזמנת החבילה מתנובה. הרי הרשת מלאה במתכונים דומים ואפילו זהים לאלו שקיבלתי בקופסה, ולכן המטלה של הליכה לחנות וקניית המצרכים היא זו שמבדילה את חוויית החבילה של תנובה מחוויית אפייה רגילה, וגם כמובן השאלה אם יש הפרש במחיר.

החבילה עולה 119 שקלים + 10 שקלים למשלוח. סה”כ 129 שקלים.

רכישת המצרכים בסופרמרקט (רק את המצרכים המופיעים בחבילה, ללא מצרכי היסוד): 113 שקלים, וזה עוד לפני מבצעים של 1+1 ועוד רבים אחרים שמצויים ברשתות השיווק.

 

מסקנה

באוטוסטרדת המידע שקיימת היום בתחום הקולינריה, יחד עם המבצעים המדהימים ברשתות השיווק והמבחר האדיר והמגוון של כל מצרך ומצרך, אני חושבת שחבילות מהסוג שתנובה מציעה הן גימיק ותו לא. המתכון לקה בחסר, העובדה שלא מקבלים את תבניות האפייה ואת מצרכי היסוד פגמה בתהליך ההכנה והעובדה שקניית המצרכים בעצמי הייתה עולה לי פחות כסף הכריעה את הכף. יוזמה מגניבה אבל לא שימושית במיוחד.

 

קטגוריות

תגובה (1)

Avatar