ספר חדש לקרין גורן – מתוק בבית (והכי מתוק בחיים)!

פעם ילדות רצו להיות בתיה עוזיאל והיום הילדות רוצות להיות קרין גורן. על פרחי קונדיטוריה, על אשה שהיא אגדה בחייה ועל הספר החדש של קרין גורן. מותק של מתנה לחג!

שלש שנים ישבתי מאחורי שולחן היועצת בבית ספר דנון, קיבלתי את פניהם של “פרחי קונדיטוריה” רכים שחולמים חלומות מתוקים ומתחילים את צעדיהם הראשונים בתחום הבצק והקצפת.

“אז למה דווקא קונדיטוריה?” הייתי שואלת אותם, מגששת את דרכי אל ליבם, מנסה להבין אם הם כאן מהסיבות הנכונות ולא בגלל שאמא רצתה שילכו ללמוד ולעשות עם עצמם משהו שימושי. פרחי הקונדיטוריה היו מספרים על סבתא שגילגלה איתם עוגיות במטבח קטן, על אמא שהושיבה אותם על השיש וממנה למדו הכל ועל קרין גורן. לו הייתה לי קופה קטנה והייתי שמה שם שקל על כל אחד שאמר לי שהוא פה בגלל קרין גורן, הייתי פורשת לי בשמחה מעבודה וחיה חיי בטלה באיזה אי קריבי קסום.

קרין גורן
פעם ילדות שיחקו בבתיה עוזיאל, היום הן משחקות בקרין גורן (צילום: שניר (סופגי) גואטה)

מפרחי הקונדיטוריה למדתי שהיום ילדות משחקות בלהיות קרין גורן, ממש כמו שאנחנו, ילידות שנות ה-70, שיחקנו בבתיה עוזיאל ובהכינותי מראש. הן מקציפות כמו קרין, מקשטות כמו קרין ואז הן מקבלות את ספר האפיה הראשון שלהן, שגם הוא של קרין. אני מספרת את זה לאמא שלי בפליאה והיא אומרת לי “איזו זכות גדולה יש לאדם לעזור למישהו לאפות את העוגה הראשונה שלו, זה ממש כמו להעביר מישהו את הכביש”. והיא כל כך צודקת האמא החכמה הזו שלי. את העוגה הראשונה שלי אפיתי מהספר ילדים מבשלים, ופרחי הקונדיטוריה אפו את שלהם מהספרים של קרין גורן. זו באמת זכות גדולה לפתוח בפני מישהו דלת, לתוות לו דרך ולגלות לו עולם.

את קרין אני מכירה שנים ארוכות. גם בימים הקשים ביותר היא האירה לי פנים ושמחה לפגוש אותי. יש מעט מאוד אנשים שביד רכה ובוטחת שולחים יד ללב שלך, חופנים אותו ואתם שלהם לנצח, אבל גם הם שלך. כזו היא קרין גורן. ולכן זה לא פלא שכל כך הרבה אנשים אוהבים אותה, את דרכה הדוגרית והלא מתנצלת. כן, שימו מלא סוכר, כן, תצחקו בקולי קולות וכן, תוסיפו עוד שוקולד, שלא יחסר, אהה… ותחיו את החיים במלואם, כאילו אין טוקבקים בעולם וגם אין דיאטניות.

קרין גורן
תחיו את החיים במלואם, כאילו אין טוקבקים בעולם וגם אין דיאטניות (צילום: שניר (סופגי) גואטה)

בשבוע שעבר יצא לקרין גורן ספר חדש, “מתוק בבית”, על כריכתו היא נראית יושבת, יחפה, חייכנית בפתח הבית שלה. בספר הזה קרין מזמינה אתכם (ואותי) למטבח הפרטי שלה והעיון בספר מגלה משהו מאוד אישי, עם הערות בכתב יד והתאמות לפרווה או ללא גלוטן ואפילו לטבעוני.

יש בספר הזה את כל מה שבית יכול לבקש: עוגות רושם בפרק השופני, עוגות גבינה שלהמון אנשים יש פחד מהן, עוגות שמרים ניחוחיות ועוגיות, כי כל בית צריך צנצנת. המתכונים פשוטים ומדוייקים, מלווים בצילומים הטעימים של סופגי הגאון וחוץ מהריח יש בהם את כל מה שספר בישול צריך.

אני מדפדפת בספר ובא לי הכל!

הספר החדש של קרין גורן
הספר החדש של קרין גורן

יש פה עוגיות שוקולד צ’יפס קטנות ונבזיות, עוגיות בולו טוניסאיות, קאפקייקס רד וולווט, בומבלוני ופיצקלעך. לכו תבחרו ממה להתחיל…

מתוך כל המתכונים בחרתי לכם את עוגיות הסחלב, רק בגלל שאני בקריזה על המתכון הזה המון זמן. אכלתי אותן פעם בטורקיה, הבטחתי לעצמי שאשיג מתכון ושכחתי מזה. מלאכתם של גרגרנים נעשית בידיי אחרים, זה ידוע, וכאשר ראיתי את המתכון בספר של קרין עצרתי בחריקת בלמים.

עוגיות סחלב
עוגיות סחלב מטריפות רק ב-3 מצרכים של קרין גורן
עוגיות סחלב חורפיות וטעימות רק ב-3 מצרכים. מערבבים את המרכיבים בקערה, יוצרים עיגולים ואופים עד שיוצאות לכם עוגיות נימוחות ומשגעות
שמרו

 

ואתם, בזמן שעוגיות הסחלב של קרין גורן בתנור, קנו לעצמכם (ולמי שאתם ממש אוהבים) מתנה לחג. או בקיצור:

מתוק בבית - קרין גורן בהוצאת תכלת.

איזה מותק של ספר!

קטגוריות

תגיות

תגובות (17)

Avatar

    Avatar
    אפרת בנוני

    אשמח לקבל את המתכון של קרין גורן היקרה גרנולה תוצרת בית מתוך הספר סודות מתוקים. מציינת שיש לי את כל הספרים שלה ואנחנו תושבי אשקלון וכרגע נמצאים אצל אחותי בבאר שבע ואין לנו אפשרות לחזור לאשרלון עקב המלחמה.

הצג עוד