מועדון ארוחת הבוקר – מושב צוחר, אשכול, על המפה!

אריאלה אפללו כותבת לנו על מושב צוחר, שנמצא במועצה אזורית אשכול וטומן בחובו מקום מקסים וטעים. תמיד טוב שיש בשלוף כמה מקומות טובים לצד הדרך

הגשם הטיב גם עם צפון הנגב ואת החום הצחיח החליפו מרבדים ירוקים של שדות, של יערות שנשטפו על ידי המים, של גבעות שהתכסו בעשב ירוק ורענן ובנקדות אדומות פה ושם - הכלניות העונתיות. הדרמתי לנגב כדי לבדוק את מצב הכלניות בשטח אך הסתבר שהקדמתי כי מצאתי רק כמה בודדות, אבל אם תגיעו בשבועות הקרובים שטיח “דרום אדום” יקדם את פניכם, משל הייתם בכניסה לטקס האוסקר.
בדרך אל הכלניות גילו לי שאנחנו עוצרים לקפה באחד מהמקומות הכי מרגשים בדרום, וצדקו. רק אגלה לכם שאם אתם מתכננים להגיע רצוי  שתצטיידו בטישו, תזדקקו לו.

ארוחת הבוקר במושב צוחר. צילום: אריאלה אפללו
ארוחת הבוקר במושב צוחר. צילום: אריאלה אפללו

אז גילו לי
“גילו לי” הוא בית קפה שממוקם בתיכון האזורי לשעבר. בית הספר ננטש לפני 10 שנים ולכיתת המדעים נכנסה גלית בשארים, שסגרה מעגל ובכיתה שבה למדה פתחה את הקפה. את שולחנות הלימוד החליפה בשולחנות אוכל, את שולחן המורה פינתה לטובת הבר ואת החצר הפכה למרפסת מתוקה. רק הלוח המקורי נשאר ובמקום לכתוב עליו משוואות היא כותבת את התפריט היומי. גלית עיצבה את המקום בהרבה אופטימיות סגלגלה עם פרפרים, פרחים ומלא משפטים אופטימיים על החיים, על השמחה ועל התקווה.

אז למה טישו? הכל התחיל עם פטירתה של סבתה טינה ולידת בנה האמצעי, שקרו במקביל. השבעה, האירוח וחופשת הלידה הכניסו אותה למטבח והיא החלה לאפות עוגיות בכמויות. החברות והאורחים אהבו, בקשו גם והיא התחילה למכור אותן - “במשך שנה מכרתי כ-200 קופסאות בשבוע ופתאום הבנתי שיש לי כאן עסק לכל דבר. בעקבות ההצלחה אבי פתח לי בית מאפה במכולת של המושב”. המאפה הצריך גם קפה ליד וכך נפתח גם בית הקפה שבהמשך הפך למסעדה. העבודה הקשה הכריעה והמקום המשפחתי נסגר, אך החלום לא נגמר. חמש שנים אחרי היא פתחה בית מאפה חדש, הפעם בבית סבתה טינה שבמושב ישע. היא אפתה עוגיות, מאפים ולחמים נהדרים ובסופ”שים המקום היה מפוצץ. “לא הייתה שמחה ומאושרת ממני”, היא מספרת.

ארוחת הבוקר במושב צוחר. צילום: אריאלה אפללו
ארוחת הבוקר במושב צוחר. צילום: אריאלה אפללו

בחנוכה 2015 החלום התנפץ לה בפנים, עם גילוי מחלת הסרטן אצל בנה גיל. תוך שלושה חודשים קפלה הכל והחל מרתון ניתוחים וטיפולים עם הרבה אופטימיות והומור ציני, בעיקר של גיל. גיל היה בן 10 אך בוגר מגילו, הוא דיבר על בית הקפה של אימא, על המשכיות, על מיצוי החיים והחובה להיות שמחים. היו עליות, מורדות, החלמה, חזרה לשגרה, אך בסוף המחלה נצחה. לאחר השבעה המשפחה נסעה להתאושש בתאילנד

משם חזרו עם החלטה, לפתוח בית קפה חברתי ולהנציח את גיל, שהשאיר להם סוג של צוואה, להמשיך את החיים ולחזור לבית הקפה. זה המקום להוציא את הטישו, לנגב דמעות ולהתחיל ליהנות מהמקום, מהאוכל, ומהחיים שחזקים מהכול.

אז מה אוכלים - התפריט הוא חלבי ותוכלו להזמין קישים, מאפים מלוחים, סלטים אפנתיים, מטבלים בריאים, פוקצ’ות ולחמים מעולים, מיני שקשוקות, פסטות, עוגות, ועוגיות כמובן. פרט לפסטה כל האוכל נעשה ונאפה במקום תוך שימוש בירקות ותבלינים מחממות האזור ופרודוקטים של יצרנים מקומיים.

ארוחות הבוקר מוגשת עד 17:00 ו”בוקר של אהבה” היא הישראלית הקלסית, השקשוקה של אילן היא על בסיס חצילים שמגיעים מהחממה המשפחתית, וארוחת הבוקר הטבעונית כוללת חביתת חומוס או תירס עם פסטו. ויש גם שקשוקה טבעונית עם חצילים וקוביות טופו. לקינוח תזמינו קוקילידה ופנקייקס’ מושחתים על שם ‘גילו’, נירו ורונרון.

עוד בתפריט הבוקר - הבופה של שישי בשבילו מגיעים במיוחד, ואם לא הזמנתם מקום מראש רוב הסיכויים שלא תמצאו כיסא פנוי. הבופה עמוס כל טוב, כמו במסיבת רווקות או יומולדת של בנות. עליו נערמים קערות של סלטים, מבחר גבינות, אנטיפסטי, חמוצים, מאפים מתוקים ומלוחים, מנות ביצים לבחירה, עוגות, ועוד בסגנון.

מה שותים -  מיצים, קפה, חליטות תה וגם שייק פירות, שוקו עם פרלינים, סיידר תפוחים חם עם יין וקפוצ’ינו עם ברנדי

ידידותיים לילדים - אין משחקים או הפעלות, אבל יש גינה חמודה בחזית ומרחב השתוללות ברחבה האחורית.

עשה לי את זה -  הסיפור המרגש מאחורי המקום וגלית, שאספה את כל האנרגיות והתמיכה הסביבתית ופתחה מקום חברתי שמנציח את גיל.

במסגרת הקהילתיות והחברתיות גלית יזמה את “ארוחה במתנה”. אתם מוזמנים לקנות שובר לארוחה בעלות של 60 שקלים (או כל סכום אחר שתרצו)  ולבחור למי לתרום אותה - לחייל הראשון שיכנס, לאמא בחופשת לידה, לחברים וכו’. כותבים על השובר לטובת מי הוא נתרם, משאירים בקופסה והארוחה תוגש למי שבקשתם.

הוריד לי - אין חידושים וריגושים קולינריים אבל אם אתם כבר בסביבה כנסו, כנסו ולו רק בשל השליחות החברתית.

מחירים - 25-62 שקלים’ 74 שקלים לבופה שישי

מי, מה, ואיפה -  קפה גילו לי,  מושב צוחר (ליד האשכול מרקט), 077-7295863 פתוח בשני-חמישי, 09:00-19:00 ושישי, 9:00-14:00. כשר למהדרין

על הדר- פסטיבל “דרום אדום” שכולו שיר הלל לכלניות, שהופכות את צפון הנגב לחגיגה גדולה. השנה, יותר מתמיד, נגיע לתמוך בעוטף - בתושבים ובעסקי התיירות, התרבות והאוכל, שחודש הפסטיבל נותן להם הרבה אנרגיה ואוויר לנשימה.

בתכנית: סיורים מודרכים במוקדי הפריחות, סיורים חקלאיים בחממות ובשדות, מרוץ וצעדה כלניות, הפנינג אופנים והופעות של עידן רייכל, ישי ריבו, ברי סחרוף, ואחרים. בנוסף יתקיימו מפגשים קולינריים עם שפים שיבשלו ויארחו בביתם, ארוחות שיוגשו במחלבות ושווקים חקלאיים שיפתחו במושב כוכב מיכאל, בשוק הגבינות בקיבוץ בארי, ביריד מרקטיטו בקיבוץ צאלים, בשוק ירוק על המים בפארק נחל הבשור, ב”שוקשוקדה” ביער שוקדה, ב”שוקראן” - השוק הבדואי ברהט, בשוק האיכרים בקיבוץ יד מרדכי וב”שוקמה” - השוק הכפרי בצומת בית קמה.

מתי? בימי שלישי ובסופי שבוע של פברואר. לפרטים - habsor.co.il

קטגוריות

תגיות

תגובות (0)

Avatar