1

איך מחליפים חמאה במרגרינה במתכון פרווה?

FOODY עונים על שאלות
1 תשובות
0 הצבעות
1
מרגרינה היא תחליף נפלא לחמאה, כאשר רוצים להפוך את המתכון - למתכון פרווה. הטעם של מרגרינה וחמאה דומה, המרקם שלהן דומה וניתן להשתמש בהן במתכונים דומים, כמו עוגות, תבשילים, טיגון ועוד. חמאה נחשבת לבריאה יותר ולבעלת טעם עשיר ומעודן יותר משל המרגרינה. אבל המרגרינה, עשויה בבסיסה משמנים צמחיים, היא אלטרנטיבה קולינרית נוחה לשומרי הכשרות ולאנשים המתמודדים עם רגישות לחלב. כיום ניתן גם למצוא למרגרינה גרסאות משופרות (כמו מרגרינה לייט ומרגרינות עם כמות שומן טראנס מופחתת).

מרגרינה צהובה בגלל צבע מאכל שמוסיפים לה, חמאה צהובה בשל נוכחות של ויטמין A בתוכה. 

בשורה התחתונה חמאה היא בעלת טעם עשיר יותר, היא תורמת למרקם, היא בריאה יותר, עשויה מחלב אמיתי ומעט מים עדיפה לשימוש.

אבל כשאין ברירה - ניתן לבחור במרגרינה ולהחליף חמאה במרגרינה. 

אז איך מחליפים חמאה במרגרינה?

יש מתכונים שבהם לא מומלץ להחליף חמאה במרגרינה. לדוגמה במתכוני עוגיות, בהם החמאה תורמת לנימוחות ואילו מרגרינה גורמת לפריכות. 
כשמחליפים חמאה במרגרינה, חשוב לבחור במרגרינה כמה שיותר בריאה, עם כמה שפחות שומן טראנס. 

חשוב לזכור שמרגרינה דלת שומן תכיל הרבה מים, לכן עלולה לפגוע באיכות המזון שאתם מכינים. לדוגמה אם אתם משתמשים בה להכנת פשטידה וכתוב במתכון שצריך חמאה, הכוונה היא שהחמאה תתרום לטעם ולמרקם. אם תשתמשו במרגרינה דלת שומן - היא לא תהיה תחליף טוב לחמאה. היא עלולה להפוך את הפשטידה לרכה מדי לדוגמה. 
בעת הכנת עוגות, יש לקחת בחשבון שעלולה לצאת לכם עוגה לא מספיק אוורירית אם לא תקפידו להכין אותה כראוי. כאשר מכינים עוגה עם חמאה, מקציפים אותה עם סוכר לסירוגין. 

לשאלות נפוצות על שמנים ושומנים באפייה, לחצו כאן >>

מתכונים נוספים שכדאי לכם לנסות

שאלות קשורות

קטגוריות