קורונה? לא בבית ספרנו! המאכלים שיחזקו לכם את הגוף

ים שמיר ממליצה לנו מה לאכול ומה להפחית כדי לחזק את מערכת החיסון שלנו! קודם כל, להרגע ולנשום עמוק, אחר כך לקרוא, לגזור ולשמור! עוד קצת והחורף נגמר
Loading...

החורף מדשדש לו… בא והולך, יש הרגשה שהוא כבר כמעט ולא ואז שוב מכה בעצמה! ממש לפני הסוף הגיע הנגיף הזה שמשגע את כולנו, מרטיט לנו את הלב, מוציא אותנו מדעתנו ומיכולתנו להיות רגועים. קורונה!
אז דווקא בתקופה הזו, שמרגיש שאין לנו מה לעשות, בואו נחזק את הגוף ואת מערכת החיסון.

כל אחד מאיתנו נולד עם מערכת חיסון מסוימת שהתחזקה, נחלשה ושוב התחזקה עם השנים.

למזלנו, חוזק מערכת החיסון הוא דבר שנבנה עם הזמן מה שאומר שיש לנו דרך לחזק, לשנות ולשלוט בגורל בריאותנו (בהרבה מן המקרים). חשוב להבין, שמערכת חיסון חזקה היא לא כזאת שבהכרח מונעת מאיתנו הידבקויות ממחלות שסביבנו אלא היא כזו שיודעת להלחם היטב גם עם מה שמגיע ולסלק אותו במהרה.

אז מה ניתן לעשות? ואיך לחזק? ומה באמת מחליש לנו את מערכת החיסון?

אני חושבת שהדבר הראשון שצריך לדבר עליו כרגע הוא סטרס. לצערנו כולנו חווים מתח בתקופה הזו, בעיקר מעודף חדשות.
בחדשות אומנם אומרים לנו להירגע, וזה רק מכניס אותנו עוד יותר ללחץ. פה חשוב לנסות לכפות על עצמנו רגיעה כי חשוב להבין שסטרס מוריד מאוד את פעילות מערכת החיסון וההגנה שלנו ופוגע ביכולות המופלאות של הגוף שלנו להגן עלינו.

תמצאו משהו שמרגיע אתכם, אם זה הליכה בחוץ או אולי איזו מקלחת טובה או אפילו כמה נשימות עמוקות לפני שאתם קמים בבוקר מהמיטה. ותישנו טוב, זאת תרופת ההרגעה מספר 1. אחרי שנרגענו, צאו החוצה, תפתחו חלונות, תנשמו אוויר ובואו נמשיך.

סוכר… כן, כן סוכר. מפתיע נכון? ידעתם שאכילת סוכר יכולה “לדכא” את מערכת החיסון שלנו לזמן מסוים?
עפ”י מחקרים נמצא שאכילת סוכר, אפילו בכמויות קטנות יכולה להחליש את מערכת החיסון שלנו למספר שעות לאחר צריכתו. בנוסף, סוכר מתחרה עם ספיגה של ויטמינים רבים, ביניהם, ויטמין סי שאתם כבר יודעים ומדקלמים כמה הוא חשוב לתפקוד תקין של מערכת החיסון שלנו.

לכן, צמצמו את צריכת הסוכר שלכם. וגם אם בחרתם לאכול משהו מתוק כי בהחלט מגיע לכם, השתדלו לאכול אותו בשעות אחר הצהריים שאתם כבר פחות חשופים לאנשים, או סגורים במשרד.
ההבנה הזו לא אמורה להפחיד אתכם אלא אמורה לגרום לכם לבחור נכון את צריכת הסוכר והזמן שלה. למשל אם אתם לפני טיסה, הפחיתו את צריכת הסוכר שלכם בימים הקרובים ככל שניתן, תשנו טוב, תרגעו ותגיעו לטיסה מחוזקים וחזקים יותר.

טוב אז אחרי שביאסתי, אל תדאגו, יש גם דברים ממש כיפים שאפשר לעשות כדי להתחזק:

הגבירו את כמות החלבונים מהחי ומהצומח בתזונה שלכם ושל ילדכם - חלבונים הם אבני בניין מאוד חשובים בתפקוד מערכת החיסון. הוסיפו לתזונה שלכם קטניות ואגוזים מכל הסוגים, בשר ודגים, טופו או כל דבר אחר שאתם אוהבים שיספק לכם כמות חלבון טובה ואיכותית.


הוסיפו שום ובצל לתזונה שלכם
- המאכלים שנחשבים ל”אנטיביוטיקה של הטבע” תעשה לכם רק טוב. ואגב, מי יכול להתקרב אליכם שיש לכם ריח של שום ובצל? בקיצור הרווחתם.


ויטמין סי
- כמובן שאתם כבר יודעים אבל בכל זאת אני חייבת להזכיר לכם להוסיף לתזונה שלכם הרבה לימון, לנשנש גמבה אדומה או קיווי, כרוב כבוש, עלים ירוקים, כרובית וברוקולי ועוד המון מאכלים נוספים שעשירים בויטמין סי שקשור ישירות לחיזוק מערכת החיסון שלנו.


הוסיפו למטבח ולבישול הרבה עשבי תיבול ותבלינים
- תבלינים אמיתיים וטריים ולא כאלו המגיעים במשחות.
הם יוסיפו לכם ים של בריאות, יחזקו לכם את הגוף, יזרימו את הדם, ייטיבו עם מצבי דלקת (שגם הם מחלישים מערכת חיסון) וכמובן יעשו את האוכל שלכם טעים יותר!


לסיכום -
תקפידו לישון טוב, לאכול מכל הצבעים של הירקות. הוסיפו חלבונים וקטניות, אפילו את הקמחים שלהן שניתן לעשות איתם הכל במקום קמח רגיל. תצאו להליכה בחוץ, תנשמו עמוק.
תדברו אל הגוף שלכם יפה ותגידו לו כמה שהוא חזק, תזינו אותו, ואני מבטיחה לכם שתרגישו הכי חזקים שיש!

ביי ביי קורונה!

מצרפת לכם מתכון ממש כיפי וסופר בריא שיחזק לכם את הגוף:

מתכון ללביבות ירוקות עם קמח חומוס:

  • 2 חבילות גדולות של - מנגולד / תרד
  • מלח, פלפל וכל תבלין שתאהבו.
  • 2 כף שמן זית
  • 1 כף קצח
  • 6 כפות קמח חומוס

אופן הכנה

  1. שוטפים את העלים היטב וחותכים לרצועות שמים על מחבת כף שמן זית ומכניסים את העלים.
  2. לאחר 2-4 ד’ק כשהעלים כמעט מבושלים לגמרי מוציאים אותם מהמחבת לקערה מוסיפים את הקצח, מלח, פלפל, תבלינים וטועמים.
  3. מוסיפים את קמח החומוס ומערבבים עד שנוצרת תערובת שניתן לייצר ממנה קציצות שלא מתפרקות מערבבים היטב ויוצרים לביבות עם ידיים רטובות.
  4. את הלביבות ניתן לאפות בתנור חם על 180 מעלות ל-20 ד’ק או לטגן על מחבת עם שמן זית או שמן זרעי ענבים עד ששחום ויפה.
  5. את הלביבות ניתן להגיש עם שמנת חמוצה עם עשבי תיבול (עירית/ שמיר) ולימון.
  6. בתאבון!

קטגוריות

תגובות (2)

    Avatar
    הילה

    חשוב מאוד לחזק את הגוף בימים האלה!!! קורונה באה לגוף ונפש חלשים!!!

      Avatar
      Foody Foody

      בהחלט! ((:

תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody