מלכת המטבח העיראקי נמצאת בכלל בבת ים

אושרי כהן מטורף על אוכל עיראקי, ואם הוא ביתי ומשובח - הוא לא יכול להפסיק לזלול. בואו לגלות איפה בבת ים אפשר לאכול קובה מושלמת בעבודת יד של מלכת המטבח העיראקי

אני אוהב להגזים, זה ידוע לכול. אבל באמת שהפעם אין בי ולו שום טיפת גוזמאות what so ever.

אבל למה אני כותב לכם את זה? כהכנה למשפט הבא: רחל סגמן היא בשלנית האוכל העיראקי הכי טובה בארץ. נקודה. וכן, אני מבין שיש עוד מלכות של המטבח העיראקי אי-שם בחוץ, אבל רחל היא עילוי.

גילוי נאות - את רחל פגשתי לפני מספר שנים דרך חברות עם בתה, אירית. כשהתבקשתי למצוא בשלנית, רחל הייתה הראשונה שעלתה לי לראש. לפני כשלוש שנים, זכיתי לאכול את האוכל שלה בפעם הראשונה ומאז - התאהבתי.

הגענו לביתה של רחל הממוקם בבת ים, בסמיכות לטיילת ולאוויר המלא מלח (שלי אישית, עושה חשק לאכול). ביקשנו מרחל להכין לנו 3 מנות לבחירתה, אך רחל כרחל הגזימה לחלוטין והכינה 12 מנות מ-ש-ג-ע-ו-ת. היריעה קצרה מלהכיל, אך אסקור בפניכם את היהלומים שבכתר (ויש לא מעט).

חוויית הצפייה ברחל מבשלת היא לא פחות ממרתקת! לעולם לא אבין כיצד אישה אחת מלהטטת בין 10 סירים במקביל ותוך כדי מצליחה להשחיל מילים ולספר על המסורת העיראקית ומשפחתה.

אם הייתי צריך לבחור את המנה האהובה עליי, הרי שמדובר במוסקה. חצילים ממולאים בבשר בקר עם בצל, שקועים ברוטב עגבניות חמוץ-מתוק בליווי בצל שהיטגן לו במשך כמעט שעה.

מוסקה חלומית. צילום: מיכאל מורוזוב
מוסקה חלומית. צילום: מיכאל מורוזוב

לא ניתן להעביר במילים את שילוב הטעמים המדהים שיש בין החומציות של הלימון, הסוכר (ולפעמים אף נענע!) והחציל עצמו. אני אישית אוכל את זה בתוך חלת שבת טרייה וחמה, עם ביס שעושה קריספ בכל פעם.

עוד טעמתי את עלי הגפן הממולאים - עבודת כפיים שמסתכמת ביצירת מופת ולא פחות. תענוג לראות את רחל מבשלת את עלי הגפן הטריים בעצמה, מנקה את האורז ובוררת את הגרגירים הטובים, מעניקה כמות נכבדת לכל עלה ומגלגלת מאות שכאלו. העלים מתבשלים ארוכות במים רותחים עם עגבניות ובשר כבש ותיבול קל. הטעם החזק של הכבש הופך עדין יותר במהלך הבישול ומעניק ארומה וטעם נפלאים לעלי הגפן. אישית, אני מעדיף את הגרסה עם הכרוב הלבן באותו אופן בישול.

עלי גפן ממולאים מבושלים עם בשר כבש. צילום: מיכאל מורוזוב
עלי גפן ממולאים מבושלים עם בשר כבש. צילום: מיכאל מורוזוב

ואיך אפשר לדבר על אוכל עיראקי בלי לדבר על קובה? רחל הכינה כל כך הרבה מינים וסוגים, שיהיה לי קשה לבחור קובה אחת ספציפית. קובה סלק, קובה במיה, קובה אורז, קובה חמוסטה, קובה מבושלת ואז מטוגנת ועוד ועוד…

קובה סלק משגע. צילום: מיכאל מורוזוב
קובה סלק משגע. צילום: מיכאל מורוזוב

אבל אם הייתי צריך לבחור אחת בלבד, אתם שואלים? אז בוודאות שהייתה זאת הקובה במיה (וגם ביס מאחת הווריאציות המטוגנות). יש משהו מטריף בשילוב של לימון, נענע, סוכר ועגבניות שפשוט מנצח בכל פעם. הקובה עצמה עשויה לתפארת עם שוליים סימטריים ועובי אחיד. אצל רחל, חלק מהקובות עשויות מסולת שעורבבה עם בשר עוף (פטנט!), פעולה שמעניקה יציבות ומרקם מעניין יותר לכדור.

קובה מטוגנת שאי אפשר להפסיק לאכול. צילון: מיכאל מורוזוב
קובה מטוגנת שאי אפשר להפסיק לאכול. צילון: מיכאל מורוזוב

אז בפעם הבאה שיש לכם קרייבינג לאוכל ביתי מהעדה העיראקית, והסבתא הפולנייה שלכם לא ממש יודעת לספק את הסחורה, מציע לכם להרים טלפון לרחל ולהזמין אוכל ביתי מושלם לקחת הביתה וליהנות עם כל המשפחה.

רחל סגמן
אוכל עיראקי ביתי בהזמנה מראש בלבד
בת ים
050-7772172

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar