נורדאו 2 – מבית קפה צנוע להיכל פטיסרי

בלב שכונת הרצליה ב' מסתתרת "נורדאו 2", קונדיטוריה ובית מאפה עם קריצה צרפתית שתתחרטו שלא הכרתם קודם. אבינועם ארביב יצא לבדוק כמה טעים שם. רמז: מאוד

אני אוהב פחמימות. תביאו לי אותן - מתוקות, מלוחות, רכות או פריכות, קלויות בתנור או קלילות ונמסות בפה. הייתי יכול לכתוב להן שירי אהבה אם זה לא היה דבר מוזר מאוד לעשות. אני חושב שאחד הדברים הכי נעימים בחייו של אדם הוא מקום מעולה לשבת בו לכוס קפה טוב, לצד עוגה או מאפה טרי, מקום כזה שאפשר לקחת ממנו פינוקים לדרך או לקנות ממנו לחמים מיוחדים שיחכו לנו בבית כל בוקר.

בנורדאו 2 מצאתי את מבוקשי. בית מאפה וקונדיטוריה קטן ושכונתי בהרצליה, עם ויטרינה צבעונית, יפיפייה ועמוסה בדברי מאפה, שאת הניחוחות הבוקעים ממנה ניתן לזהות כבר מבחוץ. בצד הפנימי של נורדאו 2 תמצאו את הקונדיטוריה והאזור שבו נוצרים כל הדברים הנפלאים שנאפים כאן, ותוכלו לראות את הקסם קורה ממש מול עיניכם. שם גם תוכלו לרוב למצוא את השף-קונדיטור מולי בראל (בכר), שתחת החופש שנותן לו הבעלים של המקום, מתן גרמה, יוצר קינוחים יצירתיים, ייחודיים ומלאי השראה. “מה שמייחד אותנו”, מספר בראל, “שנורדאו 2 הוא אמנם מקום של שירות עצמי, אבל כל העובדים נותנים פה אקסטרה, כך שהלקוח לא ממש מרגיש שהשירות עצמי”. גרמה הבעלים מוסיף, “בזכות מולי, המקום הפך ממשהו קטן ושכונתי למה שהוא היום”, כשהוא מתכוון לעובדה שהמקום כבר לא כזה צנוע, אלא הפך במהלך ארבע וחצי השנים האחרונות לאימפריה של מוצרי פטיסרי ובולנז’רי איכותיים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nordau 2 - נורדאו 2 הרצליה (@nordau2) on

אפשר למצוא פה מאפים קלאסיים בסגנון פטיסרי צרפתי, אבל גם לא מעט כאלה עם טוויסט מיוחד ופרשנות של השף. בגזרה המתוקה מככבים להם מאפי בוקר שונים, קרואסונים מתוקים, פחזניות, עוגיות (יש גם טבעוניות), מקרונים צרפתיים ועוגות ראווה אישיות. בגזרה המלוחה, אבל הלא פחות מפנקת, אפשר למצוא קרואסונים מלוחים, מקלות ומאפי בצק עלים, קישים, וכמובן לחמים ולחמי בריוש שונים (אם אתם בחשק למאנץ’, כריכונים מהלחמים יחכו לכם ליד הקופה). הסקרנים מביניכם יוכלו להציץ בחשבון האינסטגרם מעורר התיאבון של המקום, שמתוחזק היטב ומתעדכן בכל מה שחם פה.

עוד לפני שהספקתי לבחור מה מתחשק לי הגניבו לי פחזנית (6 שקלים) קטנה ומלאה בקרם פטיסייר. הבצק הרבוך היה קליל ונעים, עם ציפוי מתפצפץ בחלק העליון ומילוי של קרם ונילי ועשיר במיוחד .

טעמתי גם מאפה זיתים, טימין וגאודה (18 שקלים) חמים ושמנמן, שהדגש העיקרי בו הוא הבצק. והבצק - טעים, מה לעשות. תיבלון הזיתים והטימין מודגש, וגרעיני הדלעת מעליו נותנים קראנץ’ כיפי.

לסגור את פינת המאפים בחרתי במאפה שמרים, תפוחים ושקדים (12 שקלים), מעטפה קטנה של בצק עם ציפוי סוכר מתפצפץ ושברי שקדים. בתור אוהב גדול של בצק שמרים רך וחמאתי, הבצק היה מעט פריך מדי לטעמי, אבל מילוי התפוחים טוב והביצוע מהודק.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nordau 2 - נורדאו 2 הרצליה (@nordau2) on

את הקינוח הבא בחרתי עם העיניים, מאלה שאתם מסתכלים עליהם ויודעים שזה זה. “דונה” אוכמניות וקוקוס (32 שקלים) קינוח ראווה מרהיב ביופיו עם תחתית פריכה, שכבת מוס קוקוס, מילוי אוכמניות, מוס פירות יער וכל זה מצופה בגלסאז’ סגלגל מבריק שנעוצים בו שברי קוקוס קלויים. בניגוד למראה המעט מתעתע, מדובר בקינוח קליל ומרענן מאוד שאפשר לקחת ממנו כפית ועוד כפית. השילוב של האוכמניות עם הקוקוס עובד מצוין ואף אחד מהטעמים הדומיננטיים האלה לא נאבד בתוך השני.

נורדאו 2 התגלה כפינת חמד שכונתית, חמימה ואינטימית שהייתי שמח לפתוח בה את הבוקר. חווית השירות והאירוח כאן היא נעימה, הקפה איכותי, וכל האווירה של המקום משדרת אנרגיה חיובית של יצירה ועשייה. עשו כמוני ופנו איזו חצי שעה לבוא לשתות כאן קפה, לקטוף איזה מאפה מתוק או קינוח, לשבת בשולחנות הקטנים והנעימים שפונים אל הרחוב, וליהנות מהחיים האלה כמו שצריך.

 

כתובת: נורדאו 2, הרצליה.

טלפון: 09-955-8444

שעות פתיחה: ראשון-חמישי: 7:00-20:00. שישי: 7:00-16:00. שבת - סגור.

 

 

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar