מסעדת ברבאטוב בהוד השרון: עושה כבוד לאוכל רחוב

מצאנו בהוד השרון בר קטן עם מנות אוכל רחוב מכל העולם, מהסוג שכיף לאכול עם הידיים. נסענו לטעום כמה מהן, והנה התוצאות הטעימות במיוחד

מי לא אוהב אוכל רחוב? כבר מאות שנים שרוכלים ובסטיונרים זיהו את הפוטנציאל האדיר שטמון בהיותו של האדם, ובכן, גרגרן מטבעו (ונואש לנשנוש על הדרך) כך התפתח מגוון עצום של מנות רחוב ברחבי העולם, שהפכו מזמן לאחד מסימני ההיכר הייחודיים של כל מקום על פני הגלובוס - מהדים סאם הסיני, דרך הצ’יפס ההולנדי, הקרפ הצרפתי, ועד לשווארמה הים-תיכונית. אבל בואו נגיע רגע להוד השרון, מבטיח לכם שכדאי.

כאן בהוד השרון, ליד כיכר מגדיאל, נמצא ברבאטוב, בר אוכל קטן וקצת נחבא אל הכלים שעושה כבוד לאוכל רחוב באשר הוא (מקור השם לסקרנים - הלחם מילים על בר שבא בטוב). ברבאטוב נפתח לפני כשנה וחצי על ידי השף אהד אמזלג, שלאחר 17 שנים במסעדות גדולות (כמו “טופולופומפו” האסיאתית) וניצוח על אירועים יוקרתיים (מסיבת הרווקות של בר רפאלי נחשב?) החליט שדברים טובים באים באריזות קטנות ופתח את ברבאטוב.

התפריט המחודש נסוב סביב מטבח רחוב מהארץ ומהעולם, ומחולק לסקשנים המתבקשים של דברים טעימים שבאים בתוך לחם, מנות בצלחת, וקטגוריה חדשה שמקבלת כאן כבוד גדול היא מלך ה”לאכול בידיים” - ההמבורגר. יש גם מספר מנות צמחוניות, אבל רוב המנות בברבאטוב שמות את הבשר במרכז המנה, ולאחרונה החלו למכור כאן גם עוף מעושן הביתה, ומבחר של בשרים נוספים להכנה ביתית כולל קציצות ההמבורגר.

פתחתי את הארוחה כאן עם אחת המנות הכי פופולריות בתפריט: עראייס (45 שקלים), בשר טלה צלוי בפיתה לצד ממרח לימונים כבושים וטחינה. בשר הטלה בעראייס הוא שומני ועסיסי מאוד, ומקבל חיבוק הדוק מפיתה פריכה פריכה שנצרבה משני צידיה. ממרח הלימונים הכבושים עוזר להרטיב את הביס, וטחינת הר ברכה ששמה הולך לפניה היא טבילה מצוינת לקראת הביס המיוחל.

עראייס, ברבאטוב. צילום: אבינועם ארביב
עראייס, ברבאטוב. צילום: אבינועם ארביב

המנה הבאה שטעמתי היא טחינה סבתא רומא (42 שקלים), טחינה עם קריצה לרומא שמוגשת עם פטריות צלויות, שמן כמהין וביצת עין, מוקפת בחצאי פיתה שמנמנים וחרוכים שמחכים בסבלנות. הטחינה עצמה קטיפתית ומשתלבת מצוין עם הטעם האדמתי של הפטריות. ביצת העין צלויה משני צידיה אבל עוד רכה מבפנים, בדיוק כמו שמשאלת הלב שלי קיוותה כשהמנה הונחה על השולחן, והחלמון שנשפך אל הטחינה יוצר ניגוב מושלם. סה”כ מנה מחומרי גלם בסיסיים, אבל איכותיים ומוכנים בקפידה. לא באמת צריך יותר מזה.

טחינה סבתא רומא, ברבאטוב. צילום: אבינועם ארביב
טחינה סבתא רומא, ברבאטוב. צילום: אבינועם ארביב

בינתיים התחממתי כמו שצריך, והחלטתי ללכת על המלצה חמה של השף. המפלצת שהונחה על השולחן היא כזו שהייתי שמח לפחד שהיא נמצאת לי מתחת למיטה בתור ילד. מדובר בהמבורגר קלאסי אנגוס (45 שקלים ללא תוספות) עם לימונים כבושים, חסה, עגבניה, בצל סגול ומלפפון חמוץ, עם מבחר תוספות: קציצה עסיסית נוספת, ביצת עין ובייקון טלה שנצרב על הפלנצ’ה (94 שקלים עם כל התוספות המוגזמות). כל זה נכנס בלחמניה שמנמנה, ומה כבר אפשר להגיד? אחרי דבר כזה לא תהיו רעבים. אף פעם. טוב, אולי הגזמתי, אבל בהחלט לכמה שעות טובות.

המבורגר, ברבאטוב. צילום: מיכאל מורוזוב
המבורגר, ברבאטוב. צילום: מיכאל מורוזוב

אחרי ההמבורגר כבר סגרתי את הבסטה, אבל אם חשקה נפשכם בקינוח תוכלו למצוא אותו בצורה של מלבי או קרם ברולה. קלאסי ובגובה העיניים, כמו הרבה מהמנות כאן. הכלים שעליהם מוגשות המנות אגב, הם מרהיבים ביופיים ויגרמו לכם לרצות לקחת אותם איתכם הביתה ובקבוקי האלכוהול המשקיפים מעליהם לא נמצאים שם לחינם, כי בין השעות 16:00 ל-19:00 יש כאן האפי האוור משמח עם 1+1 על הבירות ו-15% הנחה על התפריט. למרות שכל שעה שתבחרו להגיע לכאן כדי למלא את הבטן ולספוג מהאווירה האורבנית, היא שעה שמחה בהחלט.

ברבאטוב

כתובת: הידידות 9, כיכר מגדיאל, הוד השרון.

טלפון: 058-652-2222

שעות פתיחה: ראשון-חמישי: 11:00-22:15. שישי: 11:00-15:00. שבת - סגור.

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar