מלך הקומפלט: חומוס עוזי פול

אבינועם ארביב שמע על מלך החומוס של השרון, ועל מנה אחת שלוקחת את כולן בסיבוב (של פיתה חמה, לכיוון השעון, אלא מה?) אז הוא בא לנגב ולספר על הכל

בתור אחד המאכלים הכי עתיקים שיש למזרח התיכון להציע, וכזה שמגשר בין לא מעט תרבויות, החומוס השריש את עצמו חזק בתרבות הקולינרית הישראלית. יש שיגידו שהוא אפילו מוזכר בתנ”ך, כשבועז הציע לרות לבוא ולנשנש איתו קצת חומוס, ממש כמו תחילתו של סיפור אהבה תיכוניסטי במרכז המסחרי השכונתי. וכיום, כמה אלפי שנים אחר כך, עם למעלה מ-600 חומוסיות ברחבי הארץ ועשרות אלפי טון חומוס שנאכלים כל שנה בישראל, כנראה שבועז הזה ידע מה הוא עושה כי כולנו מזמן נשבינו בקסם.

מפה לשם, שמעתי לי שמועה על מלך החומוס של השרון. ובתור מכור ל”משחקי הכס” שנגמרו לו כל העונות, רק אומרים לי “מלך” ואני ישר מגיע. בכל זאת, יש חסכים שצריך למלא, וגם בטן אחת עם הרבה מקום. אז נסעתי לעוזי חומוס פול, חומוסיה בסגנון עיראקי שבה לא מפחדים להגיש פול (אצלנו, הטריפוליטאים, פול הוא פחות או יותר אב מזון, אבל אצל אנשים מעדות מסוימות ואף יוצאי צפון עיראק, הוא עלול לזכות בביקור במיון הקרוב). עוזי פתח את הסניף הראשון בלב נתניה כבר לפני 31 שנה, ושם, לפי הבן שלו אבירם, הוא גילה את “המרכיב הסודי” שהביא אותו למתכון המושלם.

התפריט של המקום הוא בעצם אותה מנה אחת, מנצחת, בשם “הקומפלט” (32 שקלים) - שכל מרכיביה כתובים בגיר על לוח שתלוי על הקיר: חומוס, פול, גרגירים, ביצה קשה, טחינה, פטרוזיליה ושום, כשמעל הכל מפוזרים בנדיבות רוטב לימון פיקנטי, תבלינים ושפע של שמן זית. בין התבלינים, למתעניינים, תמצאו מלח, פפריקה, זעתר וכמון. בעיניי זה מצריך המון אומץ, וגם ביטחון, להגיש את אותה המנה לכל הסועדים, ועושה רושם שיודעים כאן את העבודה ולא מתביישים בזה.

עוזי חומוס פול. צילום: מיכאל מורוזוב
עוזי חומוס פול. צילום: מיכאל מורוזוב

המנה עצמה מוגשת, איך לא, בליווי פיתות חמות. לצידן תקבלו צלחת עם בצלים טריים, עגבניות, חמוצים וזיתים מרים ובשרניים, וגם סחוג ירוק משובץ באדום לאוהבי האקסטרה-ספייסי. צלחת סופר כיפית, ויש כאן את כל מה שצריך בשביל לרענן את הביס. אני לא יודע מתי בדיוק פיתחתי את הנטייה של לקחת פרוסת בצל, לנגב בה חומוס, ואז להניח על ביס של פיתה (יש שיגידו שהיא מולדת) - אבל השילוב הזה בעיניי הוא לא פחות מנפלא. חרפרף, מתקתק, קרמי ופריך ביחד.

בגזרת הקינוחים, ובכן, אין (מנה אחת כבר אמרנו?). אבל אחרי מנת קומפלט כזו, אני לא בטוח שצריך אחד (ואני לא מהממהרים לוותר, האמינו לי). לאחרונה כן נשברו כאן והחליטו להוסיף לתפריט מנה אחת נוספת של סלט ערבי (18 שקלים) לבקשת הקהל. בכל זאת, בניגוד למשחקי הכס, אצלנו הקיץ הוא זה שמגיע - וצריך משהו שיקליל את הצלחת. ואם הקיץ נהיה ממש קשוח ובא לכם ליהנות מהדבר הזה אפילו מבלי לצאת מהמזגן, ממש לאחרונה החלו לעשות כאן משלוחים.

אם כבר מכתירים אנשים, אז כיאה לשושלת מלוכה, בניו של עוזי פתחו שני סניפים נוספים: אחד בנתניה (אותו ביקרתי) ואחד בפרדס חנה-כרכור, שם הם ממשיכים לעשות חומוס באופן מסורתי כמו שאבא עשה וממשיך לעשות. והמתכון? אותו המתכון, ואותה המנה.

אז איך אמרו בעונה האחרונה של “משחקי הכס”? אחרי שמספיק אנשים יודעים משהו, זה כבר לא סוד - זה ידע. אז הנה, טעים פה ממש. כבר לא סוד, עכשיו אתם יודעים.

עוזי חומוס פול

כתובת: שדרות גיבורי ישראל 20, נתניה.

טלפון: 09-835-4448

שעות פתיחה: ראשון-חמישי: 11:00-22:00. שישי: 10:00-14:30. שבת - סגור.

 

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar