יפן זה כאן – סושי ברחבי הארץ

הישראלים התאהבו בסושי מעל הראש, והוא כבר מזמן הפך לחלק מהתפריט הישראלי. אז איפה אפשר להשיג סושי מצויין מחוץ לתל אביב? יצאנו לבדוק

תל אביב מלאה סושיות נהדרות, אבל מה קורה כשמגיע חשק עז לסושי ואתם בכלל לא באזור? יצאנו ללקט לכם סושי נפלא מחוץ לתל אביב וחזרנו עם בשורות:

גם להריוניות

“טרזניט” ברחובות היא מסעדה מקומית פופולרית שקיימת כבר מעל עשור ומציעה, כמו רב המסעדות האסיאתיות בישראל, תפריט גדול עם מנות מיפן, תאילנד, ויאטנם, הודו וסין. לא בכל מקום זה עובד, אבל בטרנזיט, הם עושים עבודה מצוינת. חומרי הגלם נהדרים וגם המחירים נוחים. תפריט הסושי עשיר וטעים ומציע המון רולים נהדרים כמו המיסו רול (45 שקל) שהן 8 יחידות אינסייד אאוט של סלמון טמפורה, אבוקדו, מלפפון ועירית עטוף דף בטטה, שבבי בטטה, בוטנים, שומשום ורוטב מיסו מתוק וגם מנות סושי קצת אחרות כמו הרייס קייק טונה (53 שקל) שהיא מנה נדיבה וטעימה בטירוף של הרבה טונה אדומה טרייה קצוצה ומתובלת עם אבוקדו, בצל ירוק, כוסברה, שומשום קלוי, סויה וקרם שומשום על דיסקיות אורז קריספיות שעברו גריל. והכי נחמד? בימי שני הם עושים ערב סושי הריון עם פס מיוחד שהוא רק לנשים הריוניות שמציע יותר מ-15 רולים מגוונים נטולי סיכון. יש משטח עבודה נפרד, קרש נפרד, סכין נפרדת ומחצלת גלגול נפרדת ועל העמדה הזאת מכינים סושי רק לנשים בהריון על בסיס ירקות ודגים אפויים ומטוגנים. אפשר להרכיב רול כרצונך ויש גם המון ספיישלים נהדרים שמישהו כבר חשב עליהם בשבילך.

טרנזיט, דרך מאיר ויסגל 2, רחובות (ויש גם סניף חדש למשלוחים בראשון לציון), *3457

סושי 4
סושי טעים ועוד. טרנזיט. צילום: אפיק גבאי

כשר ופרחוני

אנימאיי ביהוד הוא מטבח פאן אסייתי כשר היושב ביהוד ומציע מנות ממזרח אסיה במשלוחים בלבד לכל תושבי הסביבה. בתפריט מבחר גדול של סושי וסשימי וגם מנות קארי מיוחדות ותבשילים, סלטים, מרקים ועוד. הסושי מגיע כשהוא ארוז בצורה יפיפייה ומעוטר פרחים אכילים, והוא בהחלט מתנת יומולדת או בידוד ראויה לכל מי שאוהב סושי. במטבח הרפאים שיוצא ממנו הסושי אורזים את הסושי באריזות אקולוגיות מושקעות, השומרות על הסביבה ומבטיחות כי האוכל יגיע כפי שיצא. הרול הכי יקר עולה פה 58 שקל, מחיר סביר בהחלט ביחס למחירים הנהוגים במחוזותינו ואפשר למצוא שילובים מפתיעים וטעימים כמו ב”למון רול”, שהן 8 יחידות נדיבות עם מלפפון, סלמון, בטטה וקרים צ’יז בציפוי סלמון וקוביות לימון. אולי לא יפני אותנטי, אבל ממש טעים!

אנימאיי, יהוד

סושי ופרחים, בעיננו עדיף על שוקולד ופרחים. אנימאיי

 

כמו כל הסלבז

את דור שואשי הכרנו דרך האינסטגרם של הסלבז. מי לא תייג את הסושי שלו? סטטיק ובן אל, עומר אדם, רותם כהן, עדן פינס, סקאזי ואפילו הדיג’יי דיוויד גואטה בביקור האחרון שלו בישראל. שואשי, רק בן 28 מראשל”צ, למד את רזי הסושי ביוטיוב. מה ששמעתם, וברוכים הבאים לעולם החדש. הוא גם למד בדנון ועבד בבר היפני של השף שגב משה ולימים הפך לסו שף שם, אבל בקורונה, כמו בקורונה, החליט לעשות מעשה ולעשות לביתו. הוא החל להכין סושי בבית ולשלוח משלוחים, וההיסטריה גאתה. הסושי שלו יפה במיוחד, אסתטי ומדוייק, אבל לא רק מצטלם טוב, אלא גם טעים. עכשיו, אחרי שכל הסלב כבר טעמו, גם אתם יכולים. יש לו מטבח רפאים שממוקם בפתח תקווה ומשם תוכלו להזמין את יצירות הפאר שלו. מה תזמינו? רול אורז שחור עם סלמון טונה ושמן כמהין, רול אורז סגול עם נתחי טטאקי טונה, רול מלפפון עם שלושה סוגי דגים ללא אורז וגם רול סלמון עם ריבת בצל. מחירי הרולים נעים בין 25-75 שקל.  שליחויות עם וולט לפתח תקווה והאזור ודרך הווטסאפ אפשר להזמין גם משלוחים לירושלים, תל אביב ועד חיפה והקריות.

סואשי, פתח תקווה. להזמנות: וולט או כאן

סושי מדהים שגם עומר אדם אוהב. סואשי


גבעת שמואל על המפה

עוד חווית סושי כשרה טובה אפשר למצא בגבעת שמואל. הונו (להבה ביפנית) היא מסעדת קונספט אסייתית כשרה שמתבססת על תפריט סושי חדשני. היפנים לא היו מאשרים כנראה רולים כמו קדאיף רול (58 שקל) שמחזיק בתוכו סלמון אפוי, אבוקדו, פטריות שיטאקי ועוטפים אותו סלמון נא  ושערות קדאיף או את הברולה רול (53 שקל) שמוטמנים בתוכו בצל ירוק, אבוקדו ומלפפון והוא ספון במעטפת סלמון מקורמל, שבבי שקדים וטריאקי.  אז אולי שקדים וקדאיף אין בטוקיו, אבל בגבעת שמואל זה עובד יופי, ווואלה, טעים! בתפריט קיימות גם מנות ווק, סלטים אסיתיים ושלל מרקים, והכל טעים וטרי ומותאם לחיך הישראלי. המסעדה שוכנת סמוך לאוניברסיטת בר אילן והרבה סטודנטים מרבים לבקר בה, אבל מספקת שירות לכל האזור הסובב כולל קריית אונו, פתח תקווה, גני תקווה, יהוד ואור יהודה, ומספרים שגם חרדים נוהגים לפקוד אותה רבות, בגלל הכשרות הגבוהה, כולל סלבז רשתיים כמו שוקי סלומון וענהאל שמואלי.

מסעדת הונו sushi & wok גבעת שמואל, טלפון: 2919*

סושי טעים
איזה מגש! מגש סושי מפנק של הונו

סושי טוב בירושלים, יש דבר כזה!

רשת ריבר היא רשת כה ותיקה עד שכותבת שורות אלה זוכרת איך סעדה את ליבה בסניף הראשון בבורסה ברמת גן, בסטייק מצוין בתיבול אסיאתי במחיר של, תחזיקו את הלב חזק חזק, 66 שקל. כן, ככה עלה סטייק לפני 18 שנה, והעולם הסתדר אחלה. אז סטייק ב-66 שקל כבר אין כאן, אבל עדיין יש אחלה תפריט שכולל גם המון סושי, ובסניף הירושלמי הוא גם כשר.  נסו את הרול של ג’יג’י, שמגיע עם סלמון טמפורה, אבוקדו, כרוב סגול, טונה קצוצה איולי ספייסי יוזו וצ’ילי חריף (52 שקל) או את הרול התאילנדי (52 שקל) שיש בו ספייסי סלמון, כוסברה, מלפפון, קריספי שאלוט, דניס ומיסו דבש. ואל תוותרו על סלט ריבר (43 שקל) סלט ירוק מהמוצלחים שקיימים, עם בוטנים קלויים קצוצים והמון קריספי בטטה, שאכלנו ואנחנו ממשיכים לאכול כאן בשני העשורים האחרונים.

ריבר, 11 סניפים ברחבי הארץ (רק חלקם כשרים). *6969

סושי 2
כבר אין סטייק ב-66 שקל, אבל סושי טעים יש. סושי ב”ריבר”. צילום: דוד מויאל

יש לכם עוד המלצות על סושי נהדר מחוץ לתל אביב? כתבו לנו בתגובות!

קטגוריות

תגובות (2)

Avatar

    Avatar
    רינת

    עשית לי חשק לסושי לארוחת בוקר ❤️

      Avatar
      מערכת Foody

      גם אנחנו רוצים סושי לארוחת בוקר 🙂