רחלי מטפסת על קירות ירוקים: הכירו את הקיר הירוק DIY!

קירות ירוקים הוא טרנד חדש שתפס תאוצה רבה בזכות הקורונה! יותר ויותר אנשים בוחרים לגדל את הירקות והירוקים שלהם בבית או לקשט קיר אחד בפרחוניות שאין שנייה לה!

אם יש משהו מדהים שקרה בזכות הקורונה, זו העובדה שרבים התאהבו בגינון ובגידול של צמחים בבית. הסיפוק שבגידול, המסר החינוכי לילדים, ההתעסקות שמביאה איתה המון רוגע ושקט, וגם היופי שמביאים איתם הצמחים, הפכו את הגינון הביתי לאחד הדברים הכי משמחים שיש.

ואל כל אלה מתווסף אלמנט נוסף וחשוב - אם החלטתם לשתול צמחי מאכל תגלו שחלק מהתהליך כולל גם סיפוק אדיר באכילת הירקות, הפירות ועשבי התיבול ששתלתם וגידלתם באהבה.

עגבניות קירות ירוקים
עגבניות לא צומחות על המדף בסופר…

תחשבו איזה מופלא זה ללמד ילדים שהפלפל לא גדל על מדפי הסופר. איזה מדהים זה לאכול מה שבעונה ומה שנמצא מטר מהמטבח. לבשל עם מה שגידלתם בלי לקנות חבילה ענקית של סלרי, רק כדי לגלות אחרי שבוע שהעלים נרקבו וצריך לזרוק.

זה גם אקולוגי יותר, גם טעים יותר וגם חסכוני. ואם קיימות חשובה לכם (והיא חשובה) אז תגלו שהיא מתקיימת כאן בצורה מדהימה. ואגב, מעבר למסר החינוכי והקולינרי, הילדים זוכים ללמוד על אחריות אישית. תנו להם להיות אחראיים על חלק מהצמחים ואפשרו להם לגדל אותם וליהנות מהסיפוק שבצמיחתם.

אז איך עושים את זה בלי לקנות בית עם גינה ענקית? איך מגדלים גם אם אין דונמים של מרחבים? מסתבר שכל אחד יכול לגדל גינה בבית. כן, גם אם המרפסת שלו קטנה וגם אם אין בכלל מרפסת בבית.

אז תכירו את הקיר הירוק! מדובר באחד המיזמים המופלאים שיש, שמאפשרים לגדל צמחייה לגובה, בכל גודל שתרצו, במקום לתפוס שטח שצמוד לקרקע. כן, אפשר להתקין אותו גם בסלון, בחדרים או בשטחים סגורים (יש צורך בהוספת תאורה מיוחדת שהיא גם חסכונית בחשמל).

הכירו את הקיר הירוק
הכירו את הקיר הירוק

איך זה עובד? הכי פשוט שיש. מקבעים היטב את הקיר הירוק לקיר, ממלאים תערובת לקירות ירוקים בתוך התאים ושותלים צמחי נוי או צמחי מאכל. כך שאת הקיר הירוק תוכלו להתקין די בקלות בעצמכם או לבקש שיגיע מתקין מוסמך שיתקין לכם את הקיר, וגם ייעץ לכם בנוגע לצמחייה המתאימה לאור ולמיקום של הקיר הירוק.

ואם אתם מאלה שתמיד חוששים שלא תצליחו לגדל את הצמחים כי תשכחו להשקות, גם על זה חשבו בחברה וניתן להתקין השקיה אוטומטית עם טפטפות שמטפטפות את כמות המים המדויקת לכל צמח. אדיר!

אז מה שותלים? כמעט כל מה שתרצו. מפרחים וצמחייה ירוקה ועד עשבי תיבול וירקות כמו פלפלים חריפים, תותים, חסה, בצל ירוק, עגבניות שרי ועוד ועוד. הקיר המיוחד הזה מחזיק מעמד שנים, והוא ניתן לאחסנה ושימוש חוזר במקומות נוספים שתרצו.

אגב, למקרה שתהיתם למה דווקא קיר ירוק ולא אדניות למשל? אז מעבר ליתרון הברור שבשתילה אנכית שלא תופסת מקום על הקרקע ומונעת כאבי גב, יש עוד כמה יתרונות ברורים:
1. ההשקיה מתבצעת כל 2 שורות, ובזכות התא העשוי מבד המים מתנקזים כך ששורה אחת משקה את השורה שמתחתיה, ולכן מי ההשקיה מנוצלים ממש ב-100%.
2. מבנה התאים המיוחד, יחד עם התערובת הייעודית, מאפשרים חדירת חמצן לבית השורשים, מה שהופך כל תא למאוורר, דבר שמאפשר לשורשים להתפתח במהירות ולהימנע מריקבון ומחלות.
3. יתרון נוסף הוא שבגלל מבנה תאי הבד, הצמח מצליח לספוג דשנים וחומרי הזנה בזריזות.

נכון שזה מהמם? צילום: רחלי קרוט
נכון שזה מהמם? תכנון, עיצוב וביצוע: אקזוטי גן 2007 בע”מ

ועכשיו כשגידלתם המון עשבי תיבול וירוקים, פירות וירקות, מה עושים איתם? מה לא.

אתם יכולים לטחון את כל עשבי התיבול ולהוסיף אגוזים ושמן זית ולהכין פסטו משגע (כן, לא חייבים רק בזיליקום לפסטו) שאפשר למרוח על לחם, להוסיף לתבשילים ומאפים או לשדרג איתו פשטידות. באותו אופן ניתן להכין גם צ’ימיצ’ורי עם עגבניות שרי וסלרי. עם הפלפלים החריפים מומלץ להכין רוטב צ’ילי חריף שנשמר חודשים ארוכים במקרר ואת עלי החסה ניתן וכדאי להוסיף גם לשייקים ולא רק לסלט. תקבלו בוסט של בריאות ורעננות.

את כל היופי הזה תוכלו למצוא כאן

ולפני שאתם מטפסים על הקירות, יש לנו עוד הפתעה משמחת: הנחה של 10% לכל מי שרוכש דרך הקופון kirot20

אם תרצו להתייעץ עם מומחה בתחום, שיעזור לכם להתאים את הצמחים האהובים עליכם ואת גודל הקיר שמתאים למרפסת הביתית, לחצו כאן לצ’אט או לשיחת וואטסאפ.

קטגוריות

תגובות (12)

Avatar

      Avatar
      מערכת Foody

      אפשר לחפש ברשת אנשי מקצוע מתאימים.

    Avatar
    חנה תהילה רגב

    בס”ד בהצלחה זה מהמם איזה רעיון. הלוואי וזה לא עולה המון

הצג עוד