תערוכות, תפריטים וארוחות מיוחדות: כל חדשות האוכל החשובות של השבוע

תפריט ליקוט מפתיע, תערוכת אומנות ותבלינים בחיפה ושיתופי פעולה חגייגיים של זוגות שפים מפורסמים: כל חדשות האוכל שאתם צריכים לסוף השבוע

תערוכת מרצפות תבלינים, חיפה

האומן הצרפתי לורו מארשל יצר מיצג מרהיב בשם “ביתי”, ובו מרצפות עשויות תבלינים - כורכום, סומאק, זעתר, ג’ינג’ר טחון ופלפל לבן. הדוגמה של המרצפות מתכתבת עם מרצפות מצוירות בבתים עתיקים בירושלים, יפו, חיפה ועוד. המיצג, שהוצג בעבר במוזיאון הלונדוני ויקטוריה ואלברט, מנסה לבחון את המרחב הביתי ומעלה שאלות הקשורות לאופן שבו אנו תופסים את המושג “בית” - האם בית הוא יותר מקום או הרגשה? האם יש ריח של בית? ריחות התבלינים מעוררים בכל אחד זיכרונות ותחושות שונים ומזמינים דיאלוג מעניין באשר למה נתפס בעינינו כביתי.

תיאטרון בית הגפן, שדרות הציונות 33, חיפה (עד חודש דצמבר)

תערוכת מרצפות מתבלינים. צילום: תמי נוצני
תערוכת מרצפות מתבלינים. צילום: תמי נוצני

 

מסעדת לוקנדה מנצרת מגיעה להתארח באוזריה, תל אביב יפו

השפית אביבית פריאל תארח ביום שני ה-10/6 את השף אליאס מטר ממסעדת לוקנדה שבנצרת. בארוחה יוגשו מנות כמו סלטי הסולטאן: טבולה סורי , סלט לבנוני , סלט עשבי בר - 72 שקלים; שישברק ביוגורט וזעפרן, נענע, שום ושמן זית-  68 שקלים; סיגאר שקדי עגל בעמבה ואניס על מצע סלט עדשים - 62 שקלים; ועוד. מנות הספיישל של השף אליאס מטר יוגשו בנוסף לתפריט הרגיל של המסעדה.

אוזריה. מטלון 44, תל אביב יפו. 03-5330899

סיגאר שקדי עגל של השף אליאס מטר. צילום אפיק גבאי
סיגאר שקדי עגל של השף אליאס מטר. צילום אפיק גבאי

 

CHEF TO CHEF - עשר ארוחות מיוחדות של שיתופי פעולה בין שפים

חמישה זוגות של שפים יארחו עשר ארוחות חד פעמיות בפרוייקט CHEF TO CHEF של פרללה. השפים יארחו אחד את השני במסעדותיהם לארוחות משותפות מיוחדות. מי בפרוייקט? יובל בן נריה (יא פאן) - מושיקו גמליאלי (בר 51); יריב מלילי (קאב קם) - גיא פולק ועידו לב (דיסקו טוקיו); יוסי שטרית (קיטשן מרקט) - תומר אגאי (סנטה קתרינה); אביבית פריאל אביחי (אוזריה) - נוף עתאמנה (הארוחה תתקיים במסעדת SCHOOL YARD של בית הספר לבישול “דנון”); ענר בן רפאל (איגרא רמא) - עידו פיינר (רוברטה וינצ’י). מחיר הארוחות ינוע בין 320-380 שקלים לאדם, כולל מים פרללה, קוקטייל פתיחה ויין, עם מתנה הביתה בסוף הארוחה. ההרשמת תחל ב-11.6.

 

חגיגות שבוע הגאווה ברשת מקס ברנר

רשת ‘מקס ברנר’ משיקה לראשונה לרגל חגיגות הגאווה מנות ספיישל חדשות בשלל צבעי הקשת בהשראת דגל הגאווה. בין המנות: Ultimate Chocolate Fondue - גריל מרשמלו, פירות טריים, נשיקות מרנג צבעוניות, מיני מאפינס, קוביות וופל בלגי לצד שלושה דיפים של שוקולד טהור חלב/לבן/ מריר - 82 שקלים; Sharing - מנת טעימות הכוללת וופל בננה ספליט וקצפת, מיני סופלה שוקולד, מיני קרפ שוקולד ונוגט, מיני מילקי מקס עוגיות, כדור גלידה לבחירה, פונדו עם דיפ של שוקולד חלב/לבן/מריר לבחירה, גריל מרשמלו, נשיקות מרנג צבעוניות, פירות טריים ושוקולד חם ששופכים מעל - 99 שקלים; Waffle Celebration - חגיגה של שלושה וופלים בלגיים: וופל בננה ספליט וקצפת, וופל שוקולד צ’יפס ונוגט ובפלה עם קצפת וכדור גלידה לבחירה: חלב/לבן/מריר. המנה מוגשת עם כדורי וופל שוקולד קראנצ’י ושוקלד חם ששופכים מעל - 79 שקלים.

קינוחי גאווה במקס ברנר. צילום: יהונתן בן חיים
קינוחי גאווה במקס ברנר. צילום: יהונתן בן חיים

 

תפריט ליקוט בהלנה בנמל, קיסריה

מסעדת הלנה בנמל של השף עמוס שיאון תארח את יתיר שדה מ”שירת השדה” לתפריט טעימות מיוחד המתבסס על ליקוט צמחי בר ממישור החוץ. הארוחות תוגשנה החל מה-23 למאי במחיר של 398 שקלים לזוג ויכללו עשבים כמו קרתימון ים המשמש כצמח מאכל ותבלין וכן כצמח מרפא, עלי מלוח המוכרים מעניקים טעם יוצא דופן של מליחות עדינה, חסת הקרח או בשמה השני אוהל הגבישים שייכת למשפחה שכוללת סוגים רבים של צמחים סוקולנטיים ועוד.

הלנה בנמל. נמל קיסריה. 04-6101018

טרטר דג ים, הלנה בנמל. צילום: אפיק גבאי
טרטר דג ים, הלנה בנמל. צילום: אפיק גבאי

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar