המסעדת התאילנדית הסודית של ראשון לציון שאתם חייבים להכיר

בראשון לציון מתחבאת מסעדת סקון נקון, מסעדה תאילנדית קטנה ואותנטית. גיל גוטקין יצא לבדוק עד כמה טעים שם ועד כמה האוכל דומה למקור התאילנדי

למרות שנדמה לרוב הישראלים שאוכל תאילנדי מאוד נפוץ בארץ, וכמעט כל אחד יודע מה זה פאד תאי, האמת היא שמסעדות תאילנדיות אמיתיות הן עניין די נדיר בארץ. בהרבה מסעדות אסייתיות מופיעות מנות תאילנדיות לא מעטות, אבל אוכל תאילנדי אותנטי באמת קשה למצוא.

מסעדת סקון נקון בראשון לציון היא בדיוק מסעדה מהסוג הזה, של אוכל תאילנדי אותנטי ואמיתי. כבר יותר משלוש שנים שהיא קיימת מתחת לרדאר של רוב הפודיז ואפילו של תושבי ראשון לציון, שכמעט ואינם מכירים אותה. המסעדה קטנה יחסית, ושעות הפתיחה מתעתעות מעט, כך שמדובר בסוג של סוד לא ממש סודי, אבל גם כזה שבעיקר עובר מפה לאוזן, והגיע הזמן שיותר אנשים יכירו אותו.

מאחורי סקון נקון עומדים בני הסוג דני ורותי (רותיארת) שקד. הוא ישראלי, היא תאילנדית, הוא מנהל את המסעדה והיא את המטבח. התפריט בסקון נקון מצומצם יחסית. כמה מנות ראשונות, שלושה מרקים וקצת יותר מנות עיקריות. כמו הרבה מסעדות משפחתיות בתאילנד, אפשר למצוא פה כמובן את כל הקלאסיקות של המטבח התאי ומי שאכל בתאילנד או מכיר את המטבח הזה, לא ימצא פה יותר מדי הפתעות.

התחלתי עם הפתיח האולטימטיבי של כל ארוחה תאילנדית כיפית: סלט פפאיה (37 שקלים). הסלט הגיע בדיוק כמו שהוא אמור להיות, המון רצועות של פפאיה ירוקה, עגבניות שרי חצויות, שעועית ירוקה פריכה, בוטנים, ורוטב עז טעם שמשלב את הטעמים שכל מאכל תאילנדי אמור לשלב: מתוק, מלוח, חמוץ וחריף. הוא לא היה חריף מדי (אפשר לבקש גם שלא יהיה חריף בכלל, אבל זו מנה שיכולה לשעמם קצת בלי לפחות מעט חריף). סלט פפאיה נהדר, בדיוק לפי הספר.

המנה הבאה היתה מרק טום יאם עוף (60 שקלים), גם הוא קלאסיקה נצחית של המטבח הזה. קערת המרק העצומה הגיעה בלווית קערת אורז, והרעיון הוא, בניגוד למרקים מערביים, למזוג מעט מהמרק על האורז, לאכול את החלק באורז שנרטב, וחוזר חלילה. המרק היה עשיר וטעים במיוחד, כשהטעם המוביל הוא הטעם המעט מתקתק של קרם קוקוס, כשאליו מתלווים שוב השילוב ההכרחי של מלוח, חמוץ וחריף. רצועות העוף הדקות הצליחו לשמור על עסיסיות, ויחד איתן שייטו במרק גם פטריות ועגבניות שספגו היטב את טעמי המרק העזים, שהאורז מצליח לאזן. קחו בחשבון שמדובר במרק ענק, ששני אנשים יכולים לחלוק בקלות רבה.

מרק טום יאם, סקון נקון. צילום: גיל גוטקין
מרק ענק שבקלות מספיק לזוג. צילום: גיל גוטקין

למנה עיקרית החלטתי דווקא להתעלם מהקלאסיקות ולקחת מנה שלא ראיתי בתפריטי מסעדות תאילנדיות אחרות וכנראה שאפשר לאכול רק פה. דג אמנון שלם ומפולט ברוטב שלושה טעמים (100 שקלים). הדג הענק מגיע לשולחן כשהוא נראה שלם במבט ראשון, אבל בעצם כבר במטבח פילטו אותו לגמרי, חתכו את הבשר לקוביות, טיגנו אותן, והחזירו לערימה ביחד עם הרוטב הדביק כשמעל פוזרו גם המון בוטנים, שום מטוגן ולמון גראס. יכול להיות שמכל התפריט דווקא לא מדובר במנה הכי אותנטית בעולם, אבל זה לא באמת משנה כשהיא כל כך טעימה. הרוטב החמוץ-מתוק ממכר ממש, וכיך לאכול ככה דג שלם כשלא צריך לדאוג לעצמות. השילוב של הפריכות של הדג יחד עם העסיסיות שלו כשכל התוספות מסביב פריכות גם הן, יוצר חווית אכילה שמזכירה אכילת חטיף פריך. יחד עם אורז בצד מדובר גם פה במנה שזוג ישבע ממנה בקלות, וגם יהנה בטירוף.

אמנון ברוטב שלושה טעמים, סקון נקון. צילום: גיל גוטקין
דג ממכר ממש. צילום: גיל גוטקין

לקינוח כבר לא היה מקום, אבל גם פה מדובר בתפריט שמכיל את הקלאסיקות, כמו בננה לוטי, אורז דביק עם מנגו או טפיוקה עם פירות. לפעמים כל מה שצריך זה את הקלאסיקות האלה, וסקון נקון היא בדיוק מסוג המסעדות שהלוואי שהיו לנו פה יותר כמוהן.

כתובת: רוטשילד 11, ראשון לציון

טלפון: 03-6499434

שעות פתיחה: שני-שישי: 12:00-15:00, 18:00-23:00. שבת וראשון - סגור

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar