דוז פואה – סיור 12 תחנות האוכל של מדריך גו מיו

מדריך המסעדות גו מיו יפעיל בחודשיים הקרובים סיור אוכל תל אביבי שכולל 12 מסעדות ודוכנים. גיל גוטקין יצא לבדוק מה הוא כולל והאם מדובר בסיור שווה באמת

תמיד כשמגיעים תיירים לבקר בתל אביב לזמן קצר, בין אם הם מחו”ל ובין אם תיירים ישראלים שבאים לבקר בעיר הגדולה, קשה מאוד להחליט על מסעדות ששווה להמליץ להם עליהן. מצד אחד, כדאי שהם יטעמו אוכל מקומי, פיתות שוות וחומוס כמובן ומצד שני אנחנו תמיד גם רוצים להשוויץ עד כמה תל אביב מודרנית ומתקדמת ויש בה אוכל מתוחכם יותר. סיור אוכל הוא אחד הפתרונות הטובים, ומדריך המסעדות גו מיו, שיצא ממש עכשיו במהדורה מחודשת, מתחיל להפעיל סיור אוכל תל אביבי שהיינו חייבים לבדוק.

הסיור של גו מיו כולל נסיעה במוניות שירות שהותאמו במיוחד עבור הסיור ויקחו אתכם בין המסעדות השונות והדרכה של דוד קישקה, היועץ הקולינרי של גו מיו ומדריך טיולים ותיק. הוא כולל 12 תחנות שונות, ממש כמו הניקוד המקסימלי באירווזיון שמתקרב אלינו, וכולל הרבה מהפנים המיוחדות של הקולינריה התל אביבית. בכל מקום אוכלים מנה אחת ופוגשים את השף או את הצוות אז איפה עוברים בסיור ומה הוא כולל?

בר א וין - קרוקט לחי עגל

התחנה הראשונה היא הבר א וין, מין נווה מדבר צרפתית באמצע העיר הכל כך ישראלית. הסיור הזה הוא גם ככל הנראה אחת ההזדמנויות האחרונות לבקר כאן, כי המסעדה אמורה להיסגר בקרוב בעקבות סכסוך עם הבעלי הבניין. אבל סכסוכים בצד, בבר א וין של השף עינב אזגורי אכלתי את קרוקט לחי העגל של המסעדה. קרוקט פריך בטיגון עמוק שממולא בתבשיל עגל שבושל שעות. שילוב מושלם של פריך ורך, וביחד עם החמוצים המעולים בצד מדובר בנשנוש פתיחה מושלם.

קרוקט לחי עגל, בר א וין. צילום: גיל גוטקין
קרוקט לחי עגל, בר א וין. צילום: גיל גוטקין

אריא - קוקי סאן ז’ק צרוב על הפלאנצ’ה בחמאה חומה, על קרם שקדים, צימוק איראני וביסק סרטנים כחולים.

התחנה השניה היא המסעדה של השף גיא גמזו. כאן טועמים מנה קטנה של סקאלופ צרוב עם קרם שקדים וקצת ביסק סרטנים וזה טעים ומושחת בדיוק כמו שזה נשמע. ביס אחד (או שניים אם אתם אוהבים כמוני לחלק כל ביס לביסים קטנים יותר) אבל כל כך טעים.

אוזריה - ”רביולי” סלק ממולא במוס גבינת עיזים.

ממרכז העיר נוסעים עם המונית בדיוק 2 דקות, אל שוק לוינסקי ומסעדת האוזריה של השפית אביבית פריאל. במסעדה השמחה הזו אוכלים “רביולי” סלק והמרכאות שם כי בעצם במקום פסטה מדובר ברביולי שעשוי ממש מפרוסה דקה של סלק. הוא ממולא בקרם גבינת עזים עשיר שמשתלב נהדר עם החמיצות של הרוטב.

רביולי סלק, אוזריה. צילום: גיל גוטקין
רביולי סלק, אוזריה. צילום: גיל גוטקין

מעדניית יום טוב - פרח היביסקוס  כבוש ממולא בשמנת עיזים וכבשים בשמן זית ויין לבן וקשקבל טורקי מחבל טראקיה

2 דקות הליכה ברגל אל הצד השני של שוק לוינסקי ומגיעים אל המעדניה של משפחת יום טוב, שמחזיקים אותה כבר דור שלישי. אפשר למצוא פה המון מעדנים, ממרחים וגבינות מכל העולם, אבל גם המון מאכלים וחמוצים שהמשפחה מכינה בעצמה. אחד מהם הוא פרחי ההיביסקוס הכבושים שפה ממלאים אותם בשמנת עזת טעם. הביס השני הוא של גבינת קשקבל טורקית שמגיע בול אחרי החמיצות של הפרח הכבוש.

גזוז מיוחד - קפה 41 

כמה צעדים בודדים ומגיעים אל הדוכן של בני, שנראה הרבה יותר כמו מאורה של מכשפה שרוקחת שיקויים מאשר דוכן קפה ושתיה. בני מחמיץ, מתסיס ומסכר המון פירות וצמחים, והוא מכין מהם מבחר גדול של משקאות גזוז. כל כוס מלאה בפירות שונים, המון עלים והקש הוא בעצם גם כפית, כדי לאכול את הפירות. באמת שמדובר בדוכן ייחודי למדי, ובמשקאות שכיף לשתות (ולאכול).

 פנדה פיתה - פילה חציל בענן 

משוק לוינסקי, נסיעה קצרה אל שוק הכרמל. התחנה הראשונה בשוק היא בדוכן פנדה פיתה, פופ אפ שהפך לדוכן קבוע עם תור ארוך וקבוע לא פחות. את הפיתות כאן מאדים בסיר אידוי, כך שהן רכות מאוד, וגם החצילים עוברים תהליך דומה לפני שהם נכנסים לפיתה הרכה עם טחינה, ביצה קשה, סלט, עשבי תיבול ובעיקר צ’אטני סלק מעולה. פיתה רכה, מלאה בטעמים כיפיים וגם המנה הכי משביעה בסיור.

 פילה חציל בענן, פיתה פנדה. צילום: גיל גוטקיןפילה חציל בענן, פיתה פנדה. צילום: גיל גוטקין

פילה חציל בענן, פיתה פנדה. צילום: גיל גוטקין

בורקס TLV  - בורקס שרימפס, גבינת עיזים, בצלים קצוצים ומנגולד

בדוכן הבורקס הסמוך מכינים בורקסים מאוד לא שגרתיים, ובורקס השרימפס הוא אולי הכי לא שגרתי מכולם. בצק דק ופריך בטירוף עם מילוי עסיסי, מה רע בעצם? רק תיזהרו מהחריף שלהם כי הוא באמת חריף! אם במקרה יציעו לכם לנסות טעם אחר, אל תהססו לבחור את זה עם הקשקשבל והאננס. הוא נהדר.

צ’יינה קלאב- ”קריספי צ’יקן”-פרגית על הפלאנצ’ה, עור פריך, מעל קוביות סטיקי רייס פריך, קוסברה, ג’ינג’ר ובצל ירוק עם רוטב ספייסי סויה

צ’יינה קלאב היא הגלגול החדש והסיני של מסעדת דה באן והמנה הזו של הקריספי צ’יקן מלווה את המקום עוד מהגלגול ההוא. בעצם מדובר בקוביה של סטיקי רייס שמטוגנת מכל הצדדים ומעליה פרוסה עסיסית של פרגית, עם עור פריך, ג’ינג’ר ועשבי תיבול. טובלים קצת ברוטב (זהירות, גם פה מדובר ברוטב חריף למדי) ומקבלים ביס שהוא גם מתוחכם אבל גם מלא בטעמים כיפיים ופשוטים.

קאב קם- חסה אייסברג ועלי פאנדן עוטפים נתח פילה לברק מבושם בעשבי תיבול טריים, קוקוס קלוי, בצל ושום מקורמלים, קשיו ומעל רוטב תמרהינדי פיקנטי עדין

הנסיעה הבאה לוקחת לאיזור דרום העיר אל מסעדת קאב קם, האחות הצעירה של הבית התאילנדי הוותיק. המנה פה היא בעצם “סירה” של עלה חסה ממולא בהמון דברים, ובעיקר חתיכות קטנות של לברק מטוגן ופריך ומליון טעמים שמתפוצצים בפה. זו קצת קלישאה, אבל באמת מדובר בכל תאילנד בביס אחד.

טרטר דג בסירת חסה, קאב קם. צילום: גיל גוטקין
טרטר דג בסירת חסה, קאב קם. צילום: גיל גוטקין

יא פאן  - טרטר דגי ים - פורי, פונזו מתוק, חלמון ועירית.

בבר היפני של יובל בן נריה, השף של מסעדת טאיזו, טועמים מנה שהיא שילוב בין בצק פורי נפאלי פריך למילוי של דג נא ורוטב פונזו יפני. יחד עם החלמון הקטן והקרמי מדובר בביס באמת מושלם, אבל המרכיב הכי כיפי ומפתיע שלו הוא בכלל קרמבל פריך של אגוזי לוז, שהטעם שלו מגיע רק באמצע הביס.

טרטר דג ים בפורי, יא פאן. צילום: גיל גוטקין
טרטר דג ים בפורי, יא פאן. צילום: גיל גוטקין

אלנה - טורטליני חצילים שרופים בחמאת אורגנו וזעתר יבש.

חוצים את הכביש אל מסעדת אלנה, או בעצם אל הגינה שלה, שהיא סוג של מחבוא ירוק ושקט באמצע העיר. השף ברק אהרוני מגיש בו את הטורטליני העדין שלו, שממולא בחצילים שרופים עם טעם מעושן ברוטב עשיר בטירוף של חמאת אורגנו וקצת זעתר. שילוב לא שגרתי, אבל כל כך טעים.

טורטליני חצילים, אלנה. צילום: גיל גוטקין
טורטליני חצילים, אלנה. צילום: גיל גוטקין

כיכר אלברט - שוט של הביטר של יוליוס 

התחנה האחרונה היא בכיכר אלברט הסמוכה, שמוקפת כולה בבניינים מהממים. דוד מוזג לכולם שוט של הביטר מהמזקקה הישראלית ג’וליוס, שמלא בטעמי עשבי תיבול כמו רוזמרין ומנטה, והוא סיום מוצלח לכל האוכל הזה. אם שואלים אותי הייתי שמח גם לאיזה ביס מתוק לסיום, אבל גם בלעדיו מסיימים בטעם טוב.

הסיור יפעל בימים שני ורביעי בחודשיים הקרובים, בשעה 15:30 ובמחיר של 280 שקלים לאדם.

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar