פסטיבל טעמים בעמקים – לטייל, לאכול ולפרגן!

פסטיבל טעמים בעמקים ה-16 מתקיים בתחילת פברואר. רום מילשטיין הלכה לבדוק, לטעום ולטייל, להכיר יצרנים מקומיים ולפרגן לעסקים הקטנים וההיסטורים של האזור

מי שאוהב לטייל, לאכול ולפרגן וודאי ישמח לגלות על הפסטיבל הזה שמתקיים לו מידי שנה בצפון הארץ כבר כמה שנים טובות.
הפסטיבל הזה נולד מתוך אהבה לעסקים וליצרנים הקטנים-מקומיים שנמצאים בעמקים בצפון הארץ והרצון לחבר בינהם, ליצור שיתופי פעולה בין היצרנים למסעדות ולהכיר את העסקים המקומיים למטיילים המגיעים מכל קצות הארץ.
האזור הזה פשוט קסום ומהמם ביופיו ובתקופה הזו של השנה בפרט, הכל ירוק, פורח, מזג האוויר קריר ומאפשר לטייל בכיף ואם תזכו ביום שמשי - הרווחתם!

ממש בעוד כמה ימים תתקיים יריית הפתיחה של הפסטיבל באירוע מרגש במוזיאון העמק בקיבוץ יפעת: הופעות חיות משתנות, דוכני אוכל מפנקים ממסעדות ויצרנים באזור, יין, בירה וקפה. בפסטיבל משתתפות גם חלק מהמסעדות המקומיות המציעות תפריט ייחודי ומשתלם במיוחד בתאריכים אלו, כדי לעודד אתכם להגיע ולטעום. בנוסף תוכלו גם לקחת חלק במגוון הופעות ואירועים כיפיים לכל המשפחה.

# זיו אהרונוב בגן נר
זיו, השף, נמצא בעולם המזון כבר למעלה מ-20 שנים, מבשל ומנהל מטבחים מוכרים.
ב-3 שנים האחרונות הוא נטש את המטבחים התעשייתיים ופתח פינת חמד בחצר ביתו שבגן נר והוא מקיים שם אירועים פרטיים.
הוא מבשל אוכל מקומי כמו: עלי גפן נהדרים, ספיחה מצוינת, מגוון מאפים שהוא מכין ואופה מ-0, מגוון סלטים רענן, קישים מופלאים ומגיש גבינות ממחלבת “ברקנית” - כפר יחזקאל.
כל זה לצד הנוף המשקיף על הרים ירוקים, בתוך חדר מקסים ומואר העשוי זכוכית, המאפשר להרגיש כאילו עושים לרגע פיקניק בחיק הטבע.

אצל זיו אהרונוב. צילום: רום מילשטיין
אצל זיו אהרונוב. צילום: רום מילשטיין
אצל זיו אהרונוב. צילום: רום מילשטיין
אצל זיו אהרונוב. צילום: רום מילשטיין

#יקב סריג - מרחביה
לצד המטעמים של זיו שתינו יינות נהדרים מיקב סריג.
יקב סריג, ממושב מרחביה, הוקם בשנת 2005 כיקב בוטיק משפחתי ומייצר כיום כ-5000 בקבוקי יין בשנה, מהזנים שיראז, גרנאש ומרסלן כאשר כל העבודה בכרם וביקב מתבצעת על ידי בני המשפחה. אמיר היינן ומשפחתו מייצרים יין רק מענבים שגדלים אצלם בכרמים ומזני ענבים שאדמת ארץ ישראל והטרואר המקומי מטיב עמם.
התוצאה: יינות נפלאים וארץ ישראליים של ממש, שבאופן ישיר מתאימים נפלא לאוכל המקומי.

יקב סריג. צילום: רום מילשטיין
יקב סריג. צילום: רום מילשטיין

#חוות התבלינים בגלבוע
אני זוכרת בתור ילדה קטנה שאני וההורים שלי היינו נוסעים במיוחד לאכול בחוות התבלינים. זו הייתה חגיגה של ממש.
להפתעתי, המסעדה נשארה זהה בעיצוב ובמראה כפי שנראתה אז והרבה מן המנות המקוריות ממשיכות ומלוות את התפריט של המסעדה עד היום.
הנוף שנשקף מהמסעדה השתנה ונוספו לו כמה בתים שקוטעים את מרחבי ההרים הירוקים אבל עדיין יש במקום אווירה של פעם מתובלת במנות הקלאסיות.

חוות התבלינים. צילום: רום מילשטיין
חוות התבלינים. צילום: רום מילשטיין

#עפולה
המשכנו לסיור מודרך בעפולה, ידעתם שקוראים לעפולה בשמה בגלל שדות הפול שגידלו באזור? גם אני הייתי מופתעת! סיירנו ברחוב הראשי ששימש אז כציר מרכזי לתנועה בארץ, על תחנת הרכבת הישנה ועל ההיסטוריה המעניינת של העיר.

בדרך עברנו ב#מגדן - פיסת היסטוריה נוספת בפני עצמה, חנות גרעינים ובית קלייה משנת 1947.
את העסק שעובר מדור לדור מנהלים משפחת מגדן. ההורים, המייסדים של החנות, קולי קפה, עלו לארץ מפולין ופתחו את בית הקלייה בעפולה.
לאחר זמן מה, הגיע ביקוש לגרעינים ופיצוחים מהתושבים התימנים באזור, אז הם התחילו גם לקלות פיצוחים, עוד פיצוחים ועוד… ומאז הכל היסטוריה.

מגדן. צילום: רום מילשטיין
מגדן. צילום: רום מילשטיין

#השוק הישן של עפולה
השוק הישן היה שוקק חיים לפני כמה שנים ולמעשה היה השוק היחיד. את השם “השוק הישן” קיבל כאשר נפתח השוק החדש המקורה שלקח אחריו את רוב בעלי החנויות ויחד איתם את המבקרים והקונים בו.
השוק האומלל הפך להיות בן רגע מקום לא סימפטי במיוחד ובמשך כמה שנים עמד בודד וכמעט נטוש.

השוק הישן בעפולה. צילום: רום מילשטיין
השוק הישן בעפולה. צילום: רום מילשטיין

לאחרונה הוא התאושש וקם לתחייה! יש המכנים אותו “המחנה יהודה של הצפון”, סמטאות קטנות מקושטות גרפיטי ואווירה תוססת ושמחה זה בהחלט כל מה שצריך כשהולכים לטייל בשוק, ואם יש אוכל טוב - מה טוב.
בכניסה לשוק תתקלו במסעדה נפלאה: #השוק 34.
בעלי המסעדה 4 שותפים צעירים, שפים ואנשי קולינריה מהאזור התאגדו יחד ופתחו את המקום הזה שמגיש מנות שוק, עם תפריט עונתי משתנה, אווירה קלילה, מוזיקה ואלכוהול משובח.
טעמנו סלט קיסר נהדר, עראייס דג משגע בתוך פיתה קריספית על הגריל, פילה דג על ריזוטו ארטישוק, וצלחת בשרים מעושנים מצוינת.

השוק 34. צילום: רום מילשטיין
השוק 34. צילום: רום מילשטיין
עראייס דג בשוק 34. צילום: רום מילשטיין
עראייס דג בשוק 34. צילום: רום מילשטיין

את הבשרים המעושנים הם מביאים מהמקום הסמוך שנקרא #האשכנזי. האשכנזי שייך ומנוהל ע”י אותם הבעלים והוא מתפקד יותר כדוכן טייק אווי של מגוון בשרים ונתחים מעושנים ומספק גם את מנות הבשר לאחותו הגדולה מסעדת השוק 34.
בקרוב יפתח ממש מול עוד מקום של הקבוצה, הפעם איטלקי - יש למה לצפות.

האשכנזי. צילום: רום מילשטיין
האשכנזי. צילום: רום מילשטיין

#צ’נג בה - יקנעם
מסעדה תאילנדית, אותנטית של ממש, נאמנה למקור ולטעם. חייבת להודות שהופתעתי לגלות את המסעדה הזו ששוכנת לה בכניסה ליקנעם, ממש על הכביש. ממש נחמד לדעת שיש איפה לעצור בפעם הבאה על הדרך.היינו כבר ממש מפוצצים אז רק טעמנו בקטנה, סלט פפאיה שהיה עשוי כהלכה, חריף וטוב ומנת קארי צהוב וחלב קוקוס מצוינת. בהחלט מקום שארצה לחזור אליו שוב ולטעום את כל התפריט.

צ'אנג בה. צילום: רום מילשטיין
צ’אנג בה. צילום: רום מילשטיין

 

פסטיבל טעמים בעמקים ה-16, 2-22/2/2020. פרטים נוספים באתר הפסטיבל

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar