עמית אהרנסון ונאיפה מולא אוכלים את ירושלים – סיור קולינרי בעיר הבירה

בואו איתנו לסיור קולינרי עם עמית אהרנסון ונאיפה מולא ברחבי עיר הבירה - ירושלים. מבתי קפה ועד לבארים ומסעדות, יש לעיר הקודש הרבה מה להציע

הגעתם לירושלים, עיר הקודש והאוכל, ואתם לא יודעים לאן ללכת? אנחנו כאן בשבילכם. בואו איתנו לטיול קולינרי בעיר הנצחית, ותטעמו כמה מהדברים הכי טעימים שיש לירושלים להציע. עיתונאי אוכל ומבקר המסעדות עמית אהרנסון ומנהלת מסעדת ‘נאיפה’ ובוגרת ‘משחקי השף’ נאיפה מולא יצאו למסע מרגש ומלא טעמים ברחובות עיר הבירה והגיעו לכמה מפניני הקולינריה של ירושלים.

תחנה ראשונה: קפה קדוש

התחלנו את היום במוסד ירושלמי שכולם מכירים, ומי שלא, צריך להכיר. “קפה קדוש” נוסד בשנת 67′ בירושלים, על ידי מאיר קדוש ז”ל, אביו של איציק (הבעלים). הפטיסרי הירושלמי ידוע בתור קובע טרנדים ארצי כבר שנים, והאווירה בו היא ירושלמית בניחוח צרפתי, מיוחדת ונעימה. הקונדיטוריה המצוינת ידועה גם מעבר לים, ובעלי המקום הוזמנו לא פעם ללמד על קונדיטוריה בחו”ל. שף קונדיטור קרן ואיציק קדוש נאבקו במשך שנים ארוכות למען הבלטת והצלחת תיירות קולינרית בירושלים והם נחשבים לחלוצים בתחום. אז אם אתם מחפשים משהו מתוק, טעים ומיוחד, כנסו ל”קפה קדוש” ואנחנו מבטיחים שתהנו מכל מנה שתזמינו.

“קפה קדוש” גרף אותות הוקרה ופרסים רבים בזכות עשייתו: הקונדיטוריה הטובה לשנת 2019, פרס הוקרה על העסק הוותיק והמוערך בירושלים במסגרת כנס ירושלים לעסקים, פרס ראשון בפסטיבל לחם בטורקיה.

המקום כשר בהשגחת רבנות ירושלים.

כתובת: שלומציון המלכה 6, ירושלים

שעות פתיחה: א׳-ה׳: 07:00-23:00, ו׳: 07:00 ועד כשעה וחצי לפני כניסת השבת, ש׳: סגור

מתאים למשפחות: כן

כשר: כן

קפה קדוש, קרוק מאדאם
קפה קדוש, קרוק מאדאם. צילום: אתי נמיר

תחנה שנייה: בית קפה בית העם

כשהבעלים של קפה יהושע ופיצה פלורה החליטו להקים מסעדה, נולד בית קפה בית העם.

המקום המיוחד הזה קיים רק חודש, וכבר צבר לעצמו מוניטין מצוין ומנות מעניינות. המטרה הייתה ליצור מתחם שהוא בבוקר בית קפה וקונדיטוריה בשירות עצמי מ8:00 עד 17:00. בשעות הצהריים (12:00-17:00) מגישים פוקי בול בנוסף כצהריים, עם דגים נאים, דגים אפויים וטופו (טבעוני). משעה 17:00 המקום משנה את פניו, המסעדה הופכת לשירות מלא עם תפריט אחר לגמרי: הרבה מנות של דגים, פסטות עבודת יד ופיצות מושקעות - עובדים עד 12 בלילה מבחינת מטבח. הטרנספורמציה של המקום היא מה שמייחד אותו, והמנות? מהממות.

המקום כשר, ומנות הדג שלו כבר תפסו את תשומת הלב של הבאים לקמפוס האומנות של ירושלים, במיוחד מנת הטאקו דג שמגיעה בתפריט הערב. אז בואו לערב מיוחד במיוחד, על אחת הטרסות המקיפות את המסעדה, וגם אם תבואו בבוקר או בצהריים, תקבלו תפריט משגע והכי חשוב - טעים.

כתובת: מנורה 3 ירושלים

שעות פתיחה: 8:00-00:00 במהלך השבוע, יום שישי: 8:00-17:00 תפריט שירות עצמי (מהבוקר עד 12:00 תפריט קונדיטוריה, והחל מ12:00 גם פיצות ופוקי בול - תפריט מורחב)

מתאים למשפחות: כן

כשר: כן

מסעדה חברתית בית העם
בית קפה בית העם. צילום: מיכל שחר

תחנה שלישית: בורגר רום

קטנה ואינטימית, מסעדת בורגר רום נפתחה בשנת 2018 ברחוב עזה 18, וכוללת מבחר גדול של בירות, המבורגרים גדולים ומופלאים ושלל בתוספות. הבשר טרי ואיכותי והמנות מוכנות בקפידה. המסעדה לא כשרה, ולכן גם פתוחה בערב שישי וביום שבת. בין המנות המומלצות תמצאו המבורגר שמורכב מקציצת בקר, תבשיל בריסקט, קולסלאו וויסקי מעושן, שנשמע לא רק מגניב, אלא  גם טעים. במקום יש גם חדר סוני פלייסטיישן, אם תרצו לשחק תוך כדי שאתם נהנים מהמבורגר מטורף עם תוספות מטורללות.

