ראש בראש: שני דוכני בוריק בחולון

בחולון יש שני דוכני בוריק - אחד ותיק בן 30 שנה ואחד שנולד ממש השנה. יצאנו לאכול בשניהם כדי להכריע סופית: איפה אוכלים את הבוריק הכי טעים בחולון

כמעט לכל עיר יש את מוסדות האוכל הוותיקים שלה, שרק מי שגדל בעיר וחי בה שנים מכיר. לחולון, בין עוד כמה מוסדות, יש כבר מעל 30 שנה את דוכן הבוריק של אליס. בכל בוקר אליס פותחת את הדוכן הקטן שלה, מוכרת בוריק לכל מי שמגיע, כולל כמעט כל השוטרים והפקחים של העיר, וסוגרת אחר הצהריים.

ממש בתחילת השנה, נפתח בחולון עוד דוכן בוריק, מתחרה צעיר לדוכן של אליס, הבוריק של צ’ונה. הבוריק של צ’ונה מגיע מבית צ’נטרו, מוסד פלאפל שקיים בעיר כבר משנת 69. אז יצאנו לבדוק, איזה בוריק יותר טעים, של אליס או של צ’ונה?

בוריק. צילום: גיל גוטקין
שמן רותח ובוריק, מי צריך יותר מזה. צילום: גיל גוטקין

הגענו על הבוקר לדוכן הקטן של אליס, שמתחבא בין כמה בתי מגורים. אליס לא היתה מוכנה כל כך להצטלם ולכן הזמנו אצלה את הבוריק וצילמנו בצד. חוץ מבוריק אפשר לקנות אצל אליס גם חביתה בפיתה, וזהו בערך. יש גם סיגריות, וכמה סוגים של סוכריות ומסטיקים ממש כמו פעם במכולת, אבל לפה באים בשביל בוריק, בלי משחקים.לכאן באים כדי להזמין, לאכול וללכת. אין אפילו איפה לשבת למעט אדניות של הבניינים הצמודים עליהן אפשר לשבת.

הזמנו את שני סוגי הבוריק שמוכרים כאן (ובעצם ברוב דוכני הבוריק) בוריק עם ביצה (6 שקלים) ובוריק עם תפוחי אדמה שהחלטנו לקחת בפיתה (8 שקלים). ולכל מי ששואל בתמימות עכשיו “בוריק בפיתה?”, דעו לכם שמדובר בשילוב מופלא. נכון שלא נהוג לאכול פחמימה בתוך פחמימה, ופה עוד מדובר על פחמימה בתוך פחמימה בתוך פחמימה (תפוח אדמה - בצק בוריק - פיתה). נשמע מופרך, אבל באמת שמדובר בשילוב מושלם. הפיתה רכה, בתוכה בצק הבוריק פריך וקראנצ’י ובתוך הכל תפוחי האדמה ששוב מוסיפים רכות. רך ואז קריספי ואז רך, מה יכול להיות יותר טוב מזה?

בוריק ביצה, הבוריק של אליס. צילום: גיל גוטקין
בוריק ביצה, הבוריק של אליס. צילום: גיל גוטקין

התחלנו כמובן עם בוריק הביצה, כי הכי כיף לאכול אותו כשהוא רותח והביצה עוד רכה. מדובר במאכל פשוט למדי, וכשהוא עשוי טוב, הוא אחד הדברים המענגים שיש. הבוריק של אליס הוא בדיוק כזה. בצק דקיק וסופר פריך, ביצה רכה אבל לא רכה מדי, כך שיחסית עוד אפשר להשתלט על הנזילות שלה, ומעט מלח שמתבל אותה בעדינות. שלמות של כמה ביסים, בשקלים בודדים.

המנה של הבוריק בפיתה היתה מוצלחת גם היא, אם כי לא מהמוצלחות בז’אנר. הבוריק עצמו אמנם טעים ותפוחי האדמה מתובלים בעדינות, אבל כל המסביב מרגיש מעט ספרטני. אצל אליס אפשר להוסיף לפיתה חומוס פשוט, חריף ומלפפון חמוץ. יש לה גם סלט, אבל הוא כנראה שמור רק לפיתות עם החביתה, כי אליס מתעקשת שבוריק לא יכול להגיע עם סלט בפיתה. עדיין, מדובר בפיתה כיפית למדי, עם השילוב המושלם של פריכות ורכות שהוזכר למעלה, ובהתחשב במחיר, קשה לנו לחשוב על תמורה יותר טובה לסכום שכזה.

בוריק תפוחי אדמה בפיתה, הבוריק של אליס. צילום: גיל גוטקין
בוריק תפוחי אדמה בפיתה, הבוריק של אליס. צילום: גיל גוטקין

הבוריק של צ’ונה, לעומת הדוכן הנחבא של אליס, נפתח לפני פחות משנה, ברחוב ראשי בעיר. דוכן הבוריק החדש הוא מבית משפחת העסקים צ’נטרו, שמוכרת מאוד בחולון. בהמשך הרחוב מצד אחד נמצא דוכן הפלאפל הוותיק של צ’נטרו, ובהמשך הרחוב לצד שני, החומוסיה הצעירה יותר שלהם. בצ’ונה התפריט קצת יותר רחב משל אליס, אבל שומר גם הוא על מחירים נמוכים יחסית. יש פה גם שקשוקה בבאגט, חביתה בבאגט או סנדוויץ’ טוניסאי (15 שקלים לכל מנה) ואפילו דג מטוגן בבלילה עם תוספת אורז (25 שקלים). אבל באנו בשביל הבוריק, ואותו נבדוק.

הזמנו בדיוק את אותן המנות שהזמנו אצל אליס. בוריק עם ביצה (5 שקלים) ובוריק תפוחי אדמה בפיתה (10 שקלים). בוריק הביצה היה טעים, אם כי הביצה הרגישה רכה קצת מדי, ורוב החלמון פשוט נשפך מהבוריק במקום לנזול עליו בסקסיות. עדיין, מוצלח וטעים כמו שבוריק חם יודע להיות.

בוריק ביצה, הבוריק של צ'נטרו. צילום: גיל גוטקין
בוריק ביצה, הבוריק של צ’נטרו. צילום: גיל גוטקין

בוריק התפוחי אדמה בפיתה, לעומת זאת, כבר היה סיפור אחר לגמרי. הוא אמנם עולה פה 2 שקלים יותר מזה של אליס, אבל האופציות פה לתוספות שמגיעות איתו בפיתה מגוונות ומעניינות הרבה יותר. אפשר לשים פה חריף, פלפלצ’ומה, צ’ירשי מעולה, טחינה ועוד המון תוספות, שהופכות את הפיתה למעניינת הרבה יותר. לפעמים קשה להאמין שכל הכיך זה עולה רק 10 שקלים, והוא כמעט, אבל לא לגמרי, ארוחה משביעה.

בוריק. צילום: גיל גוטקין

אז מה המסקנה שלנו? ב-2 המקומות, לשמחתנו, טעים. אצל אליס תקבלו חוויה נוסטלגית של פעם, וזה לא עניין של מה בכך, אבל בדוכן של צ’ונה הפיתה פשוט טעימה ומעניינת יותר. אנחנו אומרים: שווה לנסות גם וגם. 

הבוריק של אליס
החשמונאים 41 חולון. ראשון - חמישי: 08:00 - 17:00 (או לפני, אם נגמרים הבוריקים)

הבוריק של צ’ונה
שדרות דב הוז 29, חולון. ראשון - חמישי: 08:30 - 19:00

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar