פלפל נקבה\זכר? יש דבר כזה בכלל?

פלפל - אחד הירקות הכי נפוצים במטבח שלכם ואחד הירקות שלגביו יש הכי הרבה שמועות משונות. באנו לעשות סדר ולגלות את האמת על הפלפלים (שאינם חריפים)

מהי זהותו המינית של הפלפל?

נתחיל באחת השמועות המפורסמות ביותר. זהותו המינית של הפלפל נקבעת על פי מספר האונות שלו (הסימון לפלחים בתחתית הפלפל), 3 אונות לזכר ו4 אונות לנקבה. (פלפל עם 2 אונות הוא פלפל א-בינארי שהחליט לא למגדר את עצמו).

ובכן, מדובר בשטות גמורה. פלפל, בדיוק כמו כל פרי אחר מקורו בשחלה (האיבר הנקבי של הצמח) ולכן מדובר תמיד בנקבה. מספר האונות שאנחנו רואים בתחתית הפרי מושפע ממספר עלי השחלה של הצמח. בפלפל יש בין 2-5 עלי שחלה. עלי השחלה מתגבשים יחד ויוצרים את צורתו של הפרי.

האם מספר האונות של הפלפל משפיע על המתיקות שלו?

גם זו עובדה שגויה. מספר עלי השחלה לא קובע שום דבר ביחס לטעמו של הפלפל שלכם ולכן, תחסכו לעצמכם את הדקות שאתם מבזבזים בסופר כדי לאתר דווקא את בעלי 3 האונות.

כיצד נקבע צבעו של הפלפל?

השמועה אומרת שכל הפלפלים בצבעים השונים הם בעצם אותו דבר ומה שמבדיל ביניהם הוא זמן הקטיף. זו שמועה חצי מבוססת.

אכן, כל הפלפלים מתחילים בצבע הירוק וככל שישארו יותר זמן על השיח יבשילו, יאבדו את צבעם הירוק (פירוק הכלורופיל) ויקבלו צבע אחר (תלוי פיגמנט). עם זאת, לא כל הפלפלים יקבלו צבע אדום. לפלפלים זנים רבים ועל פי הזן יקבע צבעו הסופי של הפלפל. זן פלפל כתום לדוגמא לא יהפוך לאדום אם נמתין הרבה זמן, הוא פשוט יירקב. זן אדום אמנם יראה כתום במהלך הבשלתו אך לא ייחשב לבשל טרם הגעתו לצבעו האדום.

אתה גמבה? לא, אני פלפל.

מכירים את הבדיחה? יופי, תשמחו לשמוע שהיא אמיתית לחלוטין. בישראל יש נטייה לקרוא לפלפל אדום מתוק בשם גמבה. האמת היא שהגמבה שלנו מקורה בזן איטלקי של פלפל אדום בשם גמבו שהובא לישראל בשנות הארבעים וכבר לא נמכר בישראל שנים רבות בשל חיי המדף הקצרים שלו. כיום לא תמצאו בישראל את הגמבה אלא זנים תואמי אקלים של פלפל אדום מתוק.

כיצד נאחסן את הפלפל?

בניגוד לירקות אחרים (עגבנייה וחציל לדוגמא) הפלפל דווקא אוהב קור (4-7 מעלות) ולכן המקרר הוא אידיאלי עבורו. עבור הפלפל הירוק (שנמצא במצב לא בשל לגמרי) הטמפרטורה האידיאלית היא 21 מעלות (מחוץ למקרר). אפשר להאריך את חיי המדף אם נשים את הפלפל בשקית ניילון מחוררת יחד עם נייר סופג לספיגת הלחות הנוצרת מנשימת הפרי.

תודו שהופתעתם…

יקרת שכטר היא טכנולוגית מזון, בעמוד האינסטגרם שלה מחכים לכם עוד ניסויים מעניינים.

אל תשארו רעבים, הנה לכם כמה מתכוני הפלפלים הכי מומלצים -

מתכון ב-10 דקות - מרק עגבניות ופלפלים טעים

מרק-עגבניות-ופלפלים
מתכון ב-10 דקות – מרק עגבניות ופלפלים טעים
מתכון של מרק עגבניות ופלפלים שקוצר מחמאות שמכינים ב-10 דקות, מלא בויטמינים וטעמים חורפיים. עם פלפל אדום וגזר שמוסיפים מעט מתיקות ומחממים ימים אפורים
שמרו

 

צהריים אליפות! עוף חמוץ מתוק שילדים ממש אוהבים

צהריים אליפות! עוף חמוץ מתוק שילדים ממש אוהבים
בשנות ה-80 האמהות שלנו הכירו את המטבח הסיני (תודה לאהרוני ורות סירקיס). לכבוד האמהות שלנו שהקפיצו, קבלו מתכון מושלם של עוף חמוץ מתוק עם כל המצרכים הפשוטים שיש בבית
שמרו

 

פטריות מטוגנות קוריאניות: פטריות קריספיות עם רוטב נהדר

פטריות מטוגנות קוריאניות: פטריות קריספיות עם רוטב נהדר
תשכחו כל מה שאתם יודעים על פטריות מטוגנות, ודמיינו אותן עסיסיות מבפנים, קריספיות מבחוץ, ומשתכשכות ברוטב חריף מתוק. אתם עדיין כאן?
שמרו

 

על האש מבלי לצאת מהבית: שיפודים עם ירקות וטופו צלויים

שיפודי ירקות1
על האש מבלי לצאת מהבית: שיפודים עם ירקות וטופו צלויים
צבעוניים וטעימים - שיפודים עם שלל ירקות מגוונים וטופו מהמם שלא דורשים הכנות מיוחדות או מנגל זמין! רוצו להכין!
שמרו

 

מהיר וטעים: סלט פלפלים קלויים עם שקדים ויוגורט עיזים

סלט פלפלים2
מהיר וטעים: סלט פלפלים קלויים עם שקדים ויוגורט עיזים
שילוב מושלם של פלפלים קלויים ויוגורט עיזים! מתכון להכנת סלט פלפלים קלויים מתובלים קלות על מצע יוגורט עיזים ושקדים
שמרו

קטגוריות

תגיות

תגובות (2)

Avatar

      Avatar
      מערכת Foody

      שלום