כתובת: עזה 18, ירושלים

שעות פתיחה : כל יום מ12:00 עד 00:00 כולל שישי שבת.

מתאים למשפחות: כן

כשר: לא

בורגר רום
בורגר רום. צילום: אסף קרלה

תחנה רביעית: אזיה

לתחנה הבאה במסע הקולינרי שלנו הגענו לאזיה, מסעדה אסייתית ממוקדת ביפן, עם תפריט טאפאס יפני, סאקה ויינות ישראליים. “רצינו לתת ליינות הישראליים במה, זה מוצר איכותי” אמרו לנו במקום. הכל נעשה בעבודת יד, אם זה הכיסונים והמילוי שלהם או האטריות. כל הדגים טריים, אבל במוצאי שבת בגלל שקשה להשיג דגים, האזיה הופכת לאיזקאיה (מגיע מיפן, שם יש תרבות של להגיע לאיזקיות - ברים שאוכלים ושותים בהם אחרי העבודה) והתפריט משתנה והופך לפסט פוד, עם המבורגרים, סנדו (כריך יפני) ואפילו שיפודים במחיר מוזל. בימי חמישי יש גם די ג’יי בשביל האווירה.

אז בואו להנות מאזיה והתפריט היפני אסייתי שלה, עם מנות כמו “הנדרול” - טאקו בצורת ההגשה - אצה בחוץ, אורז סושי מטוגן בפנים וטרטר דג משתנה - בדרך כלל בלופין וקושו (פרי הדרים יפני מותסס), או שתגיעו בערב לאיזקיה ותהנו מגיוזה של שקדי עגל.

כתובת: עזה 19, ירושלים.

שעות פתיחה: כל ערב מהשעה 18:00 עד 00:00 (המטבח פתוח עד 23:30 בערך). בהמשך יהיו פתוחים גם בצהריים ולמשלוחים.

מתאים למשפחות: כן

כשר: לא

אזיה 19
אזיה 19. צילום: איתי כרמני

תחנה חמישית: ג’לאטו מרגיטו

כל יום חמים בעיר הקודש חייב לקבל חיזוק בצורת גלידה, ואין מקום יותר טוב להתקרר בו ביום חם מאשר בג’לאטו מריגטו. מדובר בגלידריית בוטיק של קבוצת טלבייה - גלידה שנעשית בצורת של “ג’לאטו” ויושבת בתוך כלים מיוחדים שנקראים “פוצטי” - גלידה יותר רכה, פחות מתוקה. נעשית מטעמים מאוד מיוחדים, מה שיש בעונה - “גלידת בוטיק למבוגרים”. תמצאו כאן גלידות מיוחדות כמו גלידת יוגורט, זעתר ודבש.

כתובת: עזה 29 ירושלים

שעות פתיתה: 12:00 - 23:00 כל יום כולל סופש.

מתאים למשפחות: כן

כשר: לא

ג'לאטו וריגאטו
ג’לאטו וריגאטו. צילום: תמר פרנק

תחנה שישית: עשר

את הסיור הקולינרי שלנו סיימנו במסעדת “עשר” ברחוב הרב אג”ן 10. היא ממוקמת בבית טיכו, אחד הבתים הראשונים שנבנו מחוץ לחומות העיר העתיקה. בעבר היה מרפאת עיניים והבית של ד”ר טיכו ואנה טיכו (דמויות בולטות בחברה הישראלית של שנות ה-20), כיום המקום מהווה שלוחה של מוזיאון ישראל ולפני כחצי שנה הקימו שם את מסעדת עשר. זו מסעדת דגים, מטבח מקומי-עונתי - דגים נאים ומבושלים. המסעדה עדיין מאוד צעירה, נפתחה בתקופת המלחמה. המלחמה מן הסתם השפיעה, כל הקבוצה של המסעדה במהלך החודשיים הראשונים הכינו מנות לחיילים, מפונים וצוותי רפואה. מבחינת המנות? התפריט משתנה בהתאם לעונה, והמנות טעימות ומיוחדות.

כתובת: הרב אג”ן 10, ירושלים

שעות פתיחה: כל ערב מ17:00 עד 23:00, שישי בראנץ’ 8:00 עד 14:00, מוצ”ש סגור

מתאים למשפחות: לא

כשר: כן

מסעדת עשר
מסעדת עשר. צילום: עמית אהרנסון

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar