לא רק גבינה צפתית: ביקור קולינרי בצפת!

אחרי שהתמלאתם ברוח, זה הזמן למלא את הבטן. גלו את צפת דרך סיור קולינארי בעיר העתיקה, מסעדת יוקרה במעלה ההר, חנות עם כל כלי המטבח שאתם יכולים לפנטז עליהם וגם הרבה מאוד מוקרם! יאללה, לעלות לצפת!

הפעם נסענו לצפת, ומסתבר שלא רק דת וכלייזמרים אפשר למצוא כאן, כי אם גם לא מעט אפשרויות קולינריות שוות. קבלו חמש נקודות עצירה קולינריות שוות בעיר:

  1. סיור קולינרי בעיר העתיקה 
    במרכז התיירות אסנט תמצאו מגוון ענק של סיורים, החל מסיורי סליחות, סיורי עששיות, סיורים מנגנים ועוד. אבל אנחנו פה בשביל האוכל ועל כן הלכנו על סיור קולינארי בעיר העתיקה. המדריך המקסים ארבל לקח אותנו בינות סמטאות העיר היפות ותוך כדי הסברים על ריבוי התרבויות והעדות בצפת ביקרנו בכמה נקודות קולינריות מעניינות והוזמנו לטעימות. טעמנו טוסט לחוח צפתי, שהוא לחוח תימני שבתוכו מטמינים שלל גבינות (כולל גבינה צפתית אסלית), עגבניה, רוקט וזיתים ומגישים לצד סחוג מעולה,  וויסקי מקומי שמייצרים פה במזקקת הוויסקי של עמנואל, יין נפלא ביקב צפת העתיקה, יקב משפחתי של הזוג קרן ומשה, חוזרים בתשובה שהגיעו לצפת ובוצרים את הכרם במו ידיהם עם עזרת שמונת ילדיהם, וגם מסבחה, כנראה הטובה שטעמנו עד היום (סליחה, אבו חסן!) ב”חומוס אבו יובי” שמגיש גם חומוס בשר, חומוס כרובית, שקשוקה ושעועית והכל טרי, טעים וזול.
    סיור כזה עולה 95 ₪ למשתתף, ויש גם אפשרות לרכוש סיור טעימות ולעשות אותו באופן עצמאי בעלות של כל מוקד ב 25 שקלים.
    מרכז אסנט צפת, רחוב הארי 2, 0773601100  www.ascent.co.il
סיור קולינרי בצפת
סיור קולינרי בצפת
חומוס אבו יובי. טעים!
טוסט לחוח בצפת
טוסט לחוח

2. גבינות במחלבת המאירי
הגבינות של “המאירי” עשו להם שם בתל אביב, ורבים נוהרים לקנות אותם במעדניות הבודדות שמוכרות אותן באזור המרכז. אם אתם כבר פה, לא תגיעו לקנות ישר מהמחלבה? 170 שנה מייצרים פה גבינה ועדיין, שני סוגים בלבד: גבינה צפתית, שכאן מקורה ועליה גאוות המקום וגבינה בולגרית, שגם היא נהדרת, עם 20 אחוזי שומן, ולנו מזכירה את הפטה המקורית שמגישים באיי יוון על הסלט. בימי שישי מתקיימים פה בתיאום מראש סיורים במחלבה וביתר השבוע פשוט מצלצלים בפעמון של המבנה המרשים ורוכשים גבינות הביתה.
מחלבת המאירי, 04-6921431 052-3721609

 

מחלבות המאירי בצפת
מחלבות המאירי בצפת
צפתית ובולגרית מהמשובחות שטעמתם

3. ארוחה על ההר במסעדת סומאק
על הר כנען ניצב מלון בוטיק היפה “וילה גליליי” ובתוכו מסעדת שף גלילית חדשה בשם “סומאק”. גם מי שלא מתארח במלון יכול להגיע לסעוד כאן ארוחת ערב.  השף גדי אולשנסקי עם יעוץ קולינארי וליווי של בוגר משחקי השף דניאל שליט בנו כאן תפריט כשר שמבוסס על טהרת חומרי גלם המיוצרים באזור. אז מה אוכלים כאן? קודם כל שולחן פתיחים משגע ב-90 שקל שיכול להספיק לארבעה שכולל  פוקאצ’ה טעימה עם מטבלים, טאבולה עם משמשים ופיסטוק, סיגר קריספי במילוי פרגית, ברבוניות מטוגנות עם איולי לימוני נהדר, סביצ’ה דג ים וקרפצ’ו פילה בקר. אחר כך אפשר להתלבט בין עראיס (46 שקל), מאסחן טבעוני (72 שקל) וגם סטייק אנטריקוט אימתני שמגיע עם פירה כפרי עמוס שום אפוי ובצל מטוגן (132 שקל). אם תרצו, אפשר לסור גם לאכול ארוחת בוקר מפנקת במקום בסגנון בופה (90 שקל לאדם) שכוללת מבחר גבינות גליליות משובחות לא סטנדרטי בארוחות מהסוג הזה.
סומאק, בתוך מלון וילה גליליי, אפשר להגיע מבלי להתארח ואפשר גם במסגרת דיל של יום כיף עם ספא וארוחה. הגדוד השלישי 106, צפת. 073-3746163

שולחן שלם מלא כל טוב ב-90 שקל
מסעדת מוסקט בוילה גליליי

4. קניות למטבח בהום סטייל: לאחר שנים רבות בהם תושבי צפת נאלצו לנדוד כדי לרכוש לעצמם סירים ומחבתות בערים שכנות הוקם לאחרונה באזור התעשייה מתחם משוגע בשם “הום סטייל-נטו חיסכון” מדובר בחנות ענק בגודל 2000 מ”ר שכוללת עשרות מותגים מובילים למטבח במחירים נוחים. כל החשודים המיידים כאן: פוד אפיל, ארקוסטיל, סולתם ויש גם מפות, אקססוריז, מוצרי חשמל למטבח ועוד ועוד. יש המון מבצעים שווים (אנחנו קנינו סט סכו”ם נהדר ל-12 איש ב-200 שקל), המבחר אדיר והחנות ממוזגת ונעימה.
הום סטייל נטו חיסכון, פארק תעשיות צפת, דרך השוקולד 7, 0522350345

הום סטייל צפת
יש סטייל בצפת. חנות הום סטייל

5. חוזרים לאייטיז בבולונג’רי: וואו, המסעדה הזו זרקה אותנו לאייטיז! ובקטע טוב! בולנג’רי היא מסעדה חלבית חדשה בעיר, כשרה כמובן. השף נועם בכר, בעל עבר עשיר במטבחי מלונות ומסעדות באילת (הרודס, מלכת שבא, ניין-ביץ וכו’) עלה צפונה ופתח כאן את המסעדה הזו, שלא דופקת חשבון לקלוריות, ומציעה בתפריט שלה את ההצעה המפתה הבאה “תוספת הקרמה -7 שקלים”. ישר בחרנו להקרים את הקנלוני שהיה מצוין, ונהנינו מאוד גם ממנת המבורגר צמחוני שעושים במקום מפטריות וגבינות, סלט חלומי מעולה ומנת פתיח של כרוביות קטנות מטוגנות ברוטב צ’ילי. הכי לא תל אביבי פלצני, ותכלס, טעים למות. המסעדה פתוחה מידי יום מהשעה 8:00 ועד 22:00 וארוחות בוקר מוגשות פה לאורך כל היום.
מסעדת שף בולונג’רי, הגדול השלישי 2 מתחם סיטי סנטר, 046055770

בולונז'
תגידו רם רם - מוקרם!
כרוביות מטוגנות עם בולגרית. ד”ש מהאייטיז
מסעדת בולנזרי צפת
המבורגר צמחוני בבולנג’רי

בקיצור, קחו את עצמכם וסעו עם המשפחה לצפת היפה, קצת קדושה ואוכל טוב יעשו לכם טוב על הנשמה.

 

קטגוריות

תגובות (0)

Avatar