החומוס הסודי בהוד השרון שעוד לא שמעתם עליו

חומוס סודי בהוד השרון שפתוח רק בימי שישי? כן, בבקשה! זהר לוסטיגר בשן לקחה אותנו לנגב חומוס בסיבוב, ועוד איזה חומוס משובח

חומוס נאמן הוא אחד המקומות השווים לחומוס באזור השרון שכנראה עוד לא שמעתם עליו. לעובדה הזו יכולות להיות כמה סיבות. אולי זה בגלל ששרית חליבה, בעלת המקום, היא אישה צנועה ונעימה על אף שהרקורד שלה הולך לפניה - היא עבדה שנים רבות ביועזר בר יין ולאחר מכן כשפית בקייטרינג בוטיק. כשאמרתי לה שאני רוצה לצלם אצלה היא כמעט התעלפה, אבל היי, הצלחתי לשכנע אותה, כי אתם פשוט חייבים להכיר את החומוס שלה ואת האישה המדהימה שהיא.

שרית המדהימה שמכינה את החומוס הסודי. צילום: קרן אגם
שרית המדהימה שמכינה את החומוס הסודי. צילום: קרן אגם

אולי עוד לא שמעתם על החומוס הזה כי המקום פתוח רק בימי שישי. הבית מתחיל להתמלא בגרופיז הקבועים שמגיעים לנגב קבוע, לוקחים צלחת חומוס קומפלט ויושבים בחוץ מתחת לעץ, מצטרפים לשיחה שכבר מתרחשת שם, שרים קצת אם הגיע הבחור הקבוע עם הגיטרה, הכול באווירה כל כך נעימה ולא מחייבת.

אווירה לא מחייבת במקום קסום. צילום: קרן אגם
אווירה לא מחייבת במקום קסום. צילום: קרן אגם

זה מתרחש בדיוק כמו ששרית חלמה שיהיה, עם האפשרות להביא את היכולות הקולינריות שלה לתוך הפשטות. יש גם את אלה שמגיעים לקחת חומוס הביתה אבל אני לא רואה סיבה לדלג על שלב האווירה כי בטוח שאין לכם אחת כזאת בבית שלכם.

את החומוס שרית מכינה בתהליך מיוחד שכולל השריית החומוס ליום שלם, שטיפה שלו מדי כמה שעות וסינון, בישול עם סודה לשתייה וטחינה שלו במסננת עם הנוזל, קירור ואז טחינה נוספת עם תבלינים וטחינה. החומוס מקבל את הטעם העדין והמיוחד שלו מכמות גבוהה מאוד של טחינה, כמעט 50 אחוז טחינה.

מי יכול לעמוד בפני חומוס כזה בשישי בבוקר? צילום: קרן אגם
מי יכול לעמוד בפני חומוס כזה בשישי בבוקר? צילום: קרן אגם

ואז מגיעים לשלב הניגוב. זה חומוס מהז’אנר הכבד והטוב עם קצת חריף וביצה קשה ופטרוזיליה מעל וגרגירים חמימים מעל ופיתות, שמעמיסים עליהן המון חומוס שנעשה באמת באהבה ותשומת לב. אני יכולה להעיד שילדה אחת שלא מחבבת חומוס אבל כן טועמת מדי פעם אמרה שזה החומוס הכי טעים שהיא אכלה.

ויש גם שקשוקה מעולה עם חלה של שבת וסביח, ואם אתם לא ממהרים יש גם פינת קפה עם בחורצ’יק שמכיר את כל פולי הקפה בעולם כנראה, מזהה ומבחין בין הסוגים השונים וכמה שהוא צעיר, לא תאמינו איזה קפה מצוין הוא מכין. והקפה הזה הולך מצוין עם המלבי של שרית שמכינה אותו לפי מתכון סודי של יועזר בר יין. זה בהחלט אחד המלבי הכי הכי מושחתים וטעימים שאכלתי.

חומוס נאמן
החשמונאים 16, נווה נאמן, הוד השרון
פתוח רק בימי שישי בשעות 10:00-15:00
054-202-1176

קטגוריות

תגובות (2)

Avatar

    Avatar
    אני

    מצטער להרוס את החגיגה. חומוס בסדר. לא יותר מזה.

    Avatar
    שחם

    כל מילה בול.שכנה שלנו מוכשרת בטרופים.מומלץ