הפלאפל שיעשה לכם את הנסיעה לצפון טעימה יותר

בדרך צפונה על כביש החוף נמצא "פלאפל נתניה", מקום שתמצאו בו הרבה יותר מאשר פלאפל חם וטרי. אבינועם ארביב עצר להתרענן עם כדור או שניים (טוב, יותר) על הדרך

פעם תהיתי לעצמי כמה זמן האדם הממוצע משקיע בהגעה ממקום למקום. כשחושבים על זה באמת, כמות הזמן שאנחנו הולכים, נוסעים, רוכבים או טסים היא די אסטרונומית. דבר אחד הוא בטוח - יש תעשייה ענקית ושלמה שמודעת לזה, ותפקידה הוא לדאוג שהבטן שלנו לא תקרקר בזמן המסע.

פלאפל נתניה ממוקם ממש על כביש החוף, במקום אידיאלי לעצירה והתרעננות מנסיעה ארוכה וביס או שניים עם משהו טעים. נכון שנקודות המעבר האלה לרוב זועקות היגיינה מפוקפקת, אבל ברגע שנכנסים בדלת מקבלים את התחושה שהכול נקי, מצוחצח ונעים (די נדיר כשמדובר בפלאפליות).

הצצה בתפריט מראה שגם כאן הכול מסודר, וכמעט כל מנה תוכלו לקבל בפיתה כחצי מנה / מנה, או לחלופין בבאגט, לאפה או צלחת. חוץ מהחומוס והפלאפל הקלאסיים עם אופציה לחומוס גרגירים, תמצאו פה גם סביח, חשקובה (מאש-אפ בין פלאפל לשקשוקה, כי למה לא בעצם?) ומנה בשם זהובי, שאליה נחזור בהמשך.

הפלאפל כאן הוא פלאפל ירוק ומטוגן טרי בכל רגע, ממתכון משפחתי שנותר זהה כבר 30 שנה. המתכון הזה גם לא הולך להשתנות, כך אומרת זהבה מנקדי, מנהלת הסניף, ולדבריה זה סוד ההצלחה של המקום. עוד לפני שתספיקו לשים לב, יתנו לכם ביד טעימה מהקסם בצורה של כדור פלאפל חם, כי אין משהו שמאריך את הסבלנות של בני אדם ממתינים יותר מאשר משהו לנשנש. את הארוחה אפשר ללוות בגזוז של פעם, סודה או לימונדה, ומבחינתי זה בונוס כיפי (לא ברור לי למה אבל יש לי חיבה מיוחדת למקומות שמגישים שתייה נוסטלגית, זה פשוט עושה לי כיף בלב).

את הטעימות התחלתי עם מנה של פלאפל “פיתפלסטיק” (30 שקלים), שבמקום להגיע בפיתה מן המניין מגיעה בצלחת פלסטיק עגולה (אוהבי הפחמימות, אל דאגה! הפיתה מוגשת ליד). המנה מורכבת מחומוס, מגוון סלטים שאותם תבחרו בעצמכם, כדורי פלאפל כמובן וזילוף נדיב של טחינה על הכל. את המנה שלי השארתי בפשטות, עם סלט ישראלי טרי ומלפפונים חמוצים קצוצים. טעים, קלאסי, הפלאפל נימוח מבפנים, וכל החיבור הזה כבר ממלא. אבל באתי לעשות עבודה, ואני לא מתכוון לוותר כל כך מהר.

מנת פלאפל בצלחת עם חומוס וסלטים. צילום: אבינועם ארביב
מנת פלאפל בצלחת עם חומוס וסלטים. צילום: אבינועם ארביב

המשכתי עם מנה קצת יותר צבעונית בשם זהובי (מנה - 20 שקלים, לאפה / באגט - 25 שקלים, צלחת - 30 שקלים), שהקטע בה, חוץ מהחומוס והפלאפל, הוא החביתה המקושקשת, הבצל המטוגן ותפוח האדמה שמתלווים אליה - פריטטה בסגנון כביש החוף אם תרצו. המנה הזו בכלל התחילה את דרכה כארוחת בוקר לעובדים של המקום, והם אהבו אותה כל כך עד שהיא הצטרפה לתפריט (בשעות הבוקר או עד גמר המלאי, אז כדאי לכם לא להתעכב מדי). החביתה המושקעת הזו משתלבת יופי עם החומוס והטחינה, ובטח עם הסלט (הפעם גם הוספתי בצל לבן בסומאק). אני לא יודע אם ככה הייתי פותח את הבוקר שלי, אלא אם כן הייתי רוצה לשלם חשבון על גרר שיוציא אותי מהסניף להתחיל את היום, אבל זו ללא ספק מנה מצוינת.

מנת פלאפל מקורית בשם “זהובי” עם מקושקשת, בצל מטוגן ותפוחי אדמה. צילום: מיכאל מורוזוב

לא יכולתי לנטוש את מנת הפלאפל הקלאסית (מנה - 20 שקלים, חצי מנה - 12 שקלים), בפיתה שמנמנה וטרייה עם המון המון סלטים. תוכלו להוסיף לפיתה או הצלחת שלכם גם תוספות של כרוב כבוש, עמבה, סלט חריף, פלפלים פרוסים ורוטב חריף, וגם לקחת כמה זיתים בצד לרענון. על הכול כמובן שמו לי שפע של טחינה, בנוהל, מתוך ברז טחינה לחיץ. באופן כללי, ברז הטחינה הזה הוא חלום. אם אי פעם יוציאו עליי מודעת “נעדר” בעיתון - תעשו טובה ותחפשו אותי פה, מתחת לברז הטחינה הזה, עם פה פעור ועיניים נוצצות מאושר.

מנת פלאפל קלאסית בפיתה. צילום: מיכאל מורוזוב
מנת פלאפל קלאסית בפיתה. צילום: מיכאל מורוזוב

את הארוחה תוכלו לסיים עם מלבי בשם בלוזה (7 שקלים) למקרה שחשקה נפשכם במשהו מתוק. אני אישית העדפתי לסגור את הביקור הזה עם קפה שחור מפינג’אן שמוגש כאן לכולם על חשבון הבית. גם המתנה נעימה, גם סיום נעים, וגם כל האמצע מיישר איתם קו. עושה רושם שבפלאפל נתניה אוהבים לפרגן, וזה מורגש בכל מנה ומנה. אז אם אתם נקלעים לאיזו נסיעה ארוכה, או פשוט רוצים ליהנות ממנת פלאפל איכותית ומפנקת, אל תחששו לעצור כאן לכמה דקות כדי למלא את הבטן. אה, ואל תשכחו לומר שלום על הדרך, אני אהיה מתחת לברז של הטחינה.

 

פלאפל נתניה
דרך הרכבת 14, על כביש החוף, נתניה
098840341

 

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar