מזל עקרב: איך יצאתי לחפש עקרבים זוהרים בחושך המדברי

טור חדש ומגניב של ליבילנד, אימא ל-6 במשרה מלאה שהיא גם יפה, גם אופה וגם מלאת סטייל. והפעם: איך השתכנעה לנסוע לחפש עקרבים בדרום עם כל המשפחה

טיול עקרבים לילי זה משהו שיכול לעניין אתכם?

חודשים שאני מחכה לצאת עם המשפחה שלי לסופ”ש חווייתי, משפחתי. לא בשביל התמונות באינסטגרם, אלא באמת כדי להשתחרר. לא לבשל, לא לעשות כלום. פשוט לשבת ולבהות. ואז, היא הגיעה. שיחת הטלפון המפתיעה.

״היי ליבי מדברת שרון ממשרד פרסום ****, קודם כל כולנו פה במשרד מתות עלייך! באמת שאנחנו לא מבינות איך את עושה את זה עם שישה! כל פעם שמישהי במשרד מקטרת על הילד או שניים שיש לה אני אומרת לה ‘הלו, אם ליבילנד יכולה עם שישה, אז גם את!’

אם ליבילנד יכולה, גם את! צילום: ליבי נחימובסקי
אם ליבילנד יכולה, גם את! צילום: ליבי נחימובסקי

אני: “תראי גם אני מקטרת לא מעט, כן? אבל תודה, זה מחזק לשמוע”

שרון: “התקשרתי כי אנחנו מפרסמים את התיירות בנגב ויש להם פרויקט מהמם בשם ‘לילות קרירים’.  אשמח להזמין אתכם לסופ״ש קסום בדרום”

אני: “וואו, נשמע טוב״

שרון: ״כן, זה מושלם. תגידי, טיול עקרבים לילי זה משהו שיכול לעניין אתכם?״

אני: *שותקת*

שרון: ״הלו? ליבי? את שומעת?״

אני: “כ… כן. שומעת”

שרון: “דמייני אתכם במדבר, לילה, כולכם עם פנסי אולטרה סגול, מחפשים עקרבים. אגב, לא יודעת אם שמעת על זה אבל כשמאירים על עקרב עם פנס אולטרה סגול הוא הופך להיות זוהר! הילדים יעופו על זה! לסגור לכם את הסיור?”

ניסיתי לדמיין את זה. חושך, מדבר, שישה ילדים: לוי, מנדי, שניאור, דודי, עדינה ומוישי מחזיקים פנסים. ומה אם יש שם חוץ מעקרבים עוד בעלי חיים זוחלים למיניהם? נחשים למשל…?! מי חותם לי רק על עקרבים? מה זה, מסיבה סגורה למוזמנים?

ומשום מה אמרתי כן, והסיור הוזמן, לא לפני שקיבלנו הוראות הגעה והוראה ברורה להגיע בנעליים סגורות. מה נעליים סגורות? אני שונאת נעליים סגורות! לא בגלל הנעליים, בגלל הגרביים!!! נעליים סגורות זה אומר שאני צריכה למצוא עכשיו 8 זוגות גרביים שזה אומר בחישוב מהיר 16 יחידות גרביים. אתם מדמיינים כמה עבודה זה?

מצד שני, סגרתי עכשיו סיור עקרבים לילי במדבר עם פנסי אולטרה סגול. אז מה זה כבר גרביים?

 

אם עקרבים היו עוקבים אחרי באינסטגרם

אחרי שעתיים וחצי של נסיעה לשדה בוקר (עם טאבלט, מחשב, ושניצל עוף לכל ילד ביד) הגענו אל היעד בשעה 20:00. במקום המתינה לנו דנה המדריכה ושני ילדיה. אחרי הסבר קצר ומרגש על טוב ליבם של העקרבים וכמה אסור לנו להפחיד אותם, היא חילקה לנו פנסים זוהרים והסיור החל.

אם כל עקרב שפגשנו היה מתחיל לעקוב אחריי באינסטגרם, היו לי היום יותר עוקבים מנטע אלחמיסטר.

עקרבים זוהרים באולטרה סגול - מי ידע?! צילום: ליבי נחימובסקי
עקרבים זוהרים באולטרה סגול - מי ידע?! צילום: ליבי נחימובסקי

את האמת? פחדתי. לא הבנתי מה אני אמורה לעשות. מתי השלב של ההנאה מתחיל, ולמה לי בכלל ״לחפש״ אותם? קפצתי מכל גירוד שהיה לי בגוף והייתי בטוחה שזהו זה,  הנה הסוף!!! נעקצתי ע״י עקרב!!! ועוד מבחירה!!!

אבל בניגוד אליי, את הילדים הסיפור הזה ממש הלהיב. לא ידעתי ממה הם התלהבו יותר, מהעקרבים או מהעובדה שהשעה הייתה כבר 21:00 בערב והם עדיין ערים. הם רצו בשמחה, הרימו אבנים ענקיות ובחנו כל עקרב מקרוב כאילו הוא קאפקייק עם קצפת וסוכריות.

גולת הכותרת של הסיור הייתה לראות את הילדים של דנה המדריכה צועקים: ״אמא, תראי איזה מאמייייי״. תוך כדי שהם  מצביעים על עקרב ארסי צהוב בגודל של גור חתולים.

 

צימר מקסים עם רוח מדברית

בתום הסיור שמנו פעמינו לצימר המקסים “ורד המדבר” שם קיבלו אותנו המארחים בחיוך. אוויר המדבר הקריר, ירידת המתח והעייפות עשו את שלהם, ועד מהרה נשפכנו על המיטות.

בבוקר קמנו (מוקדם מדי, כמו תמיד) ואכלנו את ארוחת הבוקר הטעימה ביותר שאי פעם אכלנו. אני לא מגזימה. יש משהו כל כך קסום בלחם טרי מהמאפייה בתוספת ממרחים וכמה ירקות. לא צריך יותר מזה!!!

לפעמים דווקא הפשוט ביותר הוא הטעים ביותר. צילום: ליבי נחימובסקי
לפעמים דווקא הפשוט ביותר הוא הטעים ביותר. צילום: ליבי נחימובסקי

המשכנו לטיול ג’יפים מלהיב עם טבילה קרירה ונעימה במעיין. באמצע הטיול כשהכול מסביבנו חול והרי מדבר אמר לי דודי הבן שלי בן ה-5 את המשפט הכי חמוד בעולם: ״אמא, אנחנו כבר שעתיים וחצי בטיול במדבר. ואפילו מן לא הבאת לנו…”.

נשארנו בצימר גם בשבת ונהנינו לפגוש בבית הכנסת יהודים מקסימים שקיבלו אותנו בחיוך רחב והתלהבו לראות כל כך הרבה ילדים מתוקים מאותו זוג הורים. הרגשתי שבנוסף להנאה שלנו מהחופשה, הצלחנו גם לשמח עוד אנשים מהשהות שלנו במקום.

פעם חשבתי שהנגב שלנו זה מקום לא ברור בדרך לאילת, היום אני יודעת שהוא אחד המקומות המרגיעים והיפים ביותר שקיימים. צאו לטייל שם! אני ממליצה.

הנגב הוא מקום מגניב ופוטוגני לטיולי משפחות. צילום: ליבי נחימובסקי
הנגב הוא מקום מגניב ופוטוגני לטיולי משפחות. צילום: ליבי נחימובסקי

מסקנות חשובות שהסקתי מהחופשה:

- כמה פעמים אני שומעת: הילדים כל היום במסכים, בטלפונים. חשבתם פעם שאולי הם לא יהיו במסכים אם ניתן להם אלטרנטיבה אחרת? ראיתי איך הילדים שלי נהנים מלרוץ, לקפוץ, להשתולל בחוץ, ולא חשבו לרגע על הפלייסטיישן שמחכה להם בבית.

- עם תכנון נכון ומדויק אפשר להשיג חוויית חופשה איכותית וכיפית לכל המשפחה בעלות לא גבוהה בכלל. אני הכנתי רשימה מדויקת של כל מה שאני  צריכה לארוז עד הפרטים הקטנים, כתבתי לוז מסודר לגבי כל יום, ואפילו בדקתי באזור הצימר אם יש ילדה מתוקה שתוכל להיות לי בייביסטר.

- ילדים נהנים מהדברים הקטנים. מהארטיק, מהנסיעה ברכב עם השירים שהם אוהבים, מהעצירה בצד הדרך וה״פיקניק ממתקים״. ותכל׳ס, הם לא צריכים ״לונה פארק״ כדי להיות מאושרים.

רוצים המלצות לאוכל שכיף לקחת לפיקניק ולנסיעות בדרכים? 10 מתכונים לפיקניק מושלם

בתקווה להמשך חופש גדול רגוע עם המון שיחות טלפון מפתיעות!
אוהבת, ליבילנד
בואו לעקוב אחריי מקרוב באינסטגרם

 

קטגוריות

תגובות (2)

Avatar