קפה עוטף רעים – מאחורי המיזם הנפלא

סניף חדש לרשת קפה עוטף - קפה עוטף רעים. ממוקם ברחוב וולפסון 54 בת"א, קפה עוטף רעים הוא בית קפה, חנות, ושוקולדיה שמנוהל על ידי מפוני קיבוץ רעים

קפה עוטף, שסניפה הראשון “קפה עוטף - נתיב העשרה” נפתח לא מכבר במתחם שרונה, פותחת סניף נוסף, הפעם מוקדש לקיבוץ “רעים”. רשת בתי הקפה הייחודית הזו מנוהלת ומתופעלת על ידי תושבי העוטף שפונו מבתיהם לתל אביב במטרה לספק מקומות התכנסות, תעסוקה ופרנסה לצד חיבור בין הקהילה המארחת לקהילה המפונה.

קפה עוטף "רעים"
צוות קפה עוטף “רעים”. צילום: סיון פרג’

רשת בתי הקפה החדשה, קפה עוטף, נולדה בחודש אפריל עם בית הקפה “קפה עוטף - נתיב העשרה”. בית הקפה הוקם במתחם שרונה בתל אביב, ומנוהל על ידי יותם קידר, רז קידר ונועה שבת, שלושה צעירים שהגיעו מקיבוץ נתיב העשרה.

את בית הקפה החדש, שממוקם ברחוב וולפסון 54 בתל אביב, תנהל רעות קרפ, רעייתו לשעבר של דביר קרפ ז”ל, שנרצח יחד עם זוגתו - סתיו קמחי, לעיני ילדיו במתקפה על קיבוץ רעים בשביעי באוקטובר. רעות בחרה להנציח את בעלה לשעבר בדרך מקורית למדי, והרחיבה את רעיון בית הקפה לחנות שוקולד - “שוקולד דביר”, בה ימכרו מארזים שונים, מהמתכונים של דביר, ששוחזרו על ידי כמה מהשוקולטיירים הטובים בעולם. בחנות תמצאו פרלינים, שברי שוקולד ומוצרים נוספים שדביר היה מכין.

קפה עוטף "רעים"
רעות קרפ, קפה עוטף “רעים”. צילום: סיון פרג’

אבל זה לא הכל. בנוסף לחנות השוקולד, קפה עוטף רעים, המתפרש על שטח של 250 מ”ר על גבי שני מפלסים, כולל בין השאר חנות למכירת מגוון מוצרים מהעוטף, חפצי אומנות, בקבוקי יין, ריבות, גבינות, דבש, ממרחים ומוצרים ייחודיים לרשת כמו ביגוד, סינרים, ספלים ועוד. בהמשך מתוכנן בית הקפה להציע חלל המיועד להופעות חיות של אמנים מהעוטף לצד בר יין. על הייעוץ הקולינרי אמונה השפית רותי רוסו.

בשבעה באוקטובר קיבוץ רעים, ביחד עם ישובים רבים בעוטף עזה, איבד חלק מחבריו. קהילת הקיבוץ מונה כיום כ-450 איש. 7 חברי קיבוץ, בינהם דביר ובת זוגו, נרצחו במהלך ההתקפה הנוראית בשבת השחורה. אחרים נחטפו משטח הקיבוץ ושוחררו בעסקאות החטופים. רבים מבתי הקיבוץ נפגעו, נשרפו או נהרסו. קהילת הקיבוץ הבינה שהדרך להתקדם היא ביחד, והיתה מהקהילות הראשונות שעזבו את בתי המלון לטובת מגורים זמניים בפרויקט מגורים בתל אביב ברחוב הרצל, בסמוך לרחוב וולפסון שם הוקם בית הקפה.

קפה עוטף "רעים"
קפה עוטף “רעים”. צילום: סיון פרג’

“בפתיחת קפה עוטף רעים אנחנו מבקשים ליצור עבור הקהילה שלנו מקום מפגש שיזכיר לנו את הבית והאהובים שאיבדנו”, אומרת רעות קרפ, בעלת בית הקפה. “אנחנו מבקשים ליצור תקומה לקהילה שלנו בביתה החדש בתל אביב, ולהשלים את קליטתנו בעיר עם זכרונות מהעבר ומבט לעתיד”, ובית הקפה בהחלט משקף את העמדה הזו. בית הקפה יציע לרכישה מוצרים מהעוטף: יין, ריבות, פירות יער, עוגות, גרנולה ושלל מוצרים מקומיים וכן מוצרים שעוצבו במיוחד דוגמת חולצות, ספלים, סינרים, תיקי בד ומגוון מוצרים נוספים. בסופי שבוע תתקיים גם מכירה של פרחים. כמו כן ניתן לרכוש את המוצרים כמארז פיקניק ולשבת במרחבי המתחם או בישיבה סביב בית הקפה. “כולי תקווה שנצליח להעביר את הטעם והאווירה של רעים לתושבים והמבקרים בעיר ולספק ערך מוסף לקפה של הבוקר לכל אחד מלקוחותינו”, היא מסכמת את דבריה בחיוך.

קפה עוטף רעים נפתח ביום שלישי, 25/6/2024, ברחוב וולפסון 54, תל אביב, במעמד ראש העיר רון חולדאי.

קטגוריות

תגובות (4)

Avatar

    Avatar
    אילן

    אלופים איזה אנרגיות אגיע לפרגן בכל הזדמנות

      Avatar
      מערכת Foody

      תודה רבה אילן!

    Avatar
    יוסי אמיתי

    אהבתי את דביר אהבת נפש, הן כשוקולטייר יצירתי והן כאיש רעים (תרתי משמע) להתרועע. כאבתי את הרצחו ע”י בני עוולה. אני מחזקת את ידיה של רעות היקרה עם פתיחת המיזם החשוב הזה.

      Avatar
      מערכת Foody

      הי יוסי, מרגש לשמוע