בפלורנטין מתחבאת מסעדה רוסית זולה וטעימה ויצאנו לבדוק אותה

מסעדות רוסיות בתל אביב הן עניין די נדיר, אבל ממש בלב שכונת פלורנטין מצאנו מסעדה רוסית חדשה וקטנה עם אוכל טעים וזול במיוחד. כל הפרטים בפנים

מסעדות רוסיות טובות הן עניין די נדיר בארץ. אמנם יש לנו קהילה רוסית גדולה למדי, וכבר סיפרנו לכם על מסעדה רוסית טובה בבת ים, אבל נראה שרוב המסעדות של הקהילה הן מעין מסעדות אירועים גדולות שפתוחות רק לאירועים שהוזמנו מראש ולא ממש מסעדות שאפשר פשוט להיכנס ולאכול בהן. לפני כמה חודשים נפתחה בשקט נטשקה, מסעדונת רוסית קטנה, ארבעה שולחנות בסך הכל, בשכונת פלורנטין עמוסת המסעדות והבארים. בהחלט מיקום לא שגרתי למסעדה שכזו.

התפריט של המסעדה לא גדול, ובעצם מורכב משני עמודים, אחד עם מנות צמחוניות ואחד עם בשריות. המנות מגיעות מכמה מטבחים מאיזור ברית המועצות ולא רק מרוסיה. קצת אוכל אוקראיני, קצת אוכל בוכרי ואפילו קצת קווקזי.

התחלנו את הארוחה עם קערה קטנה של סלט אוליבייה (10 שקלים). אוליבייה הוא בעצם השם הרוסי לסלט תפוחי האדמה שכולנו מכירים, רק שכאן הוא מגיע עם לא מעט שמיר בנוסף לתפוחי האדמה, הביצים, הגזר, המלפפון החמוץ והאפונה. הגרסה של של נטשקה ביתית מאוד, לא עמוסה ביותר מדי מיונז, והיא אחלה פתיחה לארוחה, במיוחד המחיר הזה.

סלט אוליביה, נטשקה. צילום: גיל גוטקין
סלט אוליביה, נטשקה. צילום: גיל גוטקין

מיד אחרי הסלט הוגש לשולחן דולמה (20 שקלים). כרוב ממולא די ענק ברוטב עגבניות עם כמה פרוסות דקות של תפוח אדמה. אם גדלתם עם סבתא סובייטית כמוני, הכרוב הזה יזכיר לכם מיד את הבית שלה. מכינים אותו ממש כמו שהיו מכינים אצלנו בבית (רק שאצלנו הם היו קטנים הרבה יותר). הכרוב מתבשל שעות ארוכות, כך שהוא רך לגמרי, הרוטב חודר דרכו והופך את מלית האורז והבשר לעסיסית. הפרוסות של תפוח האדמה שמוגשות בצד לא מוסיפות המון, אבל הן סוג של נשנוש צד חביב. במחיר הזה גם מדובר במנה נדיבה ביותר.

דולמה - כרוב ממולא, נטשקה. צילום: גיל גוטקין
דולמה - כרוב ממולא, נטשקה. צילום: גיל גוטקין

המנה הבאה שהזמנו נקראית קורזה (48 שקלים). מדובר בעצם בכיסונים קטנים, שהם הגרסה הקווקזית לכיסוני המנטי הבוכרים, למי שמכיר. עשרה כיסוני בצק מבושל ממולאים בבשר ובצל. ההבדל בין המנטי לכיסוני הקורזה האלה הוא שהמילוי פה מתובל בתערובת תבלינים שצובעת אותו מעט באדום ולוקחת את הטעם שלו לכיוון קצת יותר מזרחי. יחד עם הכיסונים קיבלנו קערית קטנה של רוטב עגבניות עם שום (המון שום!) שהיה כיף לטבול בו את הכיסונים. בסך הכל מדובר במנה די גדולה ומשביעה, אבל כדאי לחלוק אותה עם עוד מישהו כדי שלא תשעמם אתכם.

כיסוני קורזה, נטשקה. צילום: גיל גוטקין
כיסוני קורזה, נטשקה. צילום: גיל גוטקין

כיסוני הוורניקי (40 שקלים) הם כיסונים דקים ושטוחים, ממולאים במחית תפוחי אדמה. לצידם הגיעו קעריות קטנות, אחת עם שמנת חמוצה כמיטב המסורת והשנייה עם רוטב פטריות חם. שני הרטבים התאימו היטב לכיסונים הרכים. השמנת החמוצה הוסיפה להם טעם נוסטלגי ורוטב הפטריות, נוסטלגי בקטע טוב גם הוא, השתלב נהדר עם תפוחי האדמה שבמילוי.

כיסוני ורניקי, נטשקה. צילום: גיל גוטקין
כיסוני ורניקי, נטשקה. צילום: גיל גוטקין

כבר כמעט ולא נשאר מקום לקינוח אבל בכל זאת הייתי חייב לנסות את קינוח הבלינ’ציקי (25 שקלים), שאפשר אולי להכריז עליו בתור הקינוח הכי משתלם בעיר. 5 בלינצ’סים גדולים למדי, שמוגשים כאן בשיטת עשה זאת בעצמך. הם עצמם מגיעים מקופלים ורכים כשלצידם קעריות עם חלב מרוכז, ריבת דובדבנים מעולה ותוספת קצת פחות מסורתית אבל לא פחות טעימה של נוטלה. בכל בלינצ’ס אפשר לשים שילוב קצת אחר של התוספות. כיף לשים יחסית מעט מהן, כי הבצק של הבלינצ’ס כל כך טעים בפני עצמו, שחבל לכסות את כל הטעם הזה בנוטלה או חלב מרוכז אגרסיביים.

בלינצ'יקי, נטשקה. צילום: גיל גוטקין
בלינצ’יקי, נטשקה. צילום: גיל גוטקין

 

יחד עם שירות חמוד ומקסים, נטשקה היא המסעדה הקטנה והמשפחתית שפלורנטין היתה צריכה כל כך. אוכל פשוט, ביתי וטעים בטירוף, במחירים סבירים. מה בעצם צריך יותר מזה?

נטשקה

זבולון 30, תל אביב יפו

ימים ראשון-שבת: 12:00-23:00

053-6962554

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar