סרירצ’ה – כל מה שרציתם לדעת על הרוטב הלוהט ביותר בעולם!

כל העולם כבר מכור לסרירצ'ה, הרוטב הלוהט שמשגע את כולם. הוא נפלא בתבשילים, ברטבים, בחומוס ואפילו בחביתה. קבלו אוסף של עובדות לא חשובות ומתכונים חשובים מאוד!

מה לא כתבו על רוטב הסרירצ’ה החריף-חריף הזה שמטריף את כל העולם? הוא נכנס לסרטים, אנשים כתבו עליו שירים, יש פסטיבלים מיוחדים שמגישים בהם אוכל שכולו מבוסס סרירצ’ה ולא ירחק היום שיהיה יום הסרירצ’ה הבין לאומי, כי אם לפנקייק יש ולשוקולד אז למה לא לסרירצ’ה?

אם גם אתם מכורים, או בדרך להתמכר קבלו 5 עובדות שחשוב שתדעו:

סיפור סינדרלה - גם מאחורי הרוטב המופלא הזה מסתתר סיפור שיש כמעט רק באגדות. מהגר עני וחסר כל, עולה על סירה רעועה שמפליגה מחופי ויאטנם הקומוניסטית ומבריחה אותו לארצות הברית דרך הונג קונג. את רוטב הסרירצ’ה הוא מייצר בהתחלה לקהילת הפליטים של לוס אנג’לס שמתגעגעת לטעמי המולדת הרחוקה וכמהים לאיזה רוטב חריף שיתבל להם את האיטריות. והשאר? השאר היסטוריה…

לקרוא לרוטב בשמו - הרוטב הממכר נקרא על שם עיר נמל תאילנדית בשם סרי רצ’ה. רוטב הסרירצ’ה שאנחנו מכירים הוא בעצם גירסא תאילנדית שמקורה בסרי רצ’ה ותיבלו בו פירות ים ובצקים מטוגנים. הרוטב המקורי עשוי פלפלים חריפים, סוכר, שום וחומץ. ברוטב שאנחנו מכירים הוסיפו עוד כמה סודות והתאימו אותו לקהל האמריקאי המתמכר בקלות לדברים טעימים.

מכל החיות למה דווקא תרנגול? התרנגול המצוייר על בקבוקי רוטב הסרירצ’ה הוא סמל המזל הסיני של דיוויד טראן הבעלים וההוגה. דיוויד נולד בשנת התרנגול שידועה באנשים מובילים, מנהיגים טבעיים, חרוצים שלא מאוד אוהבים את המילה “לא”.

כמה סרירצ’ה אוכל העולם? כמה שיותר! המפעל מייצר יותר מטון אחד של רוטב סרירצ’ה בדקה. כן, כן! החברה לא מוציאה שקל (וגם לא דולר) על שיווק, ויש אומרים שדיויד צ’אנג, השף האגדי של מומופוקו הוא שירה את יריית הפתיחה וגרם לכל העולם להתעניין ולהתמכר לאדום אדום הזה.

מה מזכיר לכם הבקבוק? טוב, זה טריקי. פקק ירוק, בקבוק אדום ואין לו גרעינים של אבטיח. מסתבר שהבקבוק שאב את ההשראה מהמרכיב העיקרי הצ’ילי. הנה, תראו:

 

 

עם מה אוכלים את הסרירצ’ה?

בגדול, עם הכל. עם אטריות, עם נאצ’וס, עם תירס, עם שניצל, בתוך רטבים, במוקפץ, ותתפלאו… שתי טיפות בחביתה או בטוסט עושות את ההבדל. כי מה יכול להיות יותר ממכר מרוטב חריף-מתוק-חמוץ-מלוח-מושלם?!

ובגלל שאנחנו טובי לב וחשוב לנו שגם אתם תתמכרו, סידרנו לכם כמה מתכונים:

לכבוד יום הסושי הבינלאומי – סושי עם סלמון מעושן וירקות
רוצים להכין סושי ביתי כמו המקצוענים? קבלו מתכון מושלם של סושי עם סלמון מעושן וירקות בשילוב של ספייסי מיונז. תתכוננו להתאהב
שמרו
כרובית פריכה. צילום: שניר גואטה
פריכות ללא פשרות: כרובית פריכה בזיגוג מבריק
מצאנו את הנשנוש המושלם! פרחי כרובית אפויים ופריכים, בציפוי פנקו ושלל תבלינים, עטופים ברוטב מתקתק ופיקנטי מצ'ילי מתוק, סרירצ'ה וטריאקי
שמרו
קציצות פיקנטיות ברוטב דבש ולימון
ומה לצהריים? קציצות פיקנטיות ברוטב דבש ולימון של בת חן דיאמנט
בת חן דיאמנט מכינה קציצות פיקנטיות ברוטב דבש ולימון. קציצות עוף ובקר אפויות ברוטב מבריק של דבש, לימון ופלפל צ׳ילי, מוגשות לצד אורז לבן
שמרו
בטטה ברביקיו עם ספייסי מיונז
בואו נעשה מיום ראשון חגיגה – בטטה ברביקיו עם ספייסי מיונז
מנה כזאת עדיין לא אכלתם! בטטה ברביקיו עם ספייסי מיונז: בטטה צלויה בתנור במלית עוף ופטריות בברביקיו, מוגשות עם ספייסי מיונז ביתי
שמרו
דאל עדשים. צילום: זהר לוסטיגר-בשן
דאל עדשים הודי בריא שמכינים בקלות
דאל הוא אחד המאכלים ההודים המוכרים, המזינים והטעימים ביותר. בואו לראות איך מכינים אותו בקלות ובלי הרבה עבודה בגרסה לא חריפה
שמרו

 

מכורים? אל תאשימו אותנו! זה התרנגול!

 

 

קטגוריות

תגובות (12)

Avatar

    Avatar
    ארז

    עוד הטעייה, סי ראצ’ה זאת עיר נמל תעשייתית ולא כפר. הרוטב בתאילנד דומה מאוד לאמריקאי אך ישנם הבדלים, שום משומר וסוג צ’ילי אחר.

      Avatar
      מערכת Foody

      היי ארז, תודה רבה על הפידבק, עדכנו את הכתבה

    Avatar
    בר עודד

    שימו לב להטעייה, המוצר שהם מוכרים הוא לא התרנגול. לא המקורי. כל הכתבה מספרת על הרוטב המקורי והידוע. הם מוכרים חיקוי שנראה כמעט בדיוק אותו דבר, רק עם סמל של ברבור. תכולת הפלפל האמיתית מאחורה תגלה לכם את ההבדל.

הצג עוד