נצרת ב-10 תחנות – סיור חג המולד קולינרי שלא תרצו לפספס

אריאלה אפללו נשבתה בקסמה של נצרת, במיוחד בתקופה הזו שכל העיר מתקשטת לכבוד חג המולד, והכינה עבורכם רשימה שמבטיחה שלא תישארו רעבים

בנוסף לחגי ישראל, שברוך השם יש לנו בשפע, חג המולד תמיד מסקרן ומושך את תשומת הלב עם הקישוטים, עצי האשוח וכמובן סנטה קלאוס!

עד לפני כמה שנים היינו מרחיקים מעבר לדיוטי פרי כדי להתענג על שווקי החג המוארים על רקע אירופה המושלגת, אבל האמת, שאין בכך צורך - הערים המשולבות בישראל מציגות לראווה חג מולד כהלכתו.

הפעם נצרת - בנצרת יש קסם. כבר בביקור הראשון שלי שם הבנתי שמדובר בעיר מיוחדת במינה. השילוב של אתרי קדושה, היסטוריה, ארכיאולוגיה ותרבות ומנגד סמטאות עתיקות, שווקים ססגוניים והיצע קולינרי עשיר.

בנצרת התפתחו יחד עם הסצנה הקולינרית חיי לילה סוערים. בכל ביקור אני מגלה עוד ועוד ברים ומסעדות חדשות - ערביות מסורתיות, מסעדות גורמה ואוכל רחוב. הו אוכל רחוב.

עושר הטעמים מרגש ומבלבל ואם מדובר בביקורכם הראשון אני ממליצה לקחת סיור קולינרי מודרך. אם בכל זאת בא לכם לראות ולטעום לבד הכנתי עבורכם רשימה שמבטיחה לכם ביקור טעים ומעניין.

#1 ארוחת בוקר - מאפיית אלטאבון
את הבוקר פתחנו עם מאפים נהדרים הנאפים על חלוקי נחל. מהטאבון נשלפים פאטייר תרד וגבינות מהבילים, פיתות דקיקות וקריספיות מעוטרות בזעתר, קצח, שומשום וגבינת כבשים. יש גם פלאפל ירוק שנטחן מגרעיני פול והרבה עשבים.
רח’ פאולוס השישי, נצרת
04-6560056

#2 לאוהבי החומוס-פול-פלאפל
הגעתם למקום הנכון. בראש הרשימה נמנים המקומות הבאים: עימאד, עפיף סאיג, אבו גנאם וחומוס א-שיח’.

בחרנו הפעם את עפיף, חומוסאי דור שני. עפיף מגיע לחומוסיה לפנות בוקר ומתחיל לרסק ידנית את גרגרי החומוס הטריים, לערבב את הפול ולהכין תערובת ריחנית לפלאפל הירוק.

בתפריט תוכלו למצוא מסבחה ומשאוושה עם חומוס קטיפתי, חומוס גרגירי עם טחינה סמיכה, חומוס עם בשר כבש, פול מבושל וטחון עם תערובת שום-לימון וחביתות ירק ממכרות.

רח’ תאופיק זיאד 26, נצרת
04-6555882

נצרת חומוס עפיף. צילום: אריאלה אפללו
חומוס עפיף בנצרת. צילום: אריאלה אפללו

#3 הפסקת קפה - קפה פאהום
הלכנו בעקבות הריח המשכר שנישא באוויר והגענו לפאהום. פהאום הוא בית הקלייה הראשון בעיר שטוחן 15 סוגי פולים מרחבי העולם.

כאן ירקחו עבורכם תערובות מיוחדות לפי טעמכם האישי (ניתן גם לארוז את התערובת הייחודית שלכם בקפסולות לשימוש במכונת הקפה הביתית) ולצד הקפה מבחר עצום של ממתקים, סוכריות ושוקולדים מסוריה.

רח’ פאלוס השישי, נצרת
04-6554506

#4 מטחנת הגליל - אלבאבור
כאן מדובר על לונה פארק של תבלינים. היכל התבלינים ממוקם במבנה עתיק ששימש בעבר כטחנת קמח לאיכרי האזור. כיום נמכרים בו כאלף סוגי תבלינים שנטחנים במקום. מהשקים תוכלו ללקט גם דגנים, קטניות, פירות יבשים אקזוטיים וצמחי תבלין יבשים. ומהמדפים שמני זית ותרכיזי רימונים, שקדים ותמרהינדי. אם מישהו חפץ בצמחי מרפא ואבנים נגד עין הרע - תוכלו למצוא הכול שם.

רח’ הבנקים, נצרת
04-6455596

נצרת אלבאבור מטחנת הגליל. צילום: אריאלה אפללו
אלבאבור מטחנת הגליל. צילום: אריאלה אפללו

 

#5 מפעל הטחינה - אל ארז
אחד ממפעלי הטחינה והחלבה הטובים בארץ. אם תגלו עניין יראו לכם את מערבלי קלית של השומשום, את המערבל הענקי בהם מתערבלת לה החלבה הדביקה ולקינוח יגישו עבורכם טחינה חמה לטעימה.

ניתן לקנות במקום טחינה גולמית משובחת, טחינת שחורה שנטחנת מקצח, חלבה עם פולי קקאו, פיסטוק ופירות יבשים.

רח’ נמסאווי, נצרת
04-6553002

נצרת מפעל טחינה אל ארז. צילום: אריאלה אפללו
מפעל טחינה אל ארז. צילום: אריאלה אפללו

#6 עושים שוק
בסמטת הכניסה לשוק מוצגים למכירה כלי בית: סירים ומגשי אלומיניום, פינג’נים מנחושת, כלי אוכל והגשה. בהמשך תוכלו לראות דוכני צעצועים, נעליים, בדים, בגדים ושוק שמלות כלה לצד סמטת הצורפים וחנויות התכשיטים.

סמוך למסגד דוכני תבלינים ריחניים, עשבי תיבול ועשבי בר עונתיים, דוכני פירות וירקות באלדי בזיל הזול, חנויות מכולות בהן תוכלו לרכוש ג’יבנה (גבינת כבשים) ולאבן קישק - אבן יוגורט, הזוכה לכינוי ‘הפרמזן’ של המטבח הערבי. בסמטה 6133 ניתן לראות בעלי מלאכה שעובדים כמו פעם - חרש מתכת שבונה פרימוסים וכלים לקטיף סברס; אמן שיוצר סכינים בעבודת יד.

הכניסה הראשית מרחוב בישארה

#7 חייבים משהו מתוק - אל-מחרום
אי אפשר לחזור מנצרת מבלי להביא קופסאות עמוסות בקלוריות ממחרום. המקום מתמחה במינים שונים של בקלאווה, מלבי, כדורי עוואמה (כדורונים מטוגנים בשמן עמוק וטבולים בסירופ סוכר), בסבוסה, לילות ביירות וכמובן הכנאפה.

רחוב פאולוס השישי,נצרת

נצרת ממתקי אל מחרום. צילום: אריאלה אפללו
ממתקי אל מחרום. צילום: אריאלה אפללו

#8 דיוואן אל סראיה
אשרף הוא אלוף הקאטייף - כיסונים קטנים שהוא מכין במקום, ממולאים באגוזים או בג’יבנה ומעל מי זהאר (סירופ מתובל בתמצית הדרים). כל כך טעים שלקחנו גם הביתה.

סמטה 6152 בשוק, נצרת

#9 אופציה לארוחת ער ב- לוקנדה
על המסעדה מנצח השף אליאס מטר שמגיש שעטנז של המטבח הערבי-גלילי עם האיטלקי. המסעדה צופה מלמעלה על העיר שהתקשטה לכבוד החג ועל רקע תפאורת חג המולד הוגשו לנו ריזוטו עולש ולאבנה; מחבת פטריות וסלק עם פילה טלה במרינדת בהרט ושמן זית; סינטה כבש בעשבים חורפיים וירקות שורש; פאטייר פירות ים; צלעות טלה על תבשיל במיה; עולש וחוביזה; תבשיל יוגורט עם שישברק; וקובה ברוטב שום ונענע יבשה.

מלון רמדה אוליבייה, דרך הציונות 29, נצרת
04-6130351

 

נצרת מסעדת לוקנדה. צילום: אפיק גבאי
מסעדת לוקנדה. צילום: אפיק גבאי

#10  אופציה לארוחת ערב - ביאת
ביאת (הבית שלנו, בערבית) ממוקמת במבנה עתיק בסמוך למעיין מרים. על המסעדה מנצחים הקונדיטורית והבעלים, אימאן ליביס והשף ניקלוא עבוד.

התפריט שלה מבוסס על מנות קלאסיות מהמטבח המערבי לצד אוכל ביתי, ערבי, מקומי, מסורתי עם טאצ’ ייחודי. את הלחם הם מכנים במקום, כך גם את הקינוחים בהשראת הפטיסרי הצרפתי.

בין המנות המומלצות: ספיחה, מנזלה, מקלובה ושייח’ אלמחשי - הקישוא ממולא בבשר וצנוברים. קוקטיילים המבוססים על ערק וברקע הופעות של אמנים מקומיים.

רחוב אל-בישארה 55, נצרת
04-6555146

 

קטגוריות

תגיות

תגובות (6)

Avatar

    Avatar
    אור-לי יהושע

    אם כל המקומות פתוחים גם בשבת ?

      Avatar
      מערכת Foody

      אורלי יקרה, כל המקומות פתוחים בשבת. נצרת שוקקת חיים! נשמח אם תחזרי לספר לנו איך היה.

      Avatar
      מערכת Foody

      הטיול בנצרת מומלץ בחום! קחי את כל המשפחה!

    Avatar
    אסנת קריכלי

    אוהבת את כל הטבחים והאופים כולם

      Avatar
      מערכת Foody

      תודה רבה. סופ”ש נעים